Beth (Bethia) Livsummer Vampier
Ik houd Jace zijn bewegingen nauwkeurig in de gaten, of je nu mens of vampier bent, ik vind het leuk om iets uit te lokken. Zo ook bij Jace, ...vooral bij Jace. Ik ben oud genoeg om te weten hoe ik wezens kan uit testen en het is een spel geworden die ik maar al te graag speel. Hij keek me geamuseert aan, maar ik zie zijn blik veranderen zodra ik mijn zoete stem op zet. Ik weet dat Jace een hekel heeft aan die kant van mij, wat het eigenlijk alleen nog maar leuker maakt. Ach mijn andere kant is nog veel minder leuk. Je hebt me liever zo geloof mij.
Jace leunde op een zelfde soort manier naar voren als ik, enkel hielt hij zijn vinger toppen tegen elkaar geduwd. Zijn blik was iets wat intens. Als hij dacht, dat hij mij op een of andere manier mee kon intimideren had hij het mis. Grigori was de gene die zijn blik verstoorde, hoewel hij nog een paar tellen het contact aan hielt. Ik kan niet anders dan een sluikse glimlach op mijn lippen vormen. Jace wist heel goed dat ik enkel een spel speelde, maar wat wilde je met tweehonderd jaar leven. Moe was ik nog niet, maar dat was mede omdat ik mijzelf goed bezig weet te houden. Ik weet heel goed wat ik wil en niet wil, en alles was voor mij een spel, hoewel ik het trouw zijn niet als een spelletje zag.
"Wel, als jullie je dan met de bloeddonor gaan bezighouden, zou ik dan opzoek mogen gaan naar nieuwe leden voor ons nest?" hoor ik grigori zeggen, toen Jace het contact brak keek ik even naar de andere vampier.
"Goed, zoek maar nieuwe leden," antwoord Jace, "Dan blijft voor jou de taak over om een nieuw onderkomen te vinden." gaat hij verder tegen mij. Ik houd mijn gezicht in de plooi, hoewel ik hem nu wel iets kon aan doen. Maar goed, ik wist al de perfecte manier om hem te stangen zonder mijzelf daarin tekort te doen. Ik kon het eigelijk niet uitstaan dat hij mijn woorden negeerde, dacht hij daadwerkelijk dat ze haar maaltijd zou overslaan? -HA- Nee hoor, ik wist het perfect te combineren.
Hij staat op en dan spot ik het sluwe glimlachje die bewees wat ik had bedacht. Ik knik naar Grigori, hoewel hij mij een rede had gegeven om hem later ook nog wel een hak te zetten. Ik grijp mijn strakke zwartejas en zet mijzelf voor de deur voor Jace erdoor zou kunnen lopen.
"Je maakt een grove denkfout als je denkt mij te kunnen stangen Jace... Over een uur ben ik terug, met een sleutels van een nieuw huis en een gevulde maag. Eens zien hoe snel jij je verwende mond genoegen zal doen" hoewel mijn woorden bijna vijandig zijn weet ik het bijna zwoel en speels over te brengen. Mijn talent, mijn muse was dat ik alles als een compliment kon laten klinken terwijl dat het niet was.
Zonder nog iets te zeggen draai ik mij om en been ik het huis uit, ik duw met mijn nagel het knopje van de afstandbediening en een schelle piep laat mij weten dat mijn Auto open is. Soepeltjes glij ik in het leer van de bestuurdersstoel en gooi de geur dicht. Zodra ik de sleutel van het contact omdraai weet ik niet wat meer geluid maakt, de motor of de harde hardrock muziek die uit de speakers blaast.
Ik kijk door het raampje naar Jace met een scheve uitdagende grijns en wiebel met mijn vingers als een afscheid voor ik mijn auto een dot gas geef en op de oprijlaan verdwijn. Ik grinnik in wendig, dit amuseerde mij en ergens wist ik dat dit nog wel een staartje zou krijgen.
Erica Belt Mens
Het valt mij op dat deze jongen een erg vriendelijk gezicht heeft, ergens stelt het mij op mijn gemak. Hij schijnt ook humor te hebben want ik spot een grinnik. Ik spel mijzelf voor, "Aangenaam" zegt hij terug.
Dan volgd het gesprek waarin ik hem uitleg dat het doordeweeks niet zo druk is en laat hem de club zien waar ik werk. Wanneer het gesprek iets wat vast loopt kijken we allebij even weg en dan pak ik het gesprek weer op. Ik vertel hem dat in de binnen stad leuke kroegjes zitten. Ik sluit af met een wat zenuwachtige grinnik als ik zeg dat gezelligheid iets is dat je zelf maakt. Weer werpt hij mij een glimlach toe, maar dit keer voel ik er wat geruststelling bij.
"Dus... je bent hier net komen wonen. En welke beul heeft je gedwongen hierheen te verhuizen?" vraag ik hem waardoor hij een korte grinnik laat horen.
"Mijn ouders" antwoordt hij en ik knik even. "Toen bleek dat mijn tante en oom mij hun hele fortuin en huis na lieten. Ik mocht het niet verkopen" zegt hij dan. "Mooi moment om voor jezelf te leren zorgen Misha, zoals mijn vader dat zo leuk zei. Als ik maar wel nog af en toe op zondag kom eten" hij rolde met zijn ogen, blijkbaar was hij het toch niet helemaal met zijn ouders. Een steek van heimwee gaat door mij heen, ik had geen ouders gehad die mij vertelde dat het tijd werd om voor mijzelf te zorgen. Ik had het moeten doen om te overleven. Gelukkig wist ik het voor elkaar te krijgen mijn gezicht in de plooi te houden, dit was niet echt iets wat ik nu wilde delen met hem.
Hij staat op, waardoor ik hem misschien iets geschrokken aankeek. Had ik dan toch mijn gezicht niet zo neutraal gehouden? "Oh..je hebt je drinken net. Ik ben zo terug" zei hij waarnaar hij naar de baar loopt en een biertje besteld. Opgelucht haal ik adem, echt iets voor mij om meteen te denken dat hij de benen neemt. Niet dat je hem dat kwalijk zou kunnen nemen weerklinkt er in mijn hoofd.
Dan komt hij weer tegenover mij zitten, ik glimlach naar hem maar door de verzamelde emotie in mij zal het er wel iets anders uit zien.
"Denk dat mijn vader gewoon baalde dat hij niets meer dan een oude klok heeft gehad en ik...Hun huis.. en zo'n beetje al hun geld. Wat...veel geld is" zegt hij.Hij haalt mijn wenkbrauwen even kort op.
"Ik ben niet van plan daar van te leven. Ik wil wel werk gaan zoeken zodra ik daar de mogelijkheden toe heb" Dan kijkt hij mij weer aan.
"Gecondoleert met het verlies van jouw familie... ik weet als geen ander hoe het is om iemand te verliezen." zeg ik oprecht en glimlach medelevend naar hem. Gevoelens en herinneringen druk ik net zo hard weg als dat ze kwamen. "Het is moeilijk om niet jaloers te zijn om je kind, zeker als je zelf de harde manier hebt geleerd. Laten we eerlijk zijn, het zal behoorlijk zuur voor ze zijn" grinnik ik. "In welke brance wil je gaan werken? Je lijkt me het sociale typen dat prima met mensen kan werken" geef ik hem mee als compliment. Het gedeelte over zijn rijkdom sla ik over, ik wil hier geen oordeel over vormen en riskeren dat ik op een of andere manier jaloerzie zou ontwikkelen.
"En wat is jouw verhaal? Wat doe jij in zo'n spookstadje als dit?" vraagt hij vervolgens aan mij. Oh fuck, zal ik hem de waarheid vertellen, of zou dat hem alleen maar afschrikken?
"Ik... ehm..." iets vertwijfeld staar ik een korte tijd naar de sneeuw buiten. "Ik heb een nogal rotte jeugd gehad, ik ben hier min of meer heen gevlucht om een leventje op te bouwen. Ik heb hier mijn werk en vastigheid en dat vind ik prima" glimlach ik ontstemd en onzeker. "Sorry voor dat zwaarmoedige verhaal..." verontschuldig ik mij meteen. Ik wilde het gesprek helemaal niet zo verzwaren.
"Ik werk in de beveiligingsbrance, de discotheek die ik je aanwees... dat ben ik vrijdag en zaterdag te vinden." begin ik om het gesprek weer wat luchtiger te krijgen. Ik wilde hem niet afschrikken door voor te komen als een vrouw met te veel ellende, in tegenstelling het ging nu goed met mij! "Waar precies woon je? Hier in de omgeving staan bijna alleen maar flats en ik neem aan dat je geen flat heb geerft. Of juist wel en heb je een compleet gebouw voor jezelf?" vraag ik hem met een glimlach.
[ bericht aangepast op 19 nov 2013 - 21:42 ]
Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.