Ik zit dus met een probleem. Voor morgen moet ik een hoofdvraag verzonnen hebben voor een schoolopdracht waarbij ik 2 boeken met elkaar moet vergelijken die hetzelfde thema hebben. Het is voor het vak Nederlands. Ik heb gekozen voor de Tweeling en Oeroeg, omdat in beide boeken oorlog voorkomt en in beide boeken twee mensen die met elkaar zijn opgegroeid uit elkaar gehaald worden, een leven zonder elkaar leiden en dan zien ze elkaar jaren later weer terug. Daar omheen moet ik een hoofdvraag verzinnen, maar ik kan echt niets verzinnen... Mijn eerste hoofdvraag was:
"Hoe erg veranderen de personages als ze moeten leven zonder de persoon met wie ze zijn opgegroeid?"
Dat was niet goed. Je moet er 20 kantjes over typen en de docent die denkt niet dat ik met die vraag aan 20 kantjes kom, dus moet ik een andere verzinnen. Ik weet er echt geen en ik heb het ook al aan vrienden gevraagd, maar zij weten het ook niet.
Weten jullie een goede hoofdvraag? Of misschien andere boeken die overeenkomsten hebben waarbij je makkelijker een hoofdvraag kunt bedenken waar veel informatie over te vinden is?
If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.