• • Verhaallijn

    Een groep jongeren uit het vierde jaar Latijn belandt door een fout bij een practicum van chemie honderdvijftig jaar in de toekomst, in Chicago. In eerste instantie weet niemand waar ze zijn of wat ze moeten doen.
    Uiteindelijk komen enkele leerlingen erachter dat ze in het toekomstig Chicago uit Divergent zitten en dat een week voor de kiesceremonie is. Echter, waar de jongeren zich zorgen om maken, is dat het onmogelijk zal zijn voor hen om een factie te kiezen, omdat ze niet op de lijst van de zestienjarigen staan.
    Uiteindelijk komen ze tot de conclusie dat er geen weg terug is, dus gaan ze liever vooruit. Aangezien ze op school verplicht zijn blauw te dragen en iedereen in het hoofdkwartier van Zelfverloochening binnen raakt met een Erudiet kostuum aan, slagen ze erin, door een deel van het geheugenserum te stelen, het geheugen van de juiste mensen in Eruditie te wissen, hen de juiste informatie terug mee te geven en hen valse informatie over zichzelf geven, op de lijst van de zestienjarigen te komen binnen recordtijd.
    Op de dag van de ceremonie besluiten ze om zich op te splitsen en elk krijgt een opdracht. De mensen die voor Dauntless gaan kiezen, moeten zich subtiel gaan verzetten tegen de principes van Jeanine Matthews en moeten proberen de Afwijkenden te redden. Degenen die voor Erudite zullen gaan, moeten uit zien te pluizen hoe ze terug kunnen keren in de tijd en moeten met de bestanden van Jeanine Matthews prutsen. De Candor-aspiranten moeten achter de waarheid en het motief van Jeanine zien te komen en de Zelfverloochenaars moeten de rest van de stad beschermen tegen haar. Dan blijft er uiteindelijk nog Amity over. Hoewel iedereen anders bezig is aan een verzet, moeten zij ervoor zorgen dat de vrede bewaard blijft, dat de mensen die niet aan het verzet deelnemen niet doorhebben dat er een verzet is.

    Maar de toekomst blijkt complexer te zijn dat ze zich hadden kunnen inbeelden. De omgeving en de gedachtegang van de mensen rondom hen, beïnvloeden hun eigen gedachtegang. Kort samengevat: niet iedereen blijft Divergent, zoals ze in hun wereld eens waren. Slechts enkelen uit de groep weet uiteindelijk nog waar hun loyaliteit ligt en wat hen te doen staat. Hun taak verandert. Wat moeten ze doen om hun klasgenoten weet te laten inzien wie ze daadwerkelijk zijn?

    Er staat even een stop op Dauntless & Erudite & Amity-aspiranten!


    • Invullijst
    Naam:
    Leeftijd (Vijftien of Zestien in het begin van de RPG, maar op het moment dat de gegevens veranderd worden wordt dit sowieso aangepast naar 16):
    Geslacht:
    Gekozen Factie:
    Divergent?:
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Extra:

    Als je een Erudite of Dauntless aspirant hebt, zou ik graag hebben dat je bij "extra" schrijft wat ze onderzoeken tijdens hun inwijdingsproces of waar ze bang van zijn. Als het iemand uit Candor is, wil ik daar zijn of haar diepste geheim zien.


    • Rollen
    • Dauntless

    Aria "Ari" Adams | D | Lacville •
    Reyna 'Ray' Aurora Finnow | D | Markham •
    Henry Aaron Marwick | D | Tolkien •
    Gereserveerd | SherIock•
    •

    • Erudite

    Kaelyn ‘Kay’ Wright | Nyl •
    Thea Myrcella Hyde. | Tolkien •
    Maximilian “Max” Wells | D | Sempra•
    •
    •

    • Candor

    Katie Moore | Daeva •
    Lucas "Luke" Erics | D | Pabu•
    Matthew “Matt” Laurens | Sempra •
    •
    •

    • Amity

    Melissa "Mel" Simons | MarkOfCain •
    Chloe Autumn Anderson | Celebration •
    Ryan Green | Nicosia (NNA!) •
    •
    •

    • Abnegation

    Faye Anna Henderson | Microwave •
    Jaymi “Jay” Johnson | Nyl •
    •
    •
    •


    • Regels
    • Je houdt je aan de huisregels van Quizlet.
    • Je schrijft op z'n minst 250 woorden. Ik kijk niet op het woord, maar probeer echt niet lager te gaan dan tweehonderd.
    • Je hebt respect voor elkaar.
    • Ruzie mag IC, maar niet OOC. Wie meermaals OOC ruzie zoekt, vliegt eruit.
    • Geen eendagsvliegjes, ik wil mensen die actief meedoen.
    • Ik heb het liefst mensen die toch wel iet of wat RPG-ervaring hebben.
    • We gaan niet als een sneltrein vooruit. Soms zullen er tijdssprongen gemaakt worden, maar dat bepaal ik wel.
    • We doen niet aan godmodden, powerplayen, et cetera.
    • Reservaties blijven 48 uur staan.
    • Ik geef niet om hoeveel meisjes/jongens, maar ik zou het appreciëren moesten er op z'n minst een paar jongens zijn.
    • Ik wil maximum vijf rollen per factie. Let wel: als er bijvoorbeeld in Dauntless en Erudite beiden vier zitten en in Candor geen, zal ik even een stop zetten op (een) bepaalde factie(s).
    • Niet teveel Divergents, het liefst heb ik slechts 1/3 of 1/4 van de spelers zo.
    • Naamsveranderingen worden doorgegeven!
    • Enkel ik (Lacville) open nieuwe topics!
    • En het belangrijkste: Have fun!


    • Faceclaims
    Markham • Lily Collins
    Sempra • Dylan O'Brien
    Lacville • Zoey Deutch
    Nyl • George Shelley


    [ bericht aangepast op 1 mei 2014 - 16:53 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Nyl schreef:
    (...)

    Go. Away. He's. Mine. Now shut up sweety :3


    Bitch.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Faceclaim van Katie is Alona Tal c:

    Pabu schreef:
    (...)

    Bitch.


    Ik hou ook van jou! <3


    made a list of my regrets and you were the first, love


    Naam: Ryan Green.
    Leeftijd: Zestien, hij verjaart op 1 mei.
    Geslacht: Man.
    Gekozen Factie: Amity.
    Divergent?: Nee.
    Innerlijk: Ryan is niet de typische leerling die je in een Latijnse richting zou verwachten. Hij doet weinig voor school, is er altijd maar nét door en toont in de lessen geen interesse. Liever hangt hij met zijn vrienden rond en haalt wat kattenkwaad uit. Toch zou hij nooit iemand kwaad doen en heeft hij een hart van goud. Hij heeft een hekel aan ruzies, zelfs meningsverschillen zorgen ervoor dat hij zich verschrikkelijk kan voelen. Ryan heeft een hekel aan mensen die hem voortdurend de les spellen en regels opleggen. Liefst drijft hij zijn eigen zinnetje door, ook al beseft hij dat dat soms weleens slecht af kan lopen. Ryan is niet echt een leidersfiguur, maar een meelopertje kan je hem zeker ook niet noemen.
    Doordat zijn moeder gestorven is door een auto-ongeluk toen hij amper vijf was, geniet hij van de kleine dingen in het leven. Wat niet willen zeggen dat hij geen grote dromer is. Hij weet nu al precies wat hij later allemaal wil bereiken. Hij is iemand die ook niet snel verliefd wordt, maar eens hij een vriendin heeft gaat-ie er honder procent voor. Ryan is heel berschermend tegenover zijn vrienden, eveneens door het verlies van zijn moeder. Af en toe kan hij plots nood hebben aan een momentje voor zichzelf, omdat alles plots terug naar boven komt.
    Ryan is allesbehalve verlegen, maar hij is ook niet arrogant. Soms durft hij weleens een grote mond opzetten, maar eigenlijk is-ie vooral heel sociaal. Hij kan behoorlijk goed liegen en doet het regelmatig. Het is niet perse om mensen te kwetsen, maar eerder omdat het hem goed uitkomt.
    Uiterlijk: Ryan heeft een gemiddelde lichaamsbouw en is niet enorm groot voor zijn leeftijd. Hij heeft zwart haar en bruine ogen. Zijn wenkbrauwen zijn eveneens donker en aan de zwaardere kant. Hij zou eigenlijk een bril moeten dragen, maar daar is-ie al lang mee gestopt.
    Extra: Hij heeft een vriendin, Chloe. Ryan heeft slecht één nier, en mag daarom geen alcohol drinken.

    [ bericht aangepast op 26 april 2014 - 17:36 ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Solitaria schreef:
    Faceclaim van Katie is Alona Tal c:

    Die wou ik oorspronkelijk ook gebruiken maar toen zag ik dat jij haar al gebruikt had ;)

    Mijn faceclaim is trouwens Sasha Pieterse

    Mag ik nog een jongen uit Candor?

    'f Course (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Okay, ik FC Daniel Sharman. (:

    Sempra schreef:
    Okay, ik FC Daniel Sharman. (:


    :9~

    Ik twijfelde om hem te nemen. :')


    help

    Matthew “Matt” Laurens.




    Leeftijd: 16.


    Geslacht: Man.
    Gekozen Factie: Candor.
    Divergent?: Nee.
    Innerlijk:
    Matthew wordt vaak beschreven als recht door zee. Hij zal altijd eerlijk zijn en zegt alles dan ook recht in je gezicht. Hij is niet beschaamd voor wat hij zegt en je moet dan ook heel wat in huis hebben om bij hem het schaamrood op zijn wangen te laten verschijnen. Hij kan nogal bijdehand en brutaal zijn – in elke situatie. Af en toe is hij nogal een pervert maar hij is niet echt een creep. Hij weet wat zijn grenzen zijn en zal zich daar ook aan houden.
    Matt is best een eigenwijs en humoristisch persoon. Hij vindt het geweldig om grappen uit te halen met anderen. Maar hoewel hij zo is heeft hij ook een serieuzere kant. Hij kan nogal afstandelijk zijn als je hem niet echt kent maar zodra je dichter bij hem staat is hij bereid zijn leven te geven voor je. Hij kan ook romantisch en lief zijn, maar die kant zie je alleen als je een relatie met hem hebt.

    Uiterlijk:


    Extra:
    Matt kan enorm goed zingen – al geeft hij dit liever zelf niet toe.
    Hij is bevriend met Ray & Kay. Hij heeft een ex-vriendin; Thea, waar hij nog steeds goed bevriend mee is.
    Zijn geheim is dat hij vroeger door zijn moeder is mishandeld.

    [ bericht aangepast op 26 april 2014 - 12:14 ]

    Sempra schreef:
    Okay, ik FC Daniel Sharman. (:

    Hoe kun je me dat aandoen, Bambie D:
    En ja, dat is je nieuwe bijnaam. Ik weet je echte, maar ik weet niet of je die wil prijsgeven.

    [ bericht aangepast op 22 april 2014 - 8:40 ]


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Markham schreef:
    (...)
    Hoe kun je me dat aandoen, Bambie D:
    En ja, dat is je nieuwe bijnaam. Ik weet je echte, maar ik weet niet of je die wil prijsgeven.


    He's freakin’ hot. :9~
    Met Bambie als bijnaam weten heel veel mensen mijn naam al. :Y) En het is niet erg als ze mijn naam weten. (:

    Nyl schreef:
    K A E L Y N



    Naam: Kaelyn ‘Kay’ Wright
    Bijnaam: Kay
    Leeftijd: 15
    Geslacht: Vrouw
    Gekozen Factie: Erudite
    Divergent?: Nee
    Innerlijk: Kay is een heel slim meisje. Maar ze hangt niet alle weetjes aan iedereen zijn neus. Nee, enkel als ze met haar in discussie gaan of ze weet dat ze gelijk heeft. Dan zal ze het bewijzen. Dus misschien komt ze wat eigenwijs over. Maar daar maakt ze geen probleem van. Als ze gelijk heeft, heeft ze gelijk.
    Ze kan ook redelijk brutaal zijn als je haar kwaad maakt of haar vrienden beledigt of iets dergelijk. Ze zal je wel altijd argwanend aankijken. Zij wilt overal de baas van zijn en haat het dus als iemand dat over haar is.
    Maar als je eenmaal iemand uit haar vriendenkring bent zal ze je blijven beschermen tot haar einde. Alhoewel die vriendenkring niet groot zal zijn. Ze sluit zich niet af van buitenstaanders, maar ze heeft er geen liefde voor. Ze bekijkt alles zeg maar anders.
    Voor Kay is de wereld iets anders dan andere. Ze bekijkt hem via een ander perspectief, wat haar slim maakt. Maar waardoor ze soms wat afwezig lijkt. Het heeft voor haar dus voordelen maar net zo goed nadelen.
    Mag ze je niet? Dan zal dat ook blijven. Niet dat ze je gaat buitensluiten, daar doet ze niet aan mee. Ze zal zich gewoon anders gedragen tegenover je.
    Ze is ook niet bang om zich te laten zien en zal zich niet snel voor iets schamen.
    Uiterlijk: Kaelyn heeft golvend, blond haar wat aan de punten overloopt naar donker blond. Ze draagt haar haar bijna altijd in een staart.. Ze draagt een zwarte bril en heeft groene ogen die in het midden iets naar geel overloopt. [ Jacy Jordan FC ]



    Extra: Ze doet de persoonlijkheidstesten. Nee, ik heb geen inspiratie voor iets anders ;x


    Whoohooo, nu ben ik blij met haar ^.^


    made a list of my regrets and you were the first, love

    MarkOfCain schreef:
    Naam: Melissa (Mel) Simons

    Leeftijd: 16 jaar

    Geslacht: Vrouw

    Gekozen factie: Amity

    Divergent: Nee, doordat ze in Amity niet echt iets moet doen (buiten de vrede bewaren) verandert ze zelf in een echte persoon uit Amity.

    Innerlijk: Ze past in principe al heel erg in Amity. Mel is niet de populairste van de klas maar ze kan met iedereen overeen en ze heeft niet echt een voorkeur voor één iemand. Doordat ze niemand voortrekt lijkt ze soms besluiteloos of een grote egoïst omdat ze iedereen ‘wilt’ als vriend. Ze mijdt ook altijd het liefst conflicten maar als er één is wilt ze die dan ook oplossen. Ze is ook tamelijk slim, ze zit iets boven het klasgemiddelde van de klas maar ze is helemaal niet slim genoeg voor Erudite. Mel is niet onzeker en zeker niet uiterlijk gezien waardoor ze een zelfzeker persoon is. Soms wel te zelfzeker wat mensen soms afschrikt. Maar ze is de vriendelijkheid zelve en is vredelievend. Ze is wel verstrooid. De helft van de tijd verliest ze haar spullen. Ook kan ze creatief uit de hoek komen. Ze kan echt van alles maken. Ook is Mel vaak bezorgd over van alles en nog wat en is ze een moederlijk type. Ze is dus zeer familiaal en enthousiast. Maar ze is soms te aanhankelijk en ze kan te openhartig zijn. Ook is ze niet iemand die veel initiatief neemt, meestal volgt ze de groep tenzij het in haar vakgebied (kunst) ligt. Soms lijkt ze wat oppervlakkig van karakter maar ze heeft een hart van goud.

    Uiterlijk:


    Mel heeft lang blond haar dat tot haar middel komt. Bovenaan is haar haar wel donker bruin. Ze heeft donker blauwe ogen. Ze heeft een bleke huid waar in de zomer sproetjes op komen. Ze draagt meestal kleedjes maar een echt meisje meisje is ze nu ook niet. Ze draagt wel make-up naar niet overdreven veel en ze draagt kleedjes omdat ze dat mooi vindt.

    Extra: Melissa is een grote boekenworm en had Divergent al gelezen, ze was eerst natuurlijk super verbaasd en nieuwsgierig maar nadat ze haar keuze had gemaakt in de factie die ook echt het best bij haar past, verdween stilaan haar kennis van de boeken.


    Oké, ik denk dat ik nu klaar ben :)