Ik was met kerst dus gebuisd op drie vakken: Frans, Latijn en Wiskunde. Moesten mijn ouders er zo nodig over "praten" en mocht ik er weer bij zitten om "mijn mening te zeggen". Naar mijn mening werd zoals gewoonlijk weer niet geluisterd. Het enige wat ik daar zat te doen was luisteren naar hoe ik al mijn grammatica, voc, formules van Wiskunde en ga zo maar door mag herhalen, hoe ik een half uur na school op de computer mag en in het weekend een uur en een half.
Mijn moeder die claimt achter mijn keuze te staan, maar me de hele vakantie heeft proberen overhalen wetenschappen te doen. En dan moet ik geloven in mezelf.
Ik vraag me af hoe zij zich zouden voelen als mensen je beginnen uitlachen vanaf het moment dat je een woord Frans uitspreekt, hoe mensen zeggen dat je je mond moet houden omdat je ingaat op je leerkracht Wiskunde die zelf nog slechter is in Wiskunde dan de beste uit je klas of hoe ze zich zouden voelen moest je leerkracht botweg zeggen dat ze je kunnen clausuleren voor ASO (gymnasium & atheneum), of hoe ze zich zouden voelen als mensen zo'n reacties geven op facebook: "NEE LEAH WETENSHAPPEN IS KUT GE MOET ZEKER NIET NIET NIET KOMEN". Ik krijg er echt genoeg van.
Wat, in vredesnaam, wat moet ik doen? (En dan heb ik het niet over richtingen.)
[ topic verplaatst door een moderator ]
Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried