Stormborn schreef:
Je kunt deze look inderdaad op verschillende manieren verkrijgen
1. een echte zwarte matte lak: dit zorgt voor het mooiste resultaat. Bij topcoats heb je namelijk vaak dat ze na een paar dagen eraf slijten. Mijn absolute favoriet is Zoya Dovima. Deze kost 14 euro, maar is mooi!
2. Een matte topcoat.
Op het plaatje is er ook gebruik gemaakt van een matterende topcoat, maar je ziet wel gelijk dat het een duurder merk is. Drogisterij matte-topcoats zijn vaak een stuk minder mat. Die van Chanel heet officieel topcoat velvet en kost €22,50. Essie heeft ook een erg goede: matte about you. Die is geloof ik rond de 13 euro. China Glaze heeft ook een fijne matterende topcoat,'matte magic' deze kost 5 euro. Dan hebben budget merken HEMA en Miss sporty (en etos huismerk dacht ik ook) nog een matterende topcoat in het assortiment zitten waarbij die van HEMA rond de 3 euro is, maar best streperig lakt(dat zie je dus ook terug in je lak) en bij die van Miss sporty het kwastje niet tot de bodem komt,waardoor je het potje op de helft al kunt weggooien.
3. zelf een matte topcoat maken!
Door een flesje topcoat te nemen, en er zelf maizena door te doen, kun je een matte topcoat maken. Zorg ervoor dat het flesje voor ongeveer 3/4 vol zit, vul aan met maizena, schud heel goed, laat 24 uur staan en tadaa, je eigen matte topcoat. Dit is denk ik as cheap as it gets.
4. ook zou je een ridgefiller erover heen kunnen doen. Deze drogen vaak matte op, maar je moet wel oppassen: veel ridgefillers hebben een kleurtje, en dit zie je natuurlijk ook op het eindresultaat!
Zo. Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Ik heb die van de Hema ook en bij mij trekt hij niet streperig.
Ik heb zelfs bewijs op Q staan in mijn nail art story. En ik heb ook nog nooit meegemaakt dat het matte er afbladert. Ik draag normaal mijn manicure een week en soms chippen er wel stukjes, maar nooit deeltje. En dat chippen heb je bij iedere nagellak. Dat hangt gewoon af van wat je doet. Als ik een hele week rustig aan doe, zijn mijn nagels amper gechipt. Ga ik 3x in de week trainen op het water, dan haalt mijn manicure de 2-3 dagen nooit.
En whaw, jij noemt wel hele dure lakjes op. Mijn duurste lakken zijn van rond de 7-8 euro. Meer wil ik per flesje ook niet uitgeven aangezien ik persoonlijk 1 flesje maar gemiddeld 2x gebruik. :')
Heb je dat van die maizena zelf al eens geprobeerd? Dat lijkt me toch weird eigenlijk. Maar het kan werken.
I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury