Wel, als ik mijn kunstleraar van vorig jaar mag geloven, dan komt dat feit, waarom de modellenwereld zo strak en getroomlijnd is geworden, doordat vroeger, wanneer de vrouwen zelf nog geen zo'n belangrijke topfuncties bekleden mochten, de meeste mannen in die branches homo's waren, die zelf hun ideale lichaamsbeeld geprojecteerd hebben, zo weinig vrouwelijk mogelijk dus. (: Als je het zo bekijkt, vindt ik dat het absoluut niet kwaad kan om er wat meer vrouwelijke vorm in te werpen. (:
Ik ben het dus eens. Al vind ik niet per se, meer volslank. Ik ben vooral voor een realistische vertegenwoordiging Modellen/Bevolking. Er moeten overslanke modellen zijn, er moeten volslanke zijn. Maar ik denk dat vooral het gemiddelde lichaamsmodel meer vertegenwoordigd zou worden. Gewoon het realistische lichaam van de gemiddelde vrouw. Wat helemaal niet overeenkomt met dat volmaakte perfect uitgebalanceerde lichaam uit de boekjes, maar wat ook niet volslankt kan worden genoemd.
Een gewone, realistischere modellenwereld zou mooi zijn. Niet alles slank, niet alles volslank, gewoon zoals in het echte leven van alles wat. (:
Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.