(...)
Nu ben je wel alles over één kam aan het scheren en ik voel me zelfs aangevallen als Belg. Linkshangers heb je evenveel in België als in Nederland. Ik vind dat er zelfs nog meer Nederlandse bumperklevers zijn dan Belgische. Als ik op de snelweg naar Eindhoven rijd (in België nog) heb ik meer last van Nederlanders die 130 willen rijden op stukken waar ze aan het werken zijn en je maag 70/90 mag... Enkele weken geleden nog een dodelijk accident met een Nederlander die 130 bleef rijden wanneer iedereen netjes afremde voor de werken voor de ecobrug tussen Arendonk (BE) en Reusel (NL). Dus beschuldig de Belgjes niet zomaar. Nederlandertjes kunnen er evengoed veel van.
De ring van Antwerpen is nu eenmaal een structurele ramp van de overheid. Er waren plannen om nog een (extra) grotere ring te maken rond Antwerpen en zelfs een snelweg van de Kempen richting Brussel. Maar de overheid had geld teveel en wist niet welk plan eerst uit te voeren en dan hebben ze die plannen maar links laten liggen met alle gevolgen van dien...
En Belgen zijn niet bang voor de Kennedytunnel, je kan niet veralgemenen als je het maar 1x gezien hebt. En bij de Kennedytunnel mag je vaak ook maar 70. Je moet dan op de borden letten. Soms mag je zelfs maar 50 omdat er vlak voor de tunnels in Antwerpen vaak nog meerdere snelwegen samen komen.
En vrachtwagens mogen elkaar overdag niet inhalen. Doet een vrachtwagen dat toch, kan die beboet worden. En laat het nu meestal een vrachtwagenchaffeur zijn die voor een heel laag loon rijdt.
Dus niet alle Belgen over dezelfde kam scheren hé.
Oeps ik bedoelde t ook niet zo, ik ben dol op t Belgische volk hoor, Vlaanderen tenminste toch. Aangezien mijn vriendin puur Vlaams is.. (dus please, dont feel attacked, I didn't mean to
)
Ik ben het er mee eens dat op snelwegen van en naar Nederland, de gedeeltes in België, Nederlanders zeer asociaal rijden alsof ze nog in hun eigen land zijn. Bumperklevers heb je hier inderdaad meer, wat ik ook verdraaid irritant vind, maar linkshangers heb je daar meer. Overigens zie ik nooit borden staan in België dat vrachtwagens elkaar niet mogen inhalen..? Misschien dat ze het daarom juist zo vaak doen?
Geen zorgen hoor, ik ken België heel goed, ik ben er elke week sinds januari 2013, en ik veralgemeen het niet door 1x, ik ben er nu wel meer dan 20x doorheen gereden. De borden staan vaak gewoon op 100, maar Belgen remmen toch af wat dus file veroorzaakt. Wel ben ik t eens dat Ring Antwerpen een gevaar is van samenkomende wegen ja, wat ook file veroorzaakt.. Tis een ramp! Mja niks aan te doen, after all, als ie er niet was, was t nog erger..
Nederlanders zijn een zeer haastig volk, mee eens, ik rij overigens nooit te hard, maar als mensen 70 rijden op 90 wegen, kan ik heel opdringerig worden ja haha ;p
It's high noon.