• Mijn ouders en ik willen dit voorjaar misschien naar Praag en ik vroeg me dus af of jullie wel eens in Praag zijn geweest en nog leuke dingen weten te doen daar?=) Of misschien ben je er niet geweest maar weet je toevallig iets wat we moeten zien daar?=) Mijn ouders zijn meer van de cultuur, maar ik vind de sfeer in een stad proeven ook erg leuk om te doen, dus leuke winkeltjes e.d zijn ook altijd welkom.=3


    You were born original, don't die as a copy.

    Het is twee jaar geleden dat ik er geweest ben, dus ik ben de namen vergeten, maar ik weet dat er een interessante kunstenaarsbrug was. Ook was er een Joodse wijk die ook zeker het bezoeken waard was. Daar was ook een herdenking voor de Joodse slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog met tekeningen van Joodse kinderen die in de concentratiekampen overleden waren. Heel indrukwekkend. Er was in het centrum een kathedraal met een klok die om de zoveel uur een muziekje begon af te spelen met beelden die tevoorschijn kwamen en voorbij dansten. Ook dat was vooral leuk om te zien en heette de astronomische klok ofzoiets.
    Het gouden straatje was ook heel leuk, vond ik dan. Dan kun je bij de huisjes binnenkijken en er zijn ook winkeltjes.
    En als laatste was er de grootste discotheek van Europa, of West-Europa. Ik ben er nooit geweest, maar het schijnt heel leuk te zijn geweest.

    Theresienstadt is wel een beetje bij Praag vandaan, maar als je de kans krijgt, zou ik zeker naar het concentratiekamp Theresienstadt gaan. Heel indrukwekkend en heel erg interessant. Ook het verhaal erachter.

    Wel uitkijken met restaurantjes en terrasjes. Doordat ze de Tsjechische kroon hebben, vergis je je gauw in de prijs. Op een terrasje heb ik een keer zeven euro voor cola betaald (zonder dat ik het wist) en in sommige restaurantjes zeggen ze dat iets vegetarisch is, terwijl het dat niet is. Dus daar moet je mee opletten. Ook bij winkels als de Newyorker moet je heel goed oppassen. Daar kun je namelijk met euro's betalen, maar dat moet je niet doen. Dan willen ze dat je geld bijbetaalt en kom je uiteindelijk duurder uit. Dat was althans bij mij zo.

    [ bericht aangepast op 18 april 2014 - 17:02 ]


    Take risks and conquer your fears.

    Insurgent schreef:
    Het is twee jaar geleden dat ik er geweest ben, dus ik ben de namen vergeten, maar ik weet dat er een interessante kunstenaarsbrug was. Ook was er een Joodse wijk die ook zeker het bezoeken waard was. Daar was ook een herdenking voor de Joodse slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog met tekeningen van Joodse kinderen die in de concentratiekampen overleden waren. Heel indrukwekkend. Er was in het centrum een kathedraal met een klok die om de zoveel uur een muziekje begon af te spelen met beelden die tevoorschijn kwamen en voorbij dansten. Ook dat was vooral leuk om te zien en heette de astronomische klok ofzoiets.
    Het gouden straatje was ook heel leuk, vond ik dan. Dan kun je bij de huisjes binnenkijken en er zijn ook winkeltjes.
    En als laatste was er de grootste discotheek van Europa, of West-Europa. Ik ben er nooit geweest, maar het schijnt heel leuk te zijn geweest.

    Theresienstadt is wel een beetje bij Praag vandaan, maar als je de kans krijgt, zou ik zeker naar het concentratiekamp Theresienstadt gaan. Heel indrukwekkend en heel erg interessant. Ook het verhaal erachter.

    Wel uitkijken met restaurantjes en terrasjes. Doordat ze de Tsjechische kroon hebben, vergis je je gauw in de prijs. Op een terrasje heb ik een keer zeven euro voor cola betaald (zonder dat ik het wist) en in sommige restaurantjes zeggen ze dat iets vegetarisch is, terwijl het dat niet is. Dus daar moet je mee opletten. Ook bij winkels als de Newyorker moet je heel goed oppassen. Daar kun je namelijk met euro's betalen, maar dat moet je niet doen. Dan willen ze dat je geld bijbetaald en kom je uiteindelijk duurder uit. Dat was althans bij mij zo.


    Thanks.^^=)


    You were born original, don't die as a copy.

    Hmm, ik ben ook in Praag geweest een tijdje geleden. Om eerlijk te zijn vond ik het daar veel te druk en vol, dus voor mij was het niet echt iets. Ik bleef eerst twee dagen in Berlijn, toen twee dagen in Krakau en daarna twee dagen in Praag. Krakau vond ik toch echt het leukste. Dat deed me echt aan de zomer denken en er waren overal levende standbeelden en straatartiesten. Als je ouders er nog niet zeker van zijn, zou ik dus ook ff naar Krakau kijken!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...