Hey allemaal.
ik heb een probleem met een vriendin (ik noem haar ff X ) van mij. Ze heeft sinds kort met een jongen uit mijn klas, die ik opzich wel aardig vind, maar ik vertrouw hem niet helemaal als vriendje. Hij is drie jaar ouder dan ons, hij heeft zijn mavo diploma en zit nu bij ons in 4havo. Sinds dat ze wat closer is geworden met hem is ze ontzettend veranderd. De zuigzoenen zitten in haar nek en we gingen met school naar een film en ze heeft daar de halve film met hem klef zitten doen. ik weet eigenlijk dat hij wel zijn behoeftes heeft, maar ik weet ook zeker dat X daar niet klaar voor is. Maar ze zal alles toe laten (kijk maar naar de zuigzoenen…). Ik vertrouw hem niet helemaal omdat hij bij zijn vorige vriendin twee keer is vreemd gegaan en in de vakantie heeft hij twee keer met een andere vriendin gezoend en die wilde dat helemaal niet. Ze heeft hem drie keer afgewezen en toen ze hem als grap vertelde dat ze lesbisch was droop hij pas af. Misschien probeert hij met zijn relatie met X haar jaloers te maken, maar dat weet ik niet zeker. Ook zit hij haar de hele tijd te zeggen dat ze niet zo onzeker moet zijn omdat ze echt geweldig is (maar als er iemand niet onzeker is, is zij het wel.)
Ik heb het haar al meerdere malen duidelijk proberen te maken dat hij niet altijd eerlijk is, maar ik durf het nu niet meer te zeggen omdat ik bang ben dat X denkt dat ik probeert te stoken.
Ze laat me ook best wel vallen de laatste tijd en vaak zit ik nu alleen in de klas. Ik voelt me er best wel kut door en er zijn al meerdere mensen (indirect) die hebben gezegd dat het niet normaal is dat ze me zo van de ene op de andere dag laat vallen.
Laatst heeft er een vriendin van mij samen met de vriend van X gepraat (dat hoor ik niet te weten trouwens…) en toen kwam X in ene extreem enthousiast naast me zitten. Ik weet echt wel dat ze dat niet uit haar zelf deed. Ik begrijp al die mensen die zeggen dat ze asociaal doet echt wel, maar ik kan gewoon niet boos op haar worden. Vandaag heb ik X nadat ze mij amper aandacht had besteed en halve dag genegeerd en ben ik uitgevallen tegen haar vriend. Maar nu voel ik me weer heel erg schuldig…
wat moet ik doen??
(sorry voor het ingewikkelde en lange verhaal, maar ik heb al heel veel details weggelaten…)
het leven is mooi!! xx