De afgelopen maand zat vol verrassingen. Zowel waar ikzelf bij betrokken was om te organiseren en ik ben zelf flink verrast.
Vorige week maandag was ik jarig en ik wist al wat ik van mijn ouders zou krijgen, namelijk; mijn rijbewijs. Ik als een kind zo blij.
Zoals de traditie bij ons is, kreeg ik op mijn verjaardag een heerlijk ontbijt op bed bestaande uit zelfgebakken croissantjes. Na gefeliciteerd te zijn door mijn ouders en mijn zusje, kreeg ik dus het cadeau. Verpakt als een mini autootje. Zo iets:
Toen kwam de grote verrassing: "Zorg maar dat je vanavond om zes uur klaar staat, want dan is je eerste rijles."
Ik was dus al helemaal blij dat ik mij rijbewijs mocht gaan halen en als klap op de vuurpijl mocht ik diezelfde dag nog beginnen. Ik heb de hele dag lopen stuiteren. Die rijles ging ook zo slecht nog niet, geloof ik.
Mijn moeder was in dezelfde maand jarig en ze riep al heel lang dat ze graag naar Amsterdam wilde en dan met zn alle naar het RIJKS museum. Wat had mijn vader dus bedacht? Een tripje naar het museum. Vandaag zijn we daar geweest. We hebben alles met zn alle van te voren geregeld. Treinreis, smoes om mn moeder mee de trein in te krijgen, gezorgd dat ze niet hoefde te werken en al dat soort dingen. Ik kan met zekerheid zeggen dat ze behoorlijk (lees: heel erg) overdonderd was, maar ze er uiteindelijk heel erg van heeft kunnen genieten.
Het was voor het eerst dat we zoveel verrast zijn met verjaardagen. Hebben jullie weleens iets gepland voor iemand anders? Of ben je zelf een keer heel erg overdonderd door iets wat anderen voor jou hadden geregeld?
Hamartia