Hai Quizlet ^^
So, ik denk dat bijna iedereen het wel met me eens is als ik zeg dat daten altijd wel spannend is, maar bij mij zijn de zenuwen problematisch. Het is gelukkig niet zo dat ik heel zweterig, misselijk of paniekerig word, maar ik kan gewoon niet genieten van een gezellige date met een jongen, hoe leuk ik hem ook vind. Waarom precies durf ik niet te zeggen, maar het komt erop neer dat ik altijd terugkrabbel zodra een jongen voorstelt te gaan daten.
Volgende week heb ik afgesproken met een vriend. Een halfjaar terug hadden we ook al gedate, maar dat had ik naar een paar weken stopgezet, min of meer vanwege de reden hierboven. Nu zijn we in de tussentijd zeer dicht naar elkaar toe gegroeid. Zo erg, dat ik over alles met hem kan praten en hij er dan ook van op de hoogte is dat ik daten gewoon ongemakkelijk vind en het liever vermijd. Deze keer is hij echter niet van plan me zomaar te laten gaan. Hij wil echt doorzetten (niet in negatieve wijze). Hij stelde voor om volgende week bij hem thuis wat te gaan gamen, waarna hij me uiteten neemt en we naar de bios gaan. Klink perfect, toch? Zeker als je nagaat dat hij, lief als hij is, hoogstwaarschijnlijk alles voor me wil betalen en zelfs fucking bloemen voor me wil kopen.
Ik heb er hele dubbele gevoelens bij >_<. Aan de ene kant vind ik het super lief en klinkt het als een hele gezellige avond. Aan de andere kant ben ik bang dat ik hem teleurstel, of nog erger, dat ik me realiseer dat ik tóch geen gevoelens voor hem heb en hem wéér af zal moeten wijzen. Dat laatste zou echt een bomaanslag op onze vriendschap zijn, want ik weet dat ik dan echt zijn hart zou breken.
Dus, lieve Q'ers, iemand advies? Tips om nervositeit te onderdrukken zijn ook zeer welkom .
i put the fun in funeral