• Hallo allemaal,

    sinds een paar maanden geleden ben ik echt depressief geworden door thuis, school en just problems. En ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen. Ik wil weg van huis, omdat ik het gewoon niet meer aankan. Mijn moeder schreeuwt alleen maar tegen mij en pff, word gewoon gek. Met haar praten lukt ook echt niet. En op school heb ik niemand om over te praten. Heb wel 1 vriendin waar ik mee praat, maar die heeft het zelf nu moeilijk.


    Ik ben 16 jaar oud, wat zou ik het beste kunnen doen?
    Kamertraining?
    Weet het echt niet, ugh.
    Please help.

    X,


    zayn jawaad malik <3

    Je bent 16 jaar en je denkt dat je op jezelf kunt wonen?
    Ik ben 19, heel zelfstandig en ik heb soms nog m'n ouders nodig. Blijf gewoon thuis en praat met je ouders of een professional.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Dat hoort allemaal bij de puberteit en dat is gewoon niet gemakkelijk. Heb je geen andere familieleden met wie je kunt praten? Want het is naar als je je zo alleen voelt. Je zou eventueel ook met de kindertelefoon kunnen bellen en anders naar de vertrouwenspersoon gaan op school, zij kunnen je ook wel verder helpen. Probeer die vriendin toch bij jouw probleem te betrekken, ondanks dat ze het zelf lastig heeft, want anders kan ze zich misschien buitengesloten gaan voelen, omdat je haar niets vertelt. Ik denk dat ze het ondanks haar eigen problemen wel fijn vind om te weten dat je ergens mee zit.
    Verder, schrijf het van je af, probeer leuke dingen te doen; winkelen, iets lekkers bakken, film kijken, muziek luisteren.

    Heel veel sterkte (flower)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Valentino schreef:
    Je bent 16 jaar en je denkt dat je op jezelf kunt wonen?
    Ik ben 19, heel zelfstandig en ik heb soms nog m'n ouders nodig. Blijf gewoon thuis en praat met je ouders of een professional.


    Kamertraining kan toch wel?
    Dan wordt je getrained om op jezelf te leren wonen.


    zayn jawaad malik <3

    Eh, iedere puber/tiener heeft wel eens zo'n periode met zijn/haar ouders. Ik ken jou en je situatie natuurlijk niet, maar een depressie gaat wel wat verder dan een paar ruzies thuis en stress van school, wat iedereen wel eens heeft.

    Waarom denk je dat je depressief bent en dat dit niet zomaar hormonen/puberteit is/zijn? Wat laat jou dat denken, als ik vragen mag? ^^


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    nerveus schreef:
    Dat hoort allemaal bij de puberteit en dat is gewoon niet gemakkelijk. Heb je geen andere familieleden met wie je kunt praten? Want het is naar als je je zo alleen voelt. Je zou eventueel ook met de kindertelefoon kunnen bellen en anders naar de vertrouwenspersoon gaan op school, zij kunnen je ook wel verder helpen. Probeer die vriendin toch bij jouw probleem te betrekken, ondanks dat ze het zelf lastig heeft, want anders kan ze zich misschien buitengesloten gaan voelen, omdat je haar niets vertelt. Ik denk dat ze het ondanks haar eigen problemen wel fijn vind om te weten dat je ergens mee zit.
    Verder, schrijf het van je af, probeer leuke dingen te doen; winkelen, iets lekkers bakken, film kijken, muziek luisteren.

    Heel veel sterkte (flower)


    Nee, ik kan echt met niemand praten van mijn familie. En ik wil school er gewoon niet bij betrekken.
    Leuke dingen doen lukt me niet, want mag nooit naar buiten.


    zayn jawaad malik <3

    Valentino schreef:
    Je bent 16 jaar en je denkt dat je op jezelf kunt wonen?
    Ik ben 19, heel zelfstandig en ik heb soms nog m'n ouders nodig. Blijf gewoon thuis en praat met je ouders of een professional.


    Same en ik ben 20. :')

    Heb je geen familie leden waar je mee kunt praten ofzo?


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    OpheIiac schreef:
    Eh, iedere puber/tiener heeft wel eens zo'n periode met zijn/haar ouders. Ik ken jou en je situatie natuurlijk niet, maar een depressie gaat wel wat verder dan een paar ruzies thuis en stress van school, wat iedereen wel eens heeft.

    Waarom denk je dat je depressief bent en dat dit niet zomaar hormonen/puberteit is/zijn? Wat laat jou dat denken, als ik vragen mag? ^^


    Ik ben al heel lang depressief en het wordt alleen maar erger. Heb zelfs ook neigingen gehad...


    zayn jawaad malik <3

    OVERTHINKING schreef:
    (...)

    Kamertraining kan toch wel?
    Dan wordt je getrained om op jezelf te leren wonen.


    Als je op kamertraining wil moet je onder je 18e onder toezicht staan van een psycholoog, psychiater of jeugdzorg, en ik betwijfel of dat is wat je wil.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Valentino schreef:
    (...)

    Als je op kamertraining wil moet je onder je 18e onder toezicht staan van een psycholoog, psychiater of jeugdzorg, en ik betwijfel of dat is wat je wil.


    Ik heb wel eens 1 keer contact gehad met jeugdzorg en erover gepraat, maar dat kan dan toch wel?


    zayn jawaad malik <3

    Misschien moet je contact gaan zoeken met een maatschappelijk werker of zo, dan kun je je verhaal kwijt en die kan je heel goed helpen, maar meestal duurt het wel even voordat je die hebt. Veel sterkte!


    Wanna roll with the wind, bringing distance to everything...

    OVERTHINKING schreef:
    (...)

    Ik heb wel eens 1 keer contact gehad met jeugdzorg en erover gepraat, maar dat kan dan toch wel?


    Want jeugdzorg is ook zó fijn.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Net als Valentino hier boven zegt, je hebt je ouders vaak/soms nog wel nodig.
    Misschien merk je dat niet of lijkt het echt alsof ze niks doen maar waarschijnlijk betalen ze wel een heleboel dingen voor je zoals het huis, gas, water enz.
    Als ik jou was zou ik met een psycholoog, therapeut of whatever gaan praten.
    Zij kunnen je waarschijnlijk beter helpen dan wij.

    Edit: Oops, ik bedoelde dus de eerste post.. (':

    [ bericht aangepast op 29 jan 2014 - 19:13 ]


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Valentino schreef:
    (...)

    Want jeugdzorg is ook zó fijn.


    Ja, maar ik kan niet met mijn moeder praten of iemand van mijn familie.. ugh


    zayn jawaad malik <3

    Ik zou voor je uit huis gaat eerst eens gewoon met een psycholoog gaan praten.
    Uit huis gaan is namelijk nogal drastisch en ik vond het zonder problemen erg heftig.


    I am an idiot, I move.

    OVERTHINKING schreef:
    (...)

    Ja, maar ik kan niet met mijn moeder praten of iemand van mijn familie.. ugh


    Wat ik zeg, praat met iemand professioneel.
    Als jij denkt dat je beter af bent bij jeugdzorg, sorry dat ik het zeg, maar dan heb je echt je ogen in je zak en zou ik maar eens heel goed gaan uitzoeken wat dat allemaal betekend.


    We'll still love each other, forever and always. <3