Ik kwam net op tumblr een plaatje tegen wat impliceerde dat iedereen die zei dat overgewicht of extreem overgewicht ongezond is, eigenlijk zegt dat dik zijn lelijk is en niet volgens de standaard van de maatschappij leeft.
Dit maakte me eigenlijk zo kwaad. Ik houd me stil op dit gebied, want ik heb een nogal vrij onpopulaire mening hierover, maar dit vond ik erg ver gaan. Ik snap dat er mensen zijn die er niets aan kunnen doen dat ze dik zijn of obesitas hebben. Zelf heb ik een langzaam werkende schildklier en ben ik redelijk gevormd in vergelijking met mijn zusje. Maar mensen die dik zijn omdat ze zich graag vol eten met allemaal vet eten etc vind ik niet dat je dit goed kunt praten. Ik heb net voor een decentrale selectie moeten leren over diabetes, een ziekte die aanzienlijk vaak voorkomt bij mensen met overgewicht, maar ook hart- en vaatziekten worden veroorzaakt door overgewicht en allemaal andere ziektes. Ik zeg nu niet dat ik dikke mensen niets vind, ik zeg alleen maar dat ik gewoon niet snap dat mensen zoiets kunnen goedkeuren terwijl er zo'n grote risico's aan zitten. Sure, iemand moet zich goed voelen over zichzelf, maar als iemand veel eet, veel suikers en verkeerde vetten tot zich neemt, niet sport, alleen maar lui thuis zit en dit goed praat met "iedereen is zoals hij/zij wil zijn en niemand mag gezondheid als excuus gebruiken", daar kan ik gewoon niet meer tegen, dit vind ik erg ver gaan. Nogmaals; daarbij heb ik het niet over de mensen die er niets aan kunnen doen.
Wat vinden jullie hiervan?
Note; dit is mijn mening, gelieve niet mij direct aan te vallen om mijn mening waar ik dik achter sta.
You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt