• Hallo allemaal,

    sinds een paar maanden geleden ben ik echt depressief geworden door thuis, school en just problems. En ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen. Ik wil weg van huis, omdat ik het gewoon niet meer aankan. Mijn moeder schreeuwt alleen maar tegen mij en pff, word gewoon gek. Met haar praten lukt ook echt niet. En op school heb ik niemand om over te praten. Heb wel 1 vriendin waar ik mee praat, maar die heeft het zelf nu moeilijk.


    Ik ben 16 jaar oud, wat zou ik het beste kunnen doen?
    Kamertraining?
    Weet het echt niet, ugh.
    Please help.

    X,


    zayn jawaad malik <3

    Je bent 16 jaar en je denkt dat je op jezelf kunt wonen?
    Ik ben 19, heel zelfstandig en ik heb soms nog m'n ouders nodig. Blijf gewoon thuis en praat met je ouders of een professional.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Dat hoort allemaal bij de puberteit en dat is gewoon niet gemakkelijk. Heb je geen andere familieleden met wie je kunt praten? Want het is naar als je je zo alleen voelt. Je zou eventueel ook met de kindertelefoon kunnen bellen en anders naar de vertrouwenspersoon gaan op school, zij kunnen je ook wel verder helpen. Probeer die vriendin toch bij jouw probleem te betrekken, ondanks dat ze het zelf lastig heeft, want anders kan ze zich misschien buitengesloten gaan voelen, omdat je haar niets vertelt. Ik denk dat ze het ondanks haar eigen problemen wel fijn vind om te weten dat je ergens mee zit.
    Verder, schrijf het van je af, probeer leuke dingen te doen; winkelen, iets lekkers bakken, film kijken, muziek luisteren.

    Heel veel sterkte (flower)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Valentino schreef:
    Je bent 16 jaar en je denkt dat je op jezelf kunt wonen?
    Ik ben 19, heel zelfstandig en ik heb soms nog m'n ouders nodig. Blijf gewoon thuis en praat met je ouders of een professional.


    Kamertraining kan toch wel?