• Ik heb nieuwe boeken nodig om te lezen en het leek me handig om hier op Quizlet te vragen wat jullie aanraden, zodat ik hier een lijst kan maken met boeken die we elkaar aanraden, dan hebben jullie er ook nog iets aan als je een boek zoekt om te lezen.

    Invullen

    Naam boek:
    Auteur:
    Genre:
    Korte samenvatting in een paar zinnen(kan ook gewoon de flaktekst van het boek zijn):


    Boekenlijst:
    Literatuur
    • De uren/The hours(Michael Cunningham).
    In de ontroerende roman De uren worden de laatste dagen van Virginia Woolf voor haar zelfmoord in 1941 weerspiegeld in het leven van twee Amerikaanse vrouwen die proberen hun leven op eigen wijze zin te geven, niettegenstaande de verwachtingen van vrienden, geliefden en familie. Clarissa Vaughan is een uitgeefster die in het hedendaagse Greenwich Village woont. Als we haar leren kennen koopt ze bloemen voor een feest dat ze geeft ter ere van haar vriend Richard, een doodzieke dichter die zojuist een belangrijke literaire prijs heeft gekregen. Laura Brown is een huisvrouw uit het Californië vlak na de oorlog, die voor haar enige zoon zorgt en opzoek is naar een zinvol bestaan buiten haar verstikkende huwelijk. Op gepassioneerde en aangrijpende wijze beschrijft Micheal Cunningham in De uren de dromen, verlangens en teleurstellingen van zijn personages.

    • Post Mortem(Peter Terrin)
    ‘Wegens nogal moeilijke tijden in de familie.’ De nog onbekende schrijver Emiel Steegman staat onder de douche als hem plots het ultieme excuus te binnen schiet om op het laatste moment te ontsnappen aan een opgelegd diner met een delegatie Estse collega's. Het is een banaal zinnetje, vaag en tegelijk dringend. De vraag hoe deze fictieve ‘moeilijke tijden’ ingekleurd zullen worden door een ambitieuze biograaf die ergens in de toekomst zijn mailverkeer uitpluist, laat hem niet meer los, en bezorgt hem een briljant idee voor een nieuwe roman. Manmoedig besluit Steegman dat de tijd gekomen is om voor het eerst zijn persoonlijk leven in de literaire strijd te werpen.
    Tot Renée, zijn dochtertje van bijna vier, wordt getroffen door het noodlot…
    Een even intense als ingenieuze roman over de begeestering van een schrijver, de liefde van een vader en de angst van een man om na zijn dood zijn leven te verliezen.
    Mening
    In het begin was het een doodsaai boek, maar toen ik het uit had vond ik het werkelijk prachtig. Het is moeilijk geschreven, met heel veel onderliggende betekenissen en zo. Ik zou het nog eens moeten lezen om alle verbanden eruit te halen.

    • Badwater(Guurtje Leguijt)
    De jonge Emma staat er alleen voor. Na een onveilige jeugd met haar aan alcohol verslaafde moeder is ze dakloos geweest. Ook nu zijn haar woonomstandigheden op z'n minst opmerkelijk te noemen. Terwijl ze haar werk doet als schoonmaker op de kunstacademie, luistert ze naar de verhalen van docenten en studenten. Een van deze gesprekken is voor haar de aanzet om op zoek te gaan naar haar wortels.
    Door een ontmoeting in de buurt waar ze opgroeide, ontdekt ze dat veel dingen anders zijn dan haar moeder haar altijd deed geloven. Alles komt op losse schroeven te staan, ook de herinneringen uit haar jeugd. Kloppen de verhalen over de dood van haar vader?
    Haar zoektocht geeft haar voor het eerst houvast, alsof ze een nieuw leven binnenstapt en zichzelf pas nu leert kennen.

    • Spaar de spotvogel/To kill a mockingbird (Harper Lee)
    Spaar de spotvogel is een ontroerende en hartverscheurende roman over onrecht in het diepe zuiden van de
    Verenigde Staten. Het jonge meisje Scout Finch en haar oudere broer Jem worden zich bewust van de grove
    ongelijkheden die er heersen tussen blank en zwart. Ze krijgen er direct mee te maken wanneer hun vader de advocaat Atticus alles riskeert om een zwarte man te verdedigen die ten onrechte wordt beschuldigd van de
    verkrachting van een blank meisje.



    Thriller
    • De erfenisjagers(Chris Larsgaard)
    Nick Merchant is een privédetective, samen met Alex Morero runt hij het familiebedrijfje Merchant & Co. Als op een dag een oude man met een grote erfenis overlijdt, maar geen erfgenamen heeft, gaan Nick en Alex op zoek. Niemand weet wie de man is, niemand weet wat de man gedaan heeft waardoor hij zoveel geld heeft. Maar Nick en Alex zijn niet de enige die op zoek gaan, en het duurt ook niet lang voordat ze de dupe van moordaanslagen worden.



    Young Adult
    • Als ik blijf(Gayle Forman)
    Het leven van de 16-jarige Mia draait om muziek. Ze heeft net met haar cello een succesvolle auditie gedaan voor het gerenommeerde conservatorium Julliard in New York. Haar vriend Adam speelt in een populaire band. De toekomst ziet er rooskleurig uit. Wanneer Mia, haar ouders en jongere broertje Teddy onverwacht een vrije dag hebben vanwege hevige sneeuwval, besluiten ze gezellig uit te gaan. Maar onderweg, met Beethovens cellosonate nr.3 op de radio, boort een vrachtwagen zich in volle vaart in hun auto.
    Aanvankelijk lijkt alles goed. Ze hoort Beethoven nog steeds op de achtergrond, en… ze staat aan de kant van de weg in dezelfde spijkerjurk die ze vanochtend heeft aangetrokken. Maar al snel blijkt dat het helemaal niet goed is. Haar ouders zijn dood en als ze op zoek gaat naar haar broertje, ziet ze een hand uit het raam steken met daaraan de zilveren armband met de kleine cello- en gitaarbedeltjes die Adam haar voor haar 17e verjaardag heeft gegeven. De armband die ze nog steeds om heeft… In de vierentwintig uur die volgen op het afschuwelijke auto-ongeluk, wordt Mia voor een onmogelijke keuze gesteld.

    • Als je mij vindt(Emily Murdoch)
    De vijftienjarige Carey woont met haar zusje Jenessa en haar drugsverslaafde moeder in een caravan in het bos. Daar verstoppen ze zich al jaren voor de buitenwereld. Als hun moeder verdwijnt, gaan de meisjes bij hun vader wonen. Carey kent hem niet meer en vertrouwt hem niet. Ze mist hun oude leven en weet zich geen houding te geven in de ‘normale’ wereld.

    • Verwelken / Vrees / Verbreken (Chemical Garden Trilogie) (Lauren Destefano)
    Stel je voor, je leeft in een wereld waarin door een genetisch virus niemand ouder wordt dan vijfentwintig jaar. Je bent een meisje van zestien en je wordt ontvoerd om te trouwen met een jongen die je nog nooit hebt gezien. Je wilt ontsnappen, maar daarvoor moet je het vertrouwen van je echtgenoot zien te winnen...
    Dit is de samenvatting van het eerste boek, Verwelken. Als het je aanspreekt, kun je natuurlijk de rest altijd nog lezen.




    Fantasy
    • Bloodlines/bloedverwanten(Richelle Mead)
    Sydney is een alchemist. Haar soort weet alles van de vampierwereld en gaat tot het uiterste om de mensheid te beschermen tegen deze verdorven levensvorm. Maar nadat Sydney een verdacht dhampier-meisje heeft helpen ontsnappen, twijfelen de alchemisten aan haar loyaliteit. In hun ogen heeft Sydney geheuld met de vijand: erger kan bijna niet. Wanneer zich een nieuwe opdracht aandient, wil Sydney koste wat kost voorkomen dat haar zusje Zoë verwikkeld raakt in de harde, onpersoonlijke wereld van de alchemisten. Ze staat erop dat zíj en niet Zoë op pad wordt gestuurd.
    Sydney worstelt met de sympathie die ze voelt voor de vampiers waarmee ze omgaat. Als ze ontdekt dat ze de persoonlijke lijfwacht wordt van de Moroi Jill Mastrano springt ze dus geen gat in de lucht. Jill loopt gevaar en is door het hof weggezonden naar Palm Springs, een plek zo zonnig dat vampiers zich er doorgaans verre van houden. Sydneys taak, Jill beschermen, lijkt eenvoudig, maar intrige, afleiding en verboden liefde liggen op de loer. Nu ze ondergedoken zitten, begint het drama pas echt.
    Note: het is gewoon los te lezen van de Vampire Academy serie.

    • Het Oneindige Verhaal/The Neverending Story; Oorspronkelijk: Die unendliche Geschichte(Michael Ende)
    Het gaat over een jongentje - Bastiaan - , die vrij hard gepest wordt op school. Wanneer hij binnenkomt in de boekenwinkel van meneer Koriander, ziet hij een boek liggen dat hem aantrekt. "Het Oneindige verhaal". Maar aangezien hij niet meer mee heeft dan drie pond en meneer Koriander duidelijk heeft gemaakt dat hij hem geen boeken verkoopt, steelt hij het.
    Anyway, het blijkt dus een toverboek te zijn waardoor hij in de wereld Fantásië belandt. Maar de vraag is: raakt hij terug, en als hij terug raakt, hoe gaat hij alles dan aan meneer Koriander uitleggen?

    • Eon: Dragoneye Reborn / Eon(Alison Goodman)
    Het speelt zich af in een Aziatische fantasiewereld, waarin draken een erg belangrijke rol spelen. Het gaat over het meisje Eon die zich voordoet als jongen en zich laat trainen om uiteindelijk door een draak gekozen te worden, waarmee ze ook zijn kracht zou ontvangen.

    • A Song of Ice and Fire/Het Lied van IJs en Vuur - serie van boeken(George R.R. Martin)
    The story of A Song of Ice and Fire takes place in a fictional world, primarily on a continent called Westeros but also on a large landmass to the east, known as Essos. Most of the characters are human but as the series progresses others are introduced, such as the cold and menacing supernatural Others from the far North and fire-breathing dragons from the East, both thought to be extinct by the humans of the story. There are three principal story lines in the series: the chronicling of a dynastic civil war for control of Westeros among several competing families; the rising threat of the Others, who dwell beyond an immense wall of ice that forms Westeros' northern border; and the ambition of Daenerys Targaryen, the exiled daughter of a king who was murdered in another civil war fifteen years before, to return to Westeros and claim her rightful throne. As the series progresses, the three story lines become increasingly interwoven and dependent upon each other.

    • The Infernal Devices(Cassandra Clare)
    The series takes place in Victorian England, a short time after the peace treaties between Downworlders and Shadowhunters.
    As Shadowhunters consider themselves superior or purer than Downworlders or demons, they may have no qualms about killing either.
    The series follows Tessa Gray, an orphaned teenage girl who discovers she has the power to shapeshift, but doesn't bear a mark that shows she is a warlock, abilities that plunge her into a world she never knew existed, and she will have to learn to master them if she wants to find her brother Nate. To do this, she will have to forge an alliance with Shadowhunters if she wants to survive in this dangerous world.


    Sci-fi
    • Gone - serie van zes boeken(Michael Grant)
    Korte samenvatting in een paar zinnen(kan ook gewoon de flaktekst van het boek zijn):[/b] (even gekopieerd van wikipedia) Op een normale schooldag, ergens in een stadje genaamd Perdido Beach en Steffano Rey, gebeurt er iets vreemds. Sam Temple ziet tot zijn verbijstering zomaar ineens de leraar geschiedenis verdwijnen. Ondertussen is iedereen boven de vijftien jaar verdwenen, op hetzelfde moment, in heel Perdido Beach. Er breekt al snel een chaos uit, er zijn baby's en peuters die verzorging nodig hebben, maar er zijn geen volwassenen. Ook ligt de verbinding bij zowel mobiele telefoons, televisies en internet plat. Er bevindt zich ook een vreemde muur waardoor ze opgesloten zitten. Het gebied met de kerncentrale als middelpunt, noemen ze de FAKZ (Fall-Out Alley Kinder Zone) ((Engels: FAYZ)Fall-Out Alley Youth Zone). Ze zitten vast en kunnen niet meer verder. Maar dan ontdekken de kinderen onder de vijftien jaar, dat ze over een gave beschikken. Buiten de stad bevindt zich ook een groep die hoort bij de school: Coates Academy, een school voor moeilijk opvoedbare kinderen. Caine (de leider van het groepje) sluit zich bij Sam aan, en hij lijkt heel aardig te zijn. Maar al snel verandert hij in een gemeen iemand. Wat moeten ze doen? En hoe moeten ze uit de handen blijven van het gemene groepje van Caine? Er zijn heel veel vragen, maar heel weinig tijd, want Sam wordt bijna vijftien jaar.


    Jeugd
    • Mijn naam is Nina(David Almond)
    Nina is een heel eigenwijs en fantasievol meisje. Dat brengt haar vaak in de problemen. Ze zit vaak in haar boom. Ze heeft amper vrienden en is altijd alleen of met haar moeder. Haar vader is overleden. Ze schrijft in haar dagboek, waarin ze verteld over wat ze heeft meegemaakt. Ze schrijft dus bijvoorbeeld over toen ze op de dag van de TOETS alleen maar onzin opschreef en daarom van school gestuurd werd. Ook verzint ze allerlei woordspelletjes en gedichten. Ze schrijft ook over de merels in hun boom en de nieuwe buren.


    Historische fictie
    • The Book Thief/De Boekendief(Markus Zusak)
    Duitsland, 1939. Liesel is pas negen jaar oud wanneer ze door haar moeder naar een pleeggezin wordt gebracht. Een van haar geliefde bezittingen is een zwart boekje, dat ze vond op het graf van haar broertje. In de jaren dat Liesel bij de Hubermanns woont, wordt ze een gewiekste boekendief. Tijdens de verwoestende bombardementen klampt ze zich in de schuilkelder vast aan haar schatten. Dit is een verhaal over moed, vriendschap, liefde en overleven, dood en verdriet, verteld door de ogen van de Dood, een toepasselijke verteller. Maar zal hij haar ook sparen?



    Schijvers
    • Carlos Ruiz Zafón (Fantasy)

    [ bericht aangepast op 25 mei 2014 - 19:30 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Naam boek: De erfenisjagers
    Auteur: Chris Larsgaard
    Genre: Thriller
    Korte samenvatting in een paar zinnen(kan ook gewoon de flaktekst van het boek zijn): Nick Merchant is een privédetective, samen met Alex Morero runt hij het familiebedrijfje Merchant & Co. Als op een dag een oude man met een grote erfenis overlijdt, maar geen erfgenamen heeft, gaan Nick en Alex op zoek. Niemand weet wie de man is, niemand weet wat de man gedaan heeft waardoor hij zoveel geld heeft. Maar Nick en Alex zijn niet de enige die op zoek gaan, en het duurt ook niet lang voordat ze de dupe van moordaanslagen worden.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Vinception schreef:
    Naam boek: De erfenisjagers
    Auteur: Chris Larsgaard
    Genre: Thriller
    Korte samenvatting in een paar zinnen(kan ook gewoon de flaktekst van het boek zijn): Nick Merchant is een privédetective, samen met Alex Morero runt hij het familiebedrijfje Merchant & Co. Als op een dag een oude man met een grote erfenis overlijdt, maar geen erfgenamen heeft, gaan Nick en Alex op zoek. Niemand weet wie de man is, niemand weet wat de man gedaan heeft waardoor hij zoveel geld heeft. Maar Nick en Alex zijn niet de enige die op zoek gaan, en het duurt ook niet lang voordat ze de dupe van moordaanslagen worden.

    Sounds thrilling, misschien ga ik die wel lezen!


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Goodreads is ook super handig voor zoiets!
    Rechts zie je 'readers also enjoyed' en daaronder wat lijsten waar het boek in voorkwam. Hopelijk heb je er wat aan :Y)


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    BastiIIe schreef:
    Goodreads is ook super handig voor zoiets!
    Rechts zie je 'readers also enjoyed' en daaronder wat lijsten waar het boek in voorkwam. Hopelijk heb je er wat aan :Y)

    Klopt, ik heb Goodreads, alleen krijg ik altijd boeken die ik al gelezen heb, haha of ik niet leuk vind

    [ bericht aangepast op 26 april 2014 - 11:29 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Oh of gebruik tastekid.com (: Misschien dat je daar nog wat vindt.

    Wat vind je leuk trouwens? Ik lees vooral fantasy boeken e.d., maar als dat is wat je juist leuk vindt kan ik je wel wat aanraden.
    (En dan bedoel ik niet draken en feeën, maar ik vind dat alles wat zich niet in deze, normale wereld afspeelt fantasy :Y))


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Naam boek: Bloodlines/bloedverwanten
    Auteur: Richelle Mead
    Genre: Young Adult, fantasy, romance
    Korte samenvatting in een paar zinnen:
    Engels:

    Sydney is an alchemist, one of a group of humans who dabble in magic and serve to bridge the worlds of human and vampires. They protect vampire secrets - and human lives. When Sydney is torn from her bed in the middle of the night, at first she thinks she's still being punished for her complicated alliance with dhampir Rose Hathaway. But what unfolds is far worse. Jill Dragomir - the sister of Moroi Queen Lissa Dragomir - is in mortal danger, and the Moroi must send her into hiding. To avoid a civil war, Sydney is called upon to act as Jill's guardian and protector, posing as her roommate in the last place anyone would think to look for vampire royalty - a human boarding school in Palm Springs, California. But instead of finding safety at Amberwood Prep, Sydney discovers the drama is only just beginning...

    Nederlands
    Sydney is een alchemist. Haar soort weet alles van de vampierwereld en gaat tot het uiterste om de mensheid te beschermen tegen deze verdorven levensvorm. Maar nadat Sydney een verdacht dhampier-meisje heeft helpen ontsnappen, twijfelen de alchemisten aan haar loyaliteit. In hun ogen heeft Sydney geheuld met de vijand: erger kan bijna niet. Wanneer zich een nieuwe opdracht aandient, wil Sydney koste wat kost voorkomen dat haar zusje Zoë verwikkeld raakt in de harde, onpersoonlijke wereld van de alchemisten. Ze staat erop dat zíj en niet Zoë op pad wordt gestuurd.
    Sydney worstelt met de sympathie die ze voelt voor de vampiers waarmee ze omgaat. Als ze ontdekt dat ze de persoonlijke lijfwacht wordt van de Moroi Jill Mastrano springt ze dus geen gat in de lucht. Jill loopt gevaar en is door het hof weggezonden naar Palm Springs, een plek zo zonnig dat vampiers zich er doorgaans verre van houden. Sydneys taak, Jill beschermen, lijkt eenvoudig, maar intrige, afleiding en verboden liefde liggen op de loer. Nu ze ondergedoken zitten, begint het drama pas echt.



    Note: het is gewoon los te lezen van de Vampire Academy serie




    Naam boek: Als ik blijf
    Auteur: Gayle Forman
    Genre: Young Adult
    Korte samenvatting in een paar zinnen:
    Het leven van de 16-jarige Mia draait om muziek. Ze heeft net met haar cello een succesvolle auditie gedaan voor het gerenommeerde conservatorium Julliard in New York. Haar vriend Adam speelt in een populaire band. De toekomst ziet er rooskleurig uit. Wanneer Mia, haar ouders en jongere broertje Teddy onverwacht een vrije dag hebben vanwege hevige sneeuwval, besluiten ze gezellig uit te gaan. Maar onderweg, met Beethovens cellosonate nr.3 op de radio, boort een vrachtwagen zich in volle vaart in hun auto.

    Aanvankelijk lijkt alles goed. Ze hoort Beethoven nog steeds op de achtergrond, en… ze staat aan de kant van de weg in dezelfde spijkerjurk die ze vanochtend heeft aangetrokken. Maar al snel blijkt dat het helemaal niet goed is. Haar ouders zijn dood en als ze op zoek gaat naar haar broertje, ziet ze een hand uit het raam steken met daaraan de zilveren armband met de kleine cello- en gitaarbedeltjes die Adam haar voor haar 17e verjaardag heeft gegeven. De armband die ze nog steeds om heeft… In de vierentwintig uur die volgen op het afschuwelijke auto-ongeluk, wordt Mia voor een onmogelijke keuze gesteld.

    [ bericht aangepast op 26 april 2014 - 12:17 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    BastiIIe schreef:
    Oh of gebruik tastekid.com (: Misschien dat je daar nog wat vindt.

    Wat vind je leuk trouwens? Ik lees vooral fantasy boeken e.d., maar als dat is wat je juist leuk vindt kan ik je wel wat aanraden.
    (En dan bedoel ik niet draken en feeën, maar ik vind dat alles wat zich niet in deze, normale wereld afspeelt fantasy :Y))

    Fantasy is mijn favoriete genre, maar in principe lees ik alles, als er maar iets in gebeurt en het niet bagger slecht geschreven is ^^


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Natsukashii schreef:
    Naam boek: Bloodlines/bloedverwanten
    Auteur: Richelle Mead
    Genre: Young Adult, fantasy, romance
    Korte samenvatting in een paar zinnen:
    Engels:
    Sydney is an alchemist, one of a group of humans who dabble in magic and serve to bridge the worlds of human and vampires. They protect vampire secrets - and human lives. When Sydney is torn from her bed in the middle of the night, at first she thinks she's still being punished for her complicated alliance with dhampir Rose Hathaway. But what unfolds is far worse. Jill Dragomir - the sister of Moroi Queen Lissa Dragomir - is in mortal danger, and the Moroi must send her into hiding. To avoid a civil war, Sydney is called upon to act as Jill's guardian and protector, posing as her roommate in the last place anyone would think to look for vampire royalty - a human boarding school in Palm Springs, California. But instead of finding safety at Amberwood Prep, Sydney discovers the drama is only just beginning...

    Nederlands
    Sydney is een alchemist. Haar soort weet alles van de vampierwereld en gaat tot het uiterste om de mensheid te beschermen tegen deze verdorven levensvorm. Maar nadat Sydney een verdacht dhampier-meisje heeft helpen ontsnappen, twijfelen de alchemisten aan haar loyaliteit. In hun ogen heeft Sydney geheuld met de vijand: erger kan bijna niet. Wanneer zich een nieuwe opdracht aandient, wil Sydney koste wat kost voorkomen dat haar zusje Zoë verwikkeld raakt in de harde, onpersoonlijke wereld van de alchemisten. Ze staat erop dat zíj en niet Zoë op pad wordt gestuurd.
    Sydney worstelt met de sympathie die ze voelt voor de vampiers waarmee ze omgaat. Als ze ontdekt dat ze de persoonlijke lijfwacht wordt van de Moroi Jill Mastrano springt ze dus geen gat in de lucht. Jill loopt gevaar en is door het hof weggezonden naar Palm Springs, een plek zo zonnig dat vampiers zich er doorgaans verre van houden. Sydneys taak, Jill beschermen, lijkt eenvoudig, maar intrige, afleiding en verboden liefde liggen op de loer. Nu ze ondergedoken zitten, begint het drama pas echt.



    Note: het is gewoon los te lezen van de Vampire Academy serie




    Naam boek: Als ik blijf
    Auteur: Gayle Forman
    Genre: Young Adult
    Korte samenvatting in een paar zinnen:
    Het leven van de 16-jarige Mia draait om muziek. Ze heeft net met haar cello een succesvolle auditie gedaan voor het gerenommeerde conservatorium Julliard in New York. Haar vriend Adam speelt in een populaire band. De toekomst ziet er rooskleurig uit. Wanneer Mia, haar ouders en jongere broertje Teddy onverwacht een vrije dag hebben vanwege hevige sneeuwval, besluiten ze gezellig uit te gaan. Maar onderweg, met Beethovens cellosonate nr.3 op de radio, boort een vrachtwagen zich in volle vaart in hun auto.

    Aanvankelijk lijkt alles goed. Ze hoort Beethoven nog steeds op de achtergrond, en… ze staat aan de kant van de weg in dezelfde spijkerjurk die ze vanochtend heeft aangetrokken. Maar al snel blijkt dat het helemaal niet goed is. Haar ouders zijn dood en als ze op zoek gaat naar haar broertje, ziet ze een hand uit het raam steken met daaraan de zilveren armband met de kleine cello- en gitaarbedeltjes die Adam haar voor haar 17e verjaardag heeft gegeven. De armband die ze nog steeds om heeft… In de vierentwintig uur die volgen op het afschuwelijke auto-ongeluk, wordt Mia voor een onmogelijke keuze gesteld.

    Ik heb ze erbij gezet en ik ga ze zeker weten beide een keer lezen, vooral die laatste.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Naam boek: Het Oneindige Verhaal (The Neverending Story; Oorspronkelijk: Die unendliche Geschichte)
    Auteur: Michael Ende
    Genre: Fantasy
    Korte samenvatting in een paar zinnen(kan ook gewoon de flaktekst van het boek zijn): Het gaat over een jongentje - Bastiaan - , die vrij hard gepest wordt op school. Wanneer hij binnenkomt in de boekenwinkel van meneer Koriander, ziet hij een boek liggen dat hem aantrekt. "Het Oneindige verhaal". Maar aangezien hij niet meer mee heeft dan drie pond en meneer Koriander duidelijk heeft gemaakt dat hij hem geen boeken verkoopt, steelt hij het.
    Anyway, het blijkt dus een toverboek te zijn waardoor hij in de wereld Fantásië belandt. Maar de vraag is: raakt hij terug, en als hij terug raakt, hoe gaat hij alles dan aan meneer Koriander uitleggen?

    Ik weet het, het klinkt klassiek, maar het is daadwerkelijk een prachtig boek en een regelrechte aanrader.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Misschien is het trouwens handig de samenvattingen van de boeken in de beginpost onder spoilers te zetten, anders wordt de beginpost erg lang :')


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Natsukashii schreef:
    Misschien is het trouwens handig de samenvattingen van de boeken in de beginpost onder spoilers te zetten, anders wordt de beginpost erg lang :')

    Goed idee. Ik heb het aangepast (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Dan komt hier mijn underdog favoriet. (Dit is trouwens wel véél fantasie)

    Naam boek: Eon: Dragoneye Reborn / Eon
    Auteur: Alison Goodman
    Genre: YA, fantasy
    Korte samenvatting in een paar zinnen: Het speelt zich af in een Aziatische fantasiewereld, waarin draken een erg belangrijke rol spelen. Het gaat over het meisje Eon die zich voordoet als jongen en zich laat trainen om uiteindelijk door een draak gekozen te worden, waarmee ze ook zijn kracht zou ontvangen.

    Ik vond alleen Engelse samenvattingen en ze klinken allemaal even lame, dus helaas zullen jullie me op mijn woord moeten geloven als ik zeg dat dit boek echt heel goed is en een sterke, vrouwelijke hoofdpersoon heeft.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik wil wel even zeggen dat "Het Oneindige Verhaal" echt wel fantasy en niet YA is ^^


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Lacville schreef:
    Ik wil wel even zeggen dat "Het Oneindige Verhaal" echt wel fantasy en niet YA is ^^

    Dat moest eigenlijk ook bij Fantasy komen te staan haha, foutje


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Mijn topics, dit is zeker handig voor mij


    Spoiler alert: you will save yourself