• Ik ben het zo beu... Vorig jaar volgde ik kantoor, maar ik ben sinds eind januari niet meer gegaan. Het school gebeuren kon ik niet aan en heb ik nooit aangekund... De lessen waren toen te makkelijk voor mij, maar gewoon opstaan & naar school gaan en al zeker daar blijven was een heuse opgaven. Nu ga ik naar het volwassen onderwijs, op zich lukt het al beter, de mentaliteit daar is gewoon totaal anders als op een middelbaar. Maar deze richting HAAT ik echt, ik volg Medisch Administratief Bediende... Alles gaat, behalve het medische.. Maar ik moet slagen, dit is 1 jaar, daarna heb ik een gewoon diploma en kan ik verder studeren voor iets wat ik écht wil. Nu denken jullie misschien "Het is maar 1 jaartje! Dat ze gewoon doorzet en denkt aan haar toekomst!" maar dat kan ik niet... Ik werk echt heel graag, maar wil ook studeren voor iets wat ik wil... Jammer genoeg moet ik eerst dit TSO diploma halen. Ik wil geld verdienen & naar een hogeschool gaan. Maar elke morgen voor school overgeven van de stress, op school zitten tegen mijn zin,... Ik word er nogal depressief van. Mijn moeder zegt dan "Ga maar werken eh!" maar dat meent ze niet... Pff, ik weet echt niet wat ik moet of kan doen :/
    Tips zijn altijd welkom...


    Julie Jellyfish

    Ik zou het nog niet opgeven als ik jou was! Kun je misschien hulp krijgen van school-maatschappelijkwerk of een ander ondersteunend persoon? Als ik het goed begrijp ervaar je stress door school. Door erachter te komen waar die stress precies vandaan komt en een weg vinden er mee om te gaan zou je denk ik kunnen helpen.
    Nog een tip: Hou op met het zeggen van 'ik kan het niet'. Denk in plaats daar van: 'ik kan het nóg niet' of denk het gewoon niet. Want die negatieve sfeer brengt je niet verder.
    Veel succes!


    You are beautiful, you are love.

    Felina schreef:
    Ik zou het nog niet opgeven als ik jou was! Kun je misschien hulp krijgen van school-maatschappelijkwerk of een ander ondersteunend persoon? Als ik het goed begrijp ervaar je stress door school. Door erachter te komen waar die stress precies vandaan komt en een weg vinden er mee om te gaan zou je denk ik kunnen helpen.
    Nog een tip: Hou op met het zeggen van 'ik kan het niet'. Denk in plaats daar van: 'ik kan het nóg niet' of denk het gewoon niet. Want die negatieve sfeer brengt je niet verder.
    Veel succes!


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Als je geen volwassenenonderwijs aankunt, ga je denk ik ook geen hogeschool aankunnen aangezien dat zwààr is. Dus weet heel goed waar je aan begint, zou ik zo zeggen. In alle geval, veel geluk.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Grizzly schreef:
    Als je geen volwassenenonderwijs aankunt, ga je denk ik ook geen hogeschool aankunnen aangezien dat zwààr is. Dus weet heel goed waar je aan begint, zou ik zo zeggen. In alle geval, veel geluk.

    Ik kan het volwassen onderwijs wel aan hoor, maar door de richting die ik nu doe, word ik gewoon écht ziek. Lichamelijk, door de stress omdat ik slechte punten krijg omdat ik die richting gewoonweg echt niet aankan :/ grotendeels ook omdat ik dit gewoon ook niet 'wil' volgen.


    Julie Jellyfish

    JulieH schreef:
    (...)
    Ik kan het volwassen onderwijs wel aan hoor, maar door de richting die ik nu doe, word ik gewoon écht ziek. Lichamelijk, door de stress omdat ik slechte punten krijg omdat ik die richting gewoonweg echt niet aankan :/ grotendeels ook omdat ik dit gewoon ook niet 'wil' volgen.


    Maar waarom volg je dan iets wat je niet wil volgen? Er zijn andere richtingen die je kunt kiezen neem ik aan?


    You are beautiful, you are love.

    Niet stoppen. Je zal er later profijt van hebben.

    Grizzly schreef:
    Als je geen volwassenenonderwijs aankunt, ga je denk ik ook geen hogeschool aankunnen aangezien dat zwààr is. Dus weet heel goed waar je aan begint, zou ik zo zeggen. In alle geval, veel geluk.


    -

    Felina schreef:
    (...)

    Maar waarom volg je dan iets wat je niet wil volgen? Er zijn andere richtingen die je kunt kiezen neem ik aan?

    Ja, er zijn andere richtingen, maar deze zou klaar zijn op 1 jaar, en ik MOEST dit volgen van mijn moeder... Maar ik kan het gewoonweg echt niet.
    Nu heb ik haar vandaag gebeld, op haar werk, jankend om te zeggen dat ik dit echt niet meer kan volgen.
    En nu gaan we zoeken achter een richting die ik wél aankan, en die mij wél ligt.
    Want hier geraak ik nergens, ik krijg gewoon een laag zelfbeeld ervan (wat ik eigenlijk al heb)....
    Ik ben nu wel super blij dat ik na zo lang zeuren (toch al wel 3 weken) toch van richting mag veranderen.
    (Ik wil ook worden opgenomen, maar dit zou ook niet kunnen met mijn richting)


    Julie Jellyfish

    Als je zou stoppen en gaat werken, is dat echt heel dom want dan heb je dus echt niks. Wat wil je hierna gaan doen?


    Big girls cry when their hearts are breaking

    JulieH schreef:
    (...)
    Ja, er zijn andere richtingen, maar deze zou klaar zijn op 1 jaar, en ik MOEST dit volgen van mijn moeder... Maar ik kan het gewoonweg echt niet.
    Nu heb ik haar vandaag gebeld, op haar werk, jankend om te zeggen dat ik dit echt niet meer kan volgen.
    En nu gaan we zoeken achter een richting die ik wél aankan, en die mij wél ligt.
    Want hier geraak ik nergens, ik krijg gewoon een laag zelfbeeld ervan (wat ik eigenlijk al heb)....
    Ik ben nu wel super blij dat ik na zo lang zeuren (toch al wel 3 weken) toch van richting mag veranderen.
    (Ik wil ook worden opgenomen, maar dit zou ook niet kunnen met mijn richting)


    Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het vreemd dat je dat MOEST volgen van je moeder.
    Gelukkig mag en kan je nu toch nog van richting wisselen. Want het heeft inderdaad ook geen zin om iets te volgen wat je niet wilt.


    You are beautiful, you are love.

    Felina schreef:
    (...)

    Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het vreemd dat je dat MOEST volgen van je moeder.
    Gelukkig mag en kan je nu toch nog van richting wisselen. Want het heeft inderdaad ook geen zin om iets te volgen wat je niet wilt.

    Ja omdat dit klaar zou zijn op 1 jaar, want ze wist dat ik verder wou studeren... Dus daarom moest ik dit echt doen van haar :/
    En ondertussen heb ik zitten zoeken achter andere richtingen... Maar dan heb je gewoon een 'attest' geen diploma... En dat laatste heb ik wél nodig...
    Dus nu heb ik niet echt meer een keuze :/


    Julie Jellyfish

    En sorry voor de late reactie, mijn laptop is wéér stuk, dus moet ik mijn oude gebruiken & er is maar 1 oplader voor 3 laptops... + mijne werkt niet zonder oplader. Hahaha :(


    Julie Jellyfish