Musai schreef:
(...)
Maar een kleutertaaltje? Het is best wel een moeilijke taal om het te leren, dus waarom jij dat vind snap ik niet echt. Maar dat kan aan mij liggen.
@Fabulist
Als ik jou was dan zou ik voor de taal kiezen die je het beste ligt. In dit geval is dat Engels. Anders word het misschien lastiger voor jou om te schrijven en krijg je daardoor ook minder zin om te schrijven. Dat zou zonde zijn.
Nederlands is voor buitenlanders inderdaad een moeilijker taal om te leren, maar misschien zou je eerst mij argument moeten aanhoren waarom ik dat vind, dan gelijk conclusies trekken die op niets zijn gebaseerd. Ik vind Nederlands een kleutertaaltje, omdat het naar mijn mening en die mening mag ik hebben in een vrij land als Nederland, kinderachtig klinkt. Als ik het vergelijk met bijvoorbeeld Engels, dan zeg je: Thief. Dat klinkt al een stuk duistere, volwassener, beter, dan als je zegt Dief! Dat wekt bij mij altijd het beeld op van een kindje dat het naar een vriendje roept die zijn snoepje steelt of zoiets. Het gaat puur om de klank en het charisma dat de taal uitstraal dat ik vind dat het een kleutertaaltje is. Als ik het om de moeilijkheidsgraad deed dan had ik Esperanto wel zo genoemd xd
Ik vind dit eigenlijk ook iets heel persoonlijks en dat ik het een kleutertaal vind, wil niet gelijk zeggen dat het ook zo is.
"There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.