Quinn Avery Montgomery
"We moeten inderdaad een stukje verder lopen. Normaal hadden we hier naar links gemoeten, maar ze heeft besloten om ons rechts af te laten slaan. Dat is toch minstens een kilometertje of vijf die we extra zullen moeten gaan lopen. Laten we maar snel gaan." zegt hij, waarna hij de auto uit stapt. Ik knik naar hem en stap ook uit. Met een klik doe ik de auto op slot waarna we samen over een landweg beginnen te lopen, de andere kant op dan normaal. Ik steek mijn koude handen in mijn jaszakken weg, handschoenen draag ik eigenlijk nooit. Ik vind dat ze maar in de weg zitten als je net je handen nodig hebt, altijd dus.
"Wat zijn jouw plannen van vanavond Montgomery?" vraagt Joseph na een tijdje stilte. Er komt een schaapachtige grijns op mijn lippen te staan. "Proberen weg te blijven uit de kroeg en eens op tijd naar bed te gaan," antwoord ik. "Ik voel me altijd zo lullig om al die meisjes daar in katzwijm te laten vallen terwijl ik ze toch niet allemaal mee kan nemen." maak ik ervan, terwijl dat toch niet echt de reden is. Het geeft gewoon niet echt veel voldoening om elke ochtend met barstende koppijn wakker te worden, of het nou naast iemand is die ik toch niet ken of niet.
Ik heb hem niet aangekeken toen ik dat zei, nu pas kijk ik op van het donkere pad voor ons. Mijn ogen hebben zich al redelijk snel aangepast waardoor ik de steentjes op het zand kan onderscheiden, maar de kleuren blijven in grijnstinten. De hele wereld lijkt in zwart gehuld te zijn, of donkergrijs, waarbij het donkerblauw van de lucht als enige kleur doorbreekt, behalve dan de oranje en gele lichtjes in de verte. "Maar natuurlijk hoop ik eerst een paar vampieren tegen te komen zodat we daar weer vanaf zijn. En jij?" vraag ik aan hem.
Jace Dylan Caine
Het meisje knikt langzaam op mijn vraag, nadat ze leek na te denken. "J-ja het gaat wel hoor. Niks aan de hand!" zegt ze, waarop ik haar overeind zet als ze overeind probeert te komen. "Dankjewel," bedankt ze me en ik glimlach even naar haar. Voordat ze kan weg schaatsen vraag ik of ik haar op chocolademelk mag trakteren. Ze houd zich snel vast aan mijn uitgestoken arm. Met een verbijsterde blik kijkt ze me aan, ik weet dat dit soort dingen redelijk ongewoon zijn om te doen. "Ik, eh, wacht even," mompelt ze en ik knik geduldig. Ze draait zich voorzichtig om en trekt haar handschoenen uit. Nieuwsgierig kijk ik over haar schouder mee hoe ze een muntje opgooit. Duidelijk een twijfelaar dus.
Dan draait ze zich weer om, mijn blik staat afwachtend, mijn mondhoeken iets omhoog. "Dat zou lekker zijn," glimlacht ze. Ze begint naar de kant te schaatsen en ik loop naast haar met haar mee. "Het is erg aardig van je om mij van het ijs te rapen en mij chocolademelk aan te bieden. De meeste mensen waren waarschijnlijk gewoon verder gelopen of hadden me uitgelachen, maar jij niet, dat is aardig. Vooral omdat chocolademelk erg lekker is, wel erg calorievol maar dat maakt voor mij niet uit want ik heb net een tijdje geschaatst en jij bent een man en die geven daar meestal niet om. Niet dat ik zeg dat jij zoals de meeste mannen bent, want dan had je me waarschijnlijk niet geholpen..." ratelt ze, wat ik met een grinnikje aanhoor. Volgens mij is ze nerveus, dat is ook wel te horen aan haar versnelde hartslag.
"Dat maakt mij inderdaad niet uit," zeg ik als we de kant opstappen en ze op het bankje gaat zitten om haar schaatsen uit te doen en haar schoenen weer aan te trekken. "Wist je trouwens dat je ook chocolademelk hebt met rum?" vraagt ze, waarop ik langzaam knik. "Het heet Tote Tante, maar ik heb het nog nooit gehad. Misschien is het wel lekker, maar dat weet ik dus niet. Ik heb ook nog nooit rum gehad, maar dat lijkt me eigenlijk niet zo lekker. Bij nader inzien is die chocolademelk met rum dan misschien ook wel niet zo lekker. Maar goed dat maakt ook niet uit, lust jij rum?" vraagt ze. "Ik lust dat wel, maar een glaasje pure rum zou me toch meer aanlokken," antwoord ik. "Ik zou het ook maar niet proeven als ik jou was, volgens mij ben je daar nog veel te jong voor, is het niet?" vraag ik met een kort grinnikje aan haar.
Ondertussen zijn we aangekomen bij het tijdelijk houten gebouwtje waar ze chocolademelk verkopen. "Twee graag," glimlach ik naar de verkoper, terwijl ik mijn portemonnee uit mijn broekzak vis en er een paar dollarbriefjes overheen schuif. Ondertussen ze de man twee bekers met warme chocolademelk op de toonbank. "Hou het wisselgeld maar." Ik schuif een bekertje naar haar toe. "Zullen we gaan zitten?" vraag ik, maar ik ben al op weg naar een bankje waar ik op ga zitten. "Ik heb me helemaal nog niet voorgesteld, ik ben Jace." stel ik mezelf dan voor.
Your make-up is terrible