Ik ben nooit de meest actieve persoon geweest, maar vroeger had ik de drang om ten minste de echte basisdingen wel te doen, zoals schoolwerk. Als ik wou afvallen dan had ik de discipline om meer fruit te eten. Als ik meer wou lezen dan las ik gewoon meer. Snap je, gewoon het probleem op lossen door te handelen.
Het ding nu is dat ik vaak niet eens de druk meer voel om iets te doen, wat dan ook. Soms (zoals nu) voel ik me ineens super wanhopig, gewoon omdat ik besef dat ik niet eens die druk heb. Dan kijk ik even vanbovenaf op mij leven en dan realiseer ik me dat ik echt veel dingen wil, dan bedenk ik plannen om die dingen mogelijk te maken, dan besef ik dat er zoveel mogelijk is. Maar vaak is dat gevoel zo snel weg, en de meeste tijd kan ik me nergens toezetten, ik denk voornamelijk omdat het niet nodig lijkt. Ik ben niet depressief ofzo, maar ik krijg mezelf er niet toe, meestal omdat ik vaak ook niet het gevoeel heb dat het de moeite is me ertoe te zetten. (vb: goede punten halen; kan leuk zijn maar hoe dringend is dat? iedereen haalt wel eens slechte punten, blijven zitten is het einde van de wereld niet,... en zo denk ik verder totdat het probleem geen probleem is en op de moment dat ik dat denk/concludeer lijkt het ook zo echt, dan geloof ik het ook)
Ik weet niet eens wat ik van dit topic verwacht maar ik hoop dat iemand misschien een gelijkaardig probleem heeft gehad of misschien zelfs heeft.
effort never betrays you