• Omdat ik redelijk ver moet voor school rij ik met het belgische openbaar vervoer, namelijk De Lijn, ze zeggen dat dat ontspannender is dan met de auto, laat me niet lachen!

    Ik irriteer me echt aan de bus! Precies of het wordt nooit gekuist, overal een laag stof, op de grond aangekoekte modder en palen die wel eens kapot durven zijn. En dan de vertragingen of bussen die gewoon botweg niet komen! Of chagrijnige buschaufeurs, alhoewel ik ze dat echt niet kwalijk kan nemen. Hoe onbeschoft sommige passagiers kunnen zijn!

    Echt. Soms zou ik liever gewoon te fiets of te voet willen gaan, maar dit is te ver weg.

    Hebben jullie ook soms irritaties onderweg naar huis/school/werk/hobby?:Y)

    [ bericht aangepast op 7 mei 2014 - 13:30 ]


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Pulsar schreef:
    (...)

    Ik woon midden in de polders, de school waar ik nu ga is het dichtse.:'D

    Oh! Veel klasgenoten van mij komen ook van heel ver, en reizen ook elke dag een uur met de bus. Het lijkt me best irritant, want elke keer dat je wil afspreken met iemand zit die stomme afstand en reistijd ertussen :/


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Lazet schreef:
    (...)
    Dat is echt superlang, dat kan je onmogelijk fietsen (': Waarom heb je besloten om zo ver naar school te gaan dan?


    Hoeft niet, de bus ik ik normaal pak doet er ook een uur over maar op de fiets ben ik een half uur tot 40 minuten onderweg. En dat terwijl met de auto in een kwartier vanaf mijn huis naar mijn opleiding rijd.


    “A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one.” - George R.R. Martin

    Ja! Ik ga elke dag met de bus naar school. Het is een schoolbus en soms komen ze opdagen met zo'n klein busje waardoor amper iedereen erin past. Soms komen ze gewoon niet opdagen en bijna elke dag komen we enkele minuten te laat. Pff, zo vervelend!

    Gubler schreef:
    (...)

    Hoeft niet, de bus ik ik normaal pak doet er ook een uur over maar op de fiets ben ik een half uur tot 40 minuten onderweg. En dat terwijl met de auto in een kwartier vanaf mijn huis naar mijn opleiding rijd.

    Ja met de fiets kan je soms binnendoor gaan. Voor mij duurt het ook even lang om te fietsen, maar ik hoef maar een kwartiertje in de bus te zitten. Maar 40 minuten fietsen is toch niet niks, ik zou niet elke dag zo lang willen fietsen voor school (':


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Miserables schreef:
    In Nederland reis ik ook met het openbare vervoer, maar daar kan ik niet over klagen. Natuurlijk is er soms vertraging, maar het valt over het algemeen best mee. :Y)


    Dit, ik reis iedere dag 20 min met de bus en het is echt balen als hij een keer te vroeg is en ik 'm mis, maar dat is bijna nooit zo.


    Spoiler alert: you will save yourself

    Ik ben best tevreden over de bus eigenlijk. Soms eens te vroeg of soms eens te laat, maar redelijk betrouwbaar. En niet vies en ik heb nog nooit een kapotte paal of weet ik veel wat meegemaakt. Maar ik denk ook dat het enorm van de regio afhangt. Regio Turnhout vind ik redelijk proper terwijl ik me kan inbeelden dat er veel meer vuilere bussen in Antwerpen centrum rijden.
    De enige stress die ik heb met de bussen is dat mijn bussen enkel afgestemd zijn op schooljoeng. Ik mag ten vroegste om 16.00 uittikken terwijl de bus al 15.55 vertrekt en de eerstvolgende om 16.00 en derde om 16.05/16.10. Maar die kan ik allemaal niet halen. Op woensdag heeft al dat schoolgespuis in de namiddag vrij en dan rijden er nog minder bussen. :')

    LogitG27 schreef:
    Als ik naar mn vriendin in België rij heb ik ook zo m'n irritaties ja, zoals de linkshangers, mensen die je van de weg af proberen te duwen, dat vele werk bij Ring Antwerpen, die bange Belgen die massaal remmen bij de Kennedy Tunnel waardoor file ontstaat (Als iedereen nou gewoon 100 blijft rijden daar scheelt t echt VEEL file, maar omdat daar flitsers staan gaan ze er allemaal 70 rijden -_- hoe veroorzaak je file a la België ;P )
    Ook de vrachtwagens die in België elkaar mogen inhalen irriteren me nogal veel, en de stoplichten op de Gensteweg waar je de hele tijd van 90 naar 70 moet afremmen ;P
    verder vind ik autorijden HEERLIJK! zeker nu ik een dashcam heb gekocht en alles opneem van de mede bestuurders die fouten maken ;3

    Nu ben je wel alles over één kam aan het scheren en ik voel me zelfs aangevallen als Belg. Linkshangers heb je evenveel in België als in Nederland. Ik vind dat er zelfs nog meer Nederlandse bumperklevers zijn dan Belgische. Als ik op de snelweg naar Eindhoven rijd (in België nog) heb ik meer last van Nederlanders die 130 willen rijden op stukken waar ze aan het werken zijn en je maag 70/90 mag... Enkele weken geleden nog een dodelijk accident met een Nederlander die 130 bleef rijden wanneer iedereen netjes afremde voor de werken voor de ecobrug tussen Arendonk (BE) en Reusel (NL). Dus beschuldig de Belgjes niet zomaar. Nederlandertjes kunnen er evengoed veel van.
    De ring van Antwerpen is nu eenmaal een structurele ramp van de overheid. Er waren plannen om nog een (extra) grotere ring te maken rond Antwerpen en zelfs een snelweg van de Kempen richting Brussel. Maar de overheid had geld teveel en wist niet welk plan eerst uit te voeren en dan hebben ze die plannen maar links laten liggen met alle gevolgen van dien...
    En Belgen zijn niet bang voor de Kennedytunnel, je kan niet veralgemenen als je het maar 1x gezien hebt. En bij de Kennedytunnel mag je vaak ook maar 70. Je moet dan op de borden letten. Soms mag je zelfs maar 50 omdat er vlak voor de tunnels in Antwerpen vaak nog meerdere snelwegen samen komen.
    En vrachtwagens mogen elkaar overdag niet inhalen. Doet een vrachtwagen dat toch, kan die beboet worden. En laat het nu meestal een vrachtwagenchaffeur zijn die voor een heel laag loon rijdt.

    Dus niet alle Belgen over dezelfde kam scheren hé. =P


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Meestal fiets ik naar school, maar soms neem ik de bus en dan heb ik niks te klagen.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2014 - 15:38 ]


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Naar college ga ik altijd met de fiets, maar als ik een keer een weekendje naar mijn ouders wil, heb ik altijd wel ergens vertraging. Laatst nog 20 minuten tussen Zwolle en Amersfoort, omdat de machinist niet kwam opdagen... En het eerste stuk moet ik met de bus, die op vrijdagmiddag bij mijn halte (derde vanaf het vertrekpunt) al zo vol zit dat ik moet staan. Dat zijn momentjes waarop ik even écht een schijthekel aan het ov heb.


    Valar Morghulis.

    Cresseyde schreef:
    Ik woon 10 minuten met de auto van school en zit tot een uur iedere dag op volgestampte lijnbus. Ik ken je frustraties.


    Als je het maar 10 minuten van je huis naar school is, waarom ga je dan niet gewoon met de fiets?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik moet al twintig minuten fietsen naar de dichtstbijzijnde bushalte. Boerendorpjes, leuk hoor (cat)

    (...)
    Nu ben je wel alles over één kam aan het scheren en ik voel me zelfs aangevallen als Belg. Linkshangers heb je evenveel in België als in Nederland. Ik vind dat er zelfs nog meer Nederlandse bumperklevers zijn dan Belgische. Als ik op de snelweg naar Eindhoven rijd (in België nog) heb ik meer last van Nederlanders die 130 willen rijden op stukken waar ze aan het werken zijn en je maag 70/90 mag... Enkele weken geleden nog een dodelijk accident met een Nederlander die 130 bleef rijden wanneer iedereen netjes afremde voor de werken voor de ecobrug tussen Arendonk (BE) en Reusel (NL). Dus beschuldig de Belgjes niet zomaar. Nederlandertjes kunnen er evengoed veel van.
    De ring van Antwerpen is nu eenmaal een structurele ramp van de overheid. Er waren plannen om nog een (extra) grotere ring te maken rond Antwerpen en zelfs een snelweg van de Kempen richting Brussel. Maar de overheid had geld teveel en wist niet welk plan eerst uit te voeren en dan hebben ze die plannen maar links laten liggen met alle gevolgen van dien...
    En Belgen zijn niet bang voor de Kennedytunnel, je kan niet veralgemenen als je het maar 1x gezien hebt. En bij de Kennedytunnel mag je vaak ook maar 70. Je moet dan op de borden letten. Soms mag je zelfs maar 50 omdat er vlak voor de tunnels in Antwerpen vaak nog meerdere snelwegen samen komen.
    En vrachtwagens mogen elkaar overdag niet inhalen. Doet een vrachtwagen dat toch, kan die beboet worden. En laat het nu meestal een vrachtwagenchaffeur zijn die voor een heel laag loon rijdt.

    Dus niet alle Belgen over dezelfde kam scheren hé. =P


    Oeps ik bedoelde t ook niet zo, ik ben dol op t Belgische volk hoor, Vlaanderen tenminste toch. Aangezien mijn vriendin puur Vlaams is.. (dus please, dont feel attacked, I didn't mean to D: )
    Ik ben het er mee eens dat op snelwegen van en naar Nederland, de gedeeltes in België, Nederlanders zeer asociaal rijden alsof ze nog in hun eigen land zijn. Bumperklevers heb je hier inderdaad meer, wat ik ook verdraaid irritant vind, maar linkshangers heb je daar meer. Overigens zie ik nooit borden staan in België dat vrachtwagens elkaar niet mogen inhalen..? Misschien dat ze het daarom juist zo vaak doen?
    Geen zorgen hoor, ik ken België heel goed, ik ben er elke week sinds januari 2013, en ik veralgemeen het niet door 1x, ik ben er nu wel meer dan 20x doorheen gereden. De borden staan vaak gewoon op 100, maar Belgen remmen toch af wat dus file veroorzaakt. Wel ben ik t eens dat Ring Antwerpen een gevaar is van samenkomende wegen ja, wat ook file veroorzaakt.. Tis een ramp! Mja niks aan te doen, after all, als ie er niet was, was t nog erger..
    Nederlanders zijn een zeer haastig volk, mee eens, ik rij overigens nooit te hard, maar als mensen 70 rijden op 90 wegen, kan ik heel opdringerig worden ja haha ;p


    It's high noon.

    LogitG27 schreef:
    (...)

    Oeps ik bedoelde t ook niet zo, ik ben dol op t Belgische volk hoor, Vlaanderen tenminste toch. Aangezien mijn vriendin puur Vlaams is.. (dus please, dont feel attacked, I didn't mean to D: )
    Ik ben het er mee eens dat op snelwegen van en naar Nederland, de gedeeltes in België, Nederlanders zeer asociaal rijden alsof ze nog in hun eigen land zijn. Bumperklevers heb je hier inderdaad meer, wat ik ook verdraaid irritant vind, maar linkshangers heb je daar meer. Overigens zie ik nooit borden staan in België dat vrachtwagens elkaar niet mogen inhalen..? Misschien dat ze het daarom juist zo vaak doen?
    Geen zorgen hoor, ik ken België heel goed, ik ben er elke week sinds januari 2013, en ik veralgemeen het niet door 1x, ik ben er nu wel meer dan 20x doorheen gereden. De borden staan vaak gewoon op 100, maar Belgen remmen toch af wat dus file veroorzaakt. Wel ben ik t eens dat Ring Antwerpen een gevaar is van samenkomende wegen ja, wat ook file veroorzaakt.. Tis een ramp! Mja niks aan te doen, after all, als ie er niet was, was t nog erger..
    Nederlanders zijn een zeer haastig volk, mee eens, ik rij overigens nooit te hard, maar als mensen 70 rijden op 90 wegen, kan ik heel opdringerig worden ja haha ;p

    Die borden staan redelijk vaak naast de kant hoor.


    Dus ze mogen van 19u tot 6u de volgende dag inhalen. En dan overdag weer niet. (tenzij een meervaksbaan van minstens 3 vakken) ^^

    Ik haal meestal 70 geeneens op de ring van Antwerpen. Met wat geluk om de minuut eens een meter. :')
    Tenzij ik met de bus ga, dan kun je wel vlot rijden want de bus heeft een speciale strook op de snelweg. *O*


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik heb net hetzelfde :') normaal gezien is het met de auto 15/20 minuutjes rijden. Met de bus is dit een uur... Zo hatelijk zeker als er al twee bussen naar een dorpje rijden en onze bus dat ook wil doen om überhaupt 1 iemand op te pikken
    Het is ook zo vervelend als er rare/gemene mensen op de bus zitten...


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Ik heb een schoolbus, maar ik zou sneller zijn met DeLijn. :'3


    •*• Lululu •*•

    ik vind de reclame met het stressmanneke geweldig. Maar dan gewoon omdat het stressmanneke geweldig is. Ik ben ook het stressmanneke zelf eigenlijk. Echt ik krijg het soms ook echt van de bussen : /
    - ze zijn vuil
    - meestal te laat
    - ....
    Agja


    Music is my escape from Bullshit in life <3