• Ik kan mijn moeder af en toe zo niet uitstaan. Vanochtend noemde me broer mij een dik pukkelwijf en mijn moeder zegt niets. Ik ben sinds ik gepest ben erg snel emotioneel dus ik begon te huilen zegt ze als smoes. Ja je broer bedoeld het goedwant hij wilt niet dat je dik word door te veel hagelsslag. Dus ik zei gewoon dat hij dan niet zo moet zeggen dan want ik vind dat niet leuk. Zegt ze vervolgens, ja maar je hebt ook weer de simpelste vriendinnen uitgekozen en je wilt toch iet zo dik worden als hun. Nou toen knapte er iets in me. Ja ik heb nog nooit een echte vriendin gehad en sinds dit jaarheb ik drie lieve vriendinnen. Ja ze zijn simpel en een is dikker dan de rest maar daar kan zij niets aan doen want ze heeft iets erfelijks maar heey ze zijn wel echte vriendinnen voor me. Ze weten al meer dan iemand ooit geweten heeft over mij en ik heb het super leukmetze en hier kan ik dan zo niet tegen. Ik trekmet de hele klas op maaret hun het meeste.

    Het is zo vaak dat mijn broer opmerkingen maakt en mijn moeder ook en ik kan er zo niet tegen. En als ik er wat van zeg heb ik een grote mond of vatte ik het zogenaamd verkeerd op. Nou sorry als mijn broer mij een dikkutwijf noemt terwijl ik watondergewicht heb en een verleden heb vat ik datverkeerd op. En dan vinden ze het gek dat ik niet naar ze kom en alles vertel en liever boven ben. Heeft iemand tips want ik probeer ze momenteel te ontlopen


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Dat is wel erg grof. Kun je er met je vader over praten? Voor de rest weet ik niks. Maar sterkte en een knuffel van mij. (flower)(K)


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Dat is inderdaad er naar voor je.
    Ik lees niets over je vader. Zegt die er niks van?
    Praat er anders over met iemand van school. En scheld je broers eens goed uit. (alhoewel dat niet altijd het beste is)
    Sterkte! (flower)


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Scribe schreef:
    Dat is inderdaad er naar voor je.
    Ik lees niets over je vader. Zegt die er niks van?
    Praat er anders over met iemand van school. En scheld je broers eens goed uit. (alhoewel dat niet altijd het beste is)
    Sterkte! (flower)


    Some people are art and do art at the same time

    Mijn vader werkt veel en is nogal chagerijnig omdat hij sinds kort een kant doof is en aangezien de kaatste tijd mijn ouders best vaak ruzie hebben....
    Ik vind het moeilijk om naar iemand toe te stappen. Met een ander probleem dat weet iemand nu omdat ik nogal emotioneel ben door zware weken en ik barste in huilen uit maar misschien ga ik het haar ook vertellen.

    Dankje voor de reacties


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik heb dat ook een lange tijd met mijn broertje gehad, bij mij ging het vanzelf over, hopelijk gaat dat bij jou ook zo. ^^


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Het is niet normaal dat je broer en je moeder je zo behandelen. Je moet hier echt met iemand over praten en daarmee bedoel ik niet wij hier op Q, maar iemand die echt iets voor je kan veranderen. Zo hoor je niet behandelt te worden door je familie en dat hoef je niet te pikken.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Ugh, ouders zijn zó onredelijk af en toe...
    Misschien moet je het er een keer face to face met je moeder over hebben, zonder je broer erbij. Leg haar uit dat je het echt niet fijn vind dat zij en jouw broer dat soort opmerkingen maken, en vooral ook waarom. Kwade opmerkingen werken meestal niet, omdat de ander dan meteen in de verdediging schiet. Ik weet dat het heel moeilijk is om tijdens dat soort gesprekken rustig te blijven en je aan je verhaal te houden, maar desnoods schrijf je eerst de punten waar je het over wil hebben op, en hou je die erbij tijdens het gesprek zelf, zodat je niks vergeet.
    En als dat niet werkt, kan je op school altijd nog naar een mentor of vertrouwenspersoon toestappen. Ik ben een tijdje met mijn zusje naar de schoolpsycholoog geweest, en die heeft uiteindelijk ervoor gezorgd dat het heel wat beter ging bij ons in huis.
    Succes!


    Valar Morghulis.

    Junns schreef:
    Het is niet normaal dat je broer en je moeder je zo behandelen. Je moet hier echt met iemand over praten en daarmee bedoel ik niet wij hier op Q, maar iemand die echt iets voor je kan veranderen. Zo hoor je niet behandelt te worden door je familie en dat hoef je niet te pikken.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Wat zijn er ook vreemde mensen in deze wereld. Mensen moeten eerst een test afleggen of ze überhaupt wel geschikt zijn voor het ouderdom en dán pas kinderen krijgen. Is dat overbevolkingsprobleem ook meteen opgelost.
    Als ik jou was, zou ik hier met een mentor over praten.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Wtf, mijn broertje zou me niet eens dik noemen. (we noemen elkaar wel de hele tijd papzak voor de lol). En wat maakt het uit of je vriendinnen 'dikker' zijn dan normaal. Ik heb ook vriendinnen en vrienden in allerlei maten, en daar maakt mijn moeder haarzelf ook niet druk over. Je moet je er niet te veel van aantrekken, gewoon bij jezelf denken dat je zelf wel beter weet.


    Alleen maar tranen van geluk

    Barnabas schreef:
    Wat zijn er ook vreemde mensen in deze wereld. Mensen moeten eerst een test afleggen of ze überhaupt wel geschikt zijn voor het ouderdom en dán pas kinderen krijgen. Is dat overbevolkingsprobleem ook meteen opgelost.
    Als ik jou was, zou ik hier met een mentor over praten.


    Agreed.


    Some people are art and do art at the same time