• Ik weet niet of het hier hoort, maar het leek me logisch ^^

    Ik moet voor mijn Engelse literatuuropdrachten twee gedichten over macht vinden. Ik heb er nu wel eentje gevonden, maar ik kan geen makkelijke sites vinden die me goed verwijzen, en ik vind het ook nog een behoorlijk moeilijk om een goed gedicht te vinden.
    Zijn hier misschien Engelse dichters die een gedicht hebben, dat over macht gaat? Het hoeft geen technisch hoogstandje te zijn, zolang het maar gedicht is wat niet té kort is, en het over macht gaat.
    Als je een gedicht weet mag je dat ook even doorverwijzen, maar dan zal ik natuurlijk wel even toestemming vragen aan de dichter zelf ^^

    Als je wil, zal ik ook een naam vernoemen bij mijn opdracht. De enige die het te zien krijgt is mijn Engels leraar ^^

    Alvast bedankt!


    Deep inside, I've never felt alive

    Siegfried Sassoon schreef gedichten met kritiek op WO II, misschien dat daar wat over macht instaat? Indirect bijv. (:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Mwah, ik schrijf nooit écht over macht. Al gaan deze 2 er wel over (:

    Prison of the fallen one.
    The scales of sin.

    De tweede gaat meer over macht in zichzelf. Alleen niet typisch macht macht.. De rechterlijke macht wat meer, gezien harpies de macht bezitten om mensen te veroordelen, als het ware. Anyway, dat is het enige wat ik in de aanbieding heb, haha. Ik hoop in ieder geval dat je nog iets vindt!

    Mocht je besluiten iets te gebruiken, ik zou wel graag een verwijzing hebben naar mijn naam.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Ow, ken je dat gedicht dat een paar maanden op mijn profiel heeft gestaan? Het is een vrij bekend gedicht en sluit perfect aan op het thema macht.

    I met a traveler from an antique land
    Who said: Two vast and trunkless legs of stone
    Stand in the desert. Near them, on the sand,
    Half sunk, a shattered visage lies, whose frown,
    And wrinkled lip, and sneer of cold command,
    Tell that its sculptor well those passions read
    Which yet survive, stamped on these lifeless things,
    The hand that mocked them, and the heart that fed;
    And on the pedestal these words appear:
    “My name is Ozymandias, king of kings:
    Look on my works, ye Mighty, and despair!”
    Nothing beside remains. Round the decay
    Of that colossal wreck, boundless and bare
    The lone and level sands stretch far away.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Ligt eraan wat je bedoelt met macht. Macht over iemand anders, macht om te regeren, wat voor macht? ;p


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik moest het al voor gister inleveren, dus heel aardig van jullie, en bedankt voor de moeite, maar helaas.
    @Ubiquitous: Dankjewel btw nog, ik heb twee gedichten van hem gepakt! ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Haha, top! Hij schoot me toevallig te binnen omdat we er met school mee bezig zijn. (:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.