• Ik was met kerst dus gebuisd op drie vakken: Frans, Latijn en Wiskunde. Moesten mijn ouders er zo nodig over "praten" en mocht ik er weer bij zitten om "mijn mening te zeggen". Naar mijn mening werd zoals gewoonlijk weer niet geluisterd. Het enige wat ik daar zat te doen was luisteren naar hoe ik al mijn grammatica, voc, formules van Wiskunde en ga zo maar door mag herhalen, hoe ik een half uur na school op de computer mag en in het weekend een uur en een half.
    Mijn moeder die claimt achter mijn keuze te staan, maar me de hele vakantie heeft proberen overhalen wetenschappen te doen. En dan moet ik geloven in mezelf.

    Ik vraag me af hoe zij zich zouden voelen als mensen je beginnen uitlachen vanaf het moment dat je een woord Frans uitspreekt, hoe mensen zeggen dat je je mond moet houden omdat je ingaat op je leerkracht Wiskunde die zelf nog slechter is in Wiskunde dan de beste uit je klas of hoe ze zich zouden voelen moest je leerkracht botweg zeggen dat ze je kunnen clausuleren voor ASO (gymnasium & atheneum), of hoe ze zich zouden voelen als mensen zo'n reacties geven op facebook: "NEE LEAH WETENSHAPPEN IS KUT GE MOET ZEKER NIET NIET NIET KOMEN". Ik krijg er echt genoeg van.

    Wat, in vredesnaam, wat moet ik doen? (En dan heb ik het niet over richtingen.)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Wat een rotsituatie. Ik heb ook geen idee, maar mij schiet bij dit soort dingen altijd het cliché "Luister naar je hart" te binnen. Ik zou hetgene kiezen waar jij je het prettigst bij voelt. Uiteindelijk is dit jouw opleiding, en niet die van je ouders of klasgenoten of leraren. Dit bepaalt jouw toekomst voor een gedeelte.
    Doe dus waar jij je prettig bij voelt.

    Veel succes, en als je het allemaal een keertje niet ziet zitten: Mijn PB en GB staan altijd voor je open.

    [ bericht aangepast op 5 jan 2014 - 17:21 ]


    :)

    Bijles zoeken. Vooral bij een vak als wiskunde kan dat een uitkomst bieden.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Leah, ik praat al best lang met je door Q en je bent echt geweldig en super aardig. Je luistert altijd naar mij verhalen en het is net alsof ik je veel beter ken dan alleen door Q. En je moet niet luisteren naar mensen die toch niet luisteren naar jou en het toch niet snappen. Het maakt niet uit wat je kiest, als je zelf maar blij bent met je keuze en je zelf achter je keuze staat. En misschien klinkt het allemaal wel heel standaard, maar het gaat er niet om wat anderen zeggen, maar om wat je zelf vindt. Het is natuurlijk echt kut dat het slecht gaat met die vakken, maar dat komt wel weer goed. Je kunt het wel en je moet gewoon in jezelf geloven.


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Celebration schreef:
    Leah, ik praat al best lang met je door Q en je bent echt geweldig en super aardig. Je luistert altijd naar mij verhalen en het is net alsof ik je veel beter ken dan alleen door Q. En je moet niet luisteren naar mensen die toch niet luisteren naar jou en het toch niet snappen. Het maakt niet uit wat je kiest, als je zelf maar blij bent met je keuze en je zelf achter je keuze staat. En misschien klinkt het allemaal wel heel standaard, maar het gaat er niet om wat anderen zeggen, maar om wat je zelf vindt. Het is natuurlijk echt kut dat het slecht gaat met die vakken, maar dat komt wel weer goed. Je kunt het wel en je moet gewoon in jezelf geloven.


    Jij bent veel te aardig. En Gilbertson hierboven (en niet alleen hierboven), en (bijna) iedereen van op Q ook.
    Maar ik weet gewoon niet wat ik wil doen, wetenschappen interesseert me echt niet meer dan Latijn. Maar ik wil niet veranderen van school, en dat zijn de enige twee opties.
    Meestal luisteren mijn ouders wel, maar dit werkt me echt serieus op mijn zenuwen. Het is, aaagh. Ik weet het niet. Ugh.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Je moet jezelf afvragen: Met welke vakken kan ik later iets doen wat ik écht leuk vind. Je moet doen waar je goed in bent en die punten benadrukken. Ik weet niet wat je later wilt worden, maar je moet goed in je achterhoofd houden dat je iets moet kiezen waar je later iets aan hebt.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Dat is het voornaamste probleem. Mijn beste vak is denk ik Engels of Geschiedenis, en wat ik het liefst doe is een vak dat op school niet gegeven wordt...


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Hebben jullie op school niet iets als een decaan, die je door dit soort keuzes helpt? :/


    :)

    Gilbertson schreef:
    Hebben jullie op school niet iets als een decaan, die je door dit soort keuzes helpt? :/


    Euhm, we hebben zorgleerkrachten die advies geven. In dit geval "verander van richting"...


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Latier schreef:
    (...)

    Euhm, we hebben zorgleerkrachten die advies geven. In dit geval "verander van richting"...

    Jij had eerder toch ook een topic over deze keuze? Ik zou als ik jou was switchen van school en iets gaan doen waar je goed in bent. Je behoudt je oude vriendinnen heus wel, ook al moet je eerst daar even de balans in vinden. Mensen die bij ons van school veranderden, kwamen regelmatig weer terug om in de pauzes even bij te kletsen.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    (...)
    Jij had eerder toch ook een topic over deze keuze? Ik zou als ik jou was switchen van school en iets gaan doen waar je goed in bent. Je behoudt je oude vriendinnen heus wel, ook al moet je eerst daar even de balans in vinden. Mensen die bij ons van school veranderden, kwamen regelmatig weer terug om in de pauzes even bij te kletsen.


    Die vriendinnen kan ik dan enkel nog eens op facebook spreken (en twee van de vier die ik heb hebben niet eens fb), omdat ik mensen niet durf uit te nodigen. En langskomen op school... tja, dat gebeurt bij ons enkel de maand nadat ze weg gegaan zijn, en daarna nooit meer.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Latier schreef:
    (...)

    Die vriendinnen kan ik dan enkel nog eens op facebook spreken (en twee van de vier die ik heb hebben niet eens fb), omdat ik mensen niet durf uit te nodigen. En langskomen op school... tja, dat gebeurt bij ons enkel de maand nadat ze weg gegaan zijn, en daarna nooit meer.

    Ik wilde dat ik iets kon doen om je zekerder te laten zijn. Je bent een geweldig iemand, en ik zou jouw vriendinnen niet echte vriendinnen noemen als ze niet langs willen komen. Dat willen ze vast wel..! (:
    Maar dan nog, het blijft vervelend om van school te veranderen, dat snap ik ook wel, maar misschien is dat beter als je - je daar prettiger bij zou voelen. Voor jezelf, uiteraard.


    :)

    Ik heb enkele jaren geleden in een gelijkaardige situatie gezeten, dus je mag me steeds pb'en!


    Pedras no caminho? Guardo todas, um dia vou construir um castelo.

    Gilbertson schreef:
    (...)
    Ik wilde dat ik iets kon doen om je zekerder te laten zijn. Je bent een geweldig iemand, en ik zou jouw vriendinnen niet echte vriendinnen noemen als ze niet langs willen komen. Dat willen ze vast wel..! (:
    Maar dan nog, het blijft vervelend om van school te veranderen, dat snap ik ook wel, maar misschien is dat beter als je - je daar prettiger bij zou voelen. Voor jezelf, uiteraard.

    Dit dus.
    Het klinkt misschien cliché enzo, maar als het je echte vriendinnen zijn, willen ze echt wel langskomen. En van school veranderen lijkt me echt verschrikkelijk, maar misschien is het beter. Maar dat moet je zelf beslissen, want het is wel jouw keuze. Jouw leven. En zoals je aan deze reacties al merkt: er zijn hier op Q veel mensen die jou wel aardig vinden en die zeggen dat je moet doen wat je zelf wilt. Kies wat je het liefste doet, hoe moeilijk het ook is. En ondertussen mag je mij (en anderen vast ook) altijd met GB's overspoelen (;


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Celebration schreef:
    (...)
    Dit dus.
    Het klinkt misschien cliché enzo, maar als het je echte vriendinnen zijn, willen ze echt wel langskomen. En van school veranderen lijkt me echt verschrikkelijk, maar misschien is het beter. Maar dat moet je zelf beslissen, want het is wel jouw keuze. Jouw leven. En zoals je aan deze reacties al merkt: er zijn hier op Q veel mensen die jou wel aardig vinden en die zeggen dat je moet doen wat je zelf wilt. Kies wat je het liefste doet, hoe moeilijk het ook is. En ondertussen mag je mij (en anderen vast ook) altijd met GB's overspoelen (;


    Haha, dat doe ik sowieso al (:
    Maar het is niet dat zij weigeren of zo moest ik hen uitnodigen, ik durf dat gewoon niet (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Je hoeft niet zo'n hoge waarde aan ASO geven. Het is niet omdat je misschien beter bent in kunst of techniek dat je minder slim bent. Ik ben best slim maar kan niet leren, heb geen aso gevolgd en doe nu universiteit. Dus je moet je geen zorgen maken over studierichting, als je zelf genoeg werkt aan wat je wilt doen kom je er wel.
    Voor mocht je misschien geïnteresseerd zijn in kunstonderwijs mag je altijd gb'en of pb'en :-)


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.