Hedeby schreef:
Het is een vraag die deels te maken heeft met seks, dus ik denk dat ik hier goed zit. Ik wil eigenlijk aan de pil, voornamelijk omdat ik eind mei naar Amerika ga en ik 1) niet veel zin heb om ongesteld te zijn tijdens de vakantie van mijn leven en 2) je weet maar nooit wat er kan gebeuren en ik ga er niet op gokken dat de condoom heel blijft. Maar ik heb ook gehoord dat er een pil is waardoor je iets van twee weken niet ongesteld wordt, maar ik weet niet of die pil ook als anticonceptie dient. Ik wil dit met mijn huisarts overleggen in de nabije toekomst, maar ik hoop eigenlijk vragen te ontwijken die niet hoeven (scheelt ook weer uitleg). Weten jullie hier toevallig iets over?
Je kunt ook gewoon de gewone anticonceptiepil pakken en die blijven doorslikken, of je ongesteldheid zo regelen dat je precies tijdens die tijd in Amerika niet ongesteld bent. En je kunt eigenlijk gewoon die vragen ook stellen aan je huisarts, hoor. Zij hebben geheimhoudingsplicht en ze zijn niet voor niets huisarts geworden. ^^
Ik zou trouwens wel even eerst zelf uitproberen met doorslikken, omdat iedereen daar anders op reageert. Ik weet van mezelf dat ik beter maar één week extra kan doorslikken, omdat ik anders er ontzettend last van krijg (met name mijn humeur).
Deep inside, I've never felt alive