Oké hier komen een paar waar ik nu actief aan schrijf. De anderen die op mijn profiel staan, schrijf ik ook nog wel eens aan, maar niet actief.
De stad Ailith, is verdeeld in twee groepen. Mensen met bruine ogen en mensen met groene ogen.
Alexis, een zeventienjarig meisje, heeft groene ogen. Op een dag ontmoet ze Collin, een jongen met bruine ogen. Alexis leeft in het rijke gedeelte van de stad, Collin niet. Ze leven in twee verschillende werelden; de één met veel regels en discipline, en de ander vrij en onbezorgd. Rijk en arm.
Er ontstaat echter een onmogelijke, verboden vriendschap die langzaam overgaat in liefde. Als er op een dag een zeventienjarig meisje, genaamd Grace, voor hun neus opduikt, ontdekken ze dat er veel meer verboden dingen in en rondom de stad rondgaan. Grace heeft namelijk blauwe ogen. Een verboden oogkleur.
Langzaam stapelen de problemen zich op. Alexis en Collin worden ontdekt. Ze vluchten, op zoek naar Grace. Ze had het over een verzetskamp, waarin ze leeft. Na lang zoeken komen ze erachter dat het verzetskamp onder de stad gevestigd is. Er zijn nog niet veel mensen die in het verzetskamp leven, maar een begin is er. Het begin van een opstand is begonnen.
Klik hier voor de link
Het is het jaar 3268. Vijf meisjes en jongens worden op een klaarlichte dag van de straat af geplukt. De hel breekt los. Waar zijn ze? Wat is er met ze gebeurd? Een week later begint er een nieuw programma op de televisie; The maze of Holland. De jongeren moeten verschillende opdrachten doen in de duizenden gangen, zodat er uiteindelijk één winnaar overblijft.
Er leven monsters in het doolhof, waar de jongeren zich niet tegen kunnen beschermen. Ze hebben geen wapens, alleen de spullen die ze bij zich hadden toen ze meegenomen werden. Als ze tegen de struiken aankomen, worden ze vastgegrepen door de takken en de duisternis in gesleurd, een zekere dood tegemoet. Het is al snel een sensatie en er worden al gauw nieuwe regels opgesteld: het publiek mag stemmen op wie de volgende is die dood gaat. Mensen blijven van hun werk thuis om het te kijken, geen seconde te missen. Ze willen weten wie er de uiteindelijke winnaar is en wat het doolhof hun nog meer te bieden heeft. Ze mogen ideeën insturen en het idee van de winnaar wordt in werkelijkheid gebracht. De Spelmakers kunnen alles besturen met hun computers en creëren wat zij willen.
Klik hier voor de link
Valerie koopt in een rommelwinkeltje, een spiegel, waar een afbeelding in zit. Als ze dan op haar kamer de spiegel ophangt en hem aanraakt, wordt ze de spiegel ingezogen. De wereld waarin ze terecht komt is donker, koud en de bomen zijn verdort. Valerie ontmoet Thijs. Thijs verstopt haar voor het Leger van de Koningin. Sinds de dood van haar man, die vermoord is door een burger, neemt de Koningin wraak op de burgers in het land Vindicta. Het leger staat onder haar bevel en de burgers kunnen zich niet tegen de koningin verzetten. Met de komst van Valerie, is er al snel een nieuwe hoop. Kan Valerie het lot van de burgers helpen? En daarmee de spreuk die de Koningin heeft verspreid over het land weer ongedaan maken?
Klik hier voor de link
Je verhaal klinkt me leuk. Ik ga een kijkje nemen!
Liefs, Tialda.
[ bericht aangepast op 30 jan 2014 - 17:04 ]
Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!