Disnerd schreef:
(...)
Waar gaat Merlin over?
Uh, ik kopieer even een stukje van Wikipedia:
De serie is geïnspireerd op de legende van Koning Arthur en gaat over de vriendschap tussen tovenaar Merlijn en Prins Arthur. Op verschillende punten wijkt de serie echter af van de traditionele vertellingen van de serie.
Dat is het min of meer in een notendopje. Er komen dus dingen in voor als Lake Avalon, Excalibur, de ridders van de ronde tafel en allerlei andere bekende verhalen rond Arthur en Merlin, maar ze zijn meestal een beetje aangepast. Merlin is hier ook geen oude tovenaar, maar een jonge man van ongeveer dezelfde leeftijd als Arthur. Het begint vrij luchtig en soms beetje flauw, maar hoe verder je in de serie komt, hoe serieuzer het wordt en hoe meer aandacht er voor het plot komt. Ach, ik ben niet goed in het beschrijven van dit soort dingen, want het klinkt altijd of heel saai, of ik schrijf meteen een heel essay vol spoilers en gefangirl waar je weinig aan hebt als je alleen maar wilt weten of een serie iets voor je is. Misschien moet je gewoon de eerste aflevering eens kijken; met Kerst 2012 werd de laatste aflevering uitgezonden, dus als je het leuk vindt, kun je in één keer alle vijf seizoenen kijken.
"Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan