• Ik wil weer wat actiever worden op YouTube met mijn channel en ben eigenlijk van plan om het ook allemaal wat serieuzer te gaan aanpakken, dus ik heb besloten om binnenkort weer eens iets te gaan filmen.
    Aangezien het binnenkort weer Halloween is, heb ik besloten om een korte horrorfilm op te nemen. Ik heb al een aantal locaties zoals een donker bos dus dat zit wel goed. Ook heb ik een goed statief en een goede videocamera en een fotocamera, wat wil zeggen dat ik een bepaald moment van meerdere hoeken zou kunnen opnemen.

    Enige probleem nu; een script. Want wat is nou een horrorvideo wat nog niet eerder is gemaakt? In feite zijn de meeste video's op dat gebied redelijk cliché (vanuit het YouTube perspectief tenminste). Vaak is het iemand die achtervolgt wordt in een eng, donker bos, maar dat is dus niet iets wat ik wil doen. Oké, er mogen wel wat cliché punten in zitten, dat is haast onvermijdelijk, maar ik wil toch wel een beetje een origineel plot.

    Ik heb al een aantal mensen die willen meewerken op het gebied van acteerwerk. Ik zou zelf dolgraag ook wel willen meespelen, maar ik ben te perfectionistisch en wil dus het camerawerk en dergelijke zelf uitvoeren. Ook het monteren uiteraard.

    Maar mijn vraag is dus nu; hebben jullie leuke ideeën voor een kort horror verhaal wat nog wel redelijk uitvoerbaar is (dus niet onmogelijke dingen gaan verzinnen). Tips and tricks? Alvast bedankt.

    Wat een leuk idee! ik zal even nadenken ik laat het je weten als ik iets heb (:


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Hmm, wat voor locaties heb je buiten het bos? Want heb je een vervallen huis als locatie dan kan je daar een verhaal omheen draaien. Of je kan iets doen met wezens die één keer per jaar, op Halloween, door een soort portaal kunnen (dat kan desnoods een open plek in het bos zijn waar bijvoorbeeld wat lampen staan zodat het er wat extra duidelijk is) of iets in die richting.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Amnesiae schreef:
    Wat een leuk idee! ik zal even nadenken ik laat het je weten als ik iets heb (:

    Thanks! ^^

    Newt schreef:
    Hmm, wat voor locaties heb je buiten het bos? Want heb je een vervallen huis als locatie dan kan je daar een verhaal omheen draaien. Of je kan iets doen met wezens die één keer per jaar, op Halloween, door een soort portaal kunnen (dat kan desnoods een open plek in het bos zijn waar bijvoorbeeld wat lampen staan zodat het er wat extra duidelijk is) of iets in die richting.

    Hm... Ik kan zo niet iets bedenken met een vervallen huis helaas.

    Ohgod. Dat doet me denken een een zeer kort horrorfilmpje dat ik ooit eens heb gemaakt op de fiets.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Wat origineel is, en in een bos, is misschien dat je iets kunt doen met bomen die bezet zijn door demonen? Ook al klinkt het best... Stom, haha. Maar dat is wel iets wat je in een bos kunt filmen (moet je denk ik wel echt verstand hebben van special effects o.i.d.)


    Chaos is a ladder.

    Gula schreef:
    Wat origineel is, en in een bos, is misschien dat je iets kunt doen met bomen die bezet zijn door demonen? Ook al klinkt het best... Stom, haha. Maar dat is wel iets wat je in een bos kunt filmen (moet je denk ik wel echt verstand hebben van special effects o.i.d.)

    Ik kan wel wat dingen met special effects ja, maar ik heb geen idee hoe ik zoiets dan zou moeten aanpakken haha. :'D
    Eigenlijk moet het dus niet te moeilijk zijn... dat is echt lastig om te bedenken.

    Amnesiae schreef:
    Wat een leuk idee! ik zal even nadenken ik laat het je weten als ik iets heb (:


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    een claustrofobisch kortfilmpje vanuit First Person waarin hij/zij precies achtervolgt wordt? En op het einde toestuiken op een open plek en dan, weet ik veel, shaduw en testbeeld? Dat kan angst opwekken bij kijkers omdat het àlles kan zijn.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Grizzly schreef:
    een claustrofobisch kortfilmpje vanuit First Person waarin hij/zij precies achtervolgt wordt? En op het einde toestuiken op een open plek en dan, weet ik veel, shaduw en testbeeld? Dat kan angst opwekken bij kijkers omdat het àlles kan zijn.

    Hmm, not bad! Dat is zeker een heel goed idee, dankje!

    Amnesiae schreef:
    Wat een leuk idee! ik zal even nadenken ik laat het je weten als ik iets heb (:


    i put the fun in funeral