• Goededag! Ik vroeg me af of jullie misschien nog emancipatievoorbeelden weten. Ik moet het kunnen fotograferen (en verkopen). Als ik bij googleafbeeldingen kijk, of een afbeeldingen site zie ik enkel een vrouw dat haar spierballen laat zien.

    Emancipatie (van het Latijnse emancipatio) is het streven naar een volwaardige plaats in de samenleving vanuit een achtergestelde positie. Dit kan via gelijkgerechtigdheid, zelfstandigheid of de formele toekenning van gelijke rechten, gelijkstelling voor de wet. Voorbeelden zijn vrouwenemancipatie en de emancipatie van Afro-Amerikanen in de Verenigde Staten van Amerika.


    Ik heb nu de volgende ideeën in mijn hoofd, maar ik vind dat niet genoeg;
    Emancipatie:
    Mannen die huishouden doen. Zoals koken, schoonmaken van badkamer, schoonmaken van een heel erg smerige wc. Een ziek kind verzorgen.
    Vrouwen die vuilnis wegbrengen. Hout hakken.


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Een vrouw aan het hoofd van een vergadertafel of achter een groot bureau? Eancipatie hoeft niet per se met de verhouding tussen man en vrouw te maken te hebben, dus je zou ook een andere inslag kunnen proberen. Bijvoorbeeld iets met homoseksualiteit of geloof; een stel dat hand in hand loopt, of een vrouw met een hoofddoekje die je duidelijk sterk neerzet.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Een vrouw aan het hoofd van een vergadertafel of achter een groot bureau? Eancipatie hoeft niet per se met de verhouding tussen man en vrouw te maken te hebben, dus je zou ook een andere inslag kunnen proberen. Bijvoorbeeld iets met homoseksualiteit of geloof; een stel dat hand in hand loopt, of een vrouw met een hoofddoekje die je duidelijk sterk neerzet.


    Ik zat inderdaad ook al iets te denken aan een vrouw met hoofddoek dat in een auto rijd naar aanleiding van protesten in, geloof ik, India.

    Als ik nu plaatjes van homoseksuelen opzoek op de site waar ik mijn foto's kan verkopen, zie ik meer foto's van mensen die net zo goed elkaars beste vrienden kunnen zijn.


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Iemand anders nog ideeën?


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Misschien een foto van Rosa Parks (toch wel een belangrijk emancipatievoorbeeld, volgens mij) omdat zij de beweging begon waardoor de emancipatie van donkere mensen op gang kwam?


    Physics is awesome

    Een zwart persoon in het openbaar vervoer tussen blanken ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Valli schreef:
    Een zwart persoon in het openbaar vervoer tussen blanken ^^


    Dat zal kunnen :) Indien ik het online zet, moet ik modelrechten gebruiken en dat is het grootste probleem om dan 10+ handtekeningen te verzamelen.

    @ Musai
    Ik moet het zelf kunnen fotograferen ;)


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Je kan eens kijken of je geen Aula of politiek lijkend gebouw kan vinden, dat is echte emancipatie...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    1913 schreef:
    (...)

    Dat zal kunnen :) Indien ik het online zet, moet ik modelrechten gebruiken en dat is het grootste probleem om dan 10+ handtekeningen te verzamelen.

    @ Musai
    Ik moet het zelf kunnen fotograferen ;)


    Desnoods gewoon een vriendin die naast een zwart iemand gaat zitten? Dan heb je er maar twee nodig ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    1913 schreef:
    (...)

    Dat zal kunnen :) Indien ik het online zet, moet ik modelrechten gebruiken en dat is het grootste probleem om dan 10+ handtekeningen te verzamelen.

    @ Musai
    Ik moet het zelf kunnen fotograferen ;)


    Daar heb ik per ongeluk over heen gelezen, sorry.


    Physics is awesome

    Misschien een regenboog vlag? Volgens mij is dat een symbool voor de emancipatie van homo's.


    Physics is awesome

    Ik ga binnenkort de partnerschap van een goede vriendin fotograferen en daar kan ik de regenboogvlag wel bij een fotoshoot er bij doen, mooi twee in één :)


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~