• Ja, we moeten bij natuurkunde een praktische opdracht doen, waarbij we twee grootheden onderzoeken. Nu zijn we dus op zoek naar leuke ideeën en we hebben al wel een aantal ideeën, maar het is toch nog niet echt hét. Wat we al hebben:

    -Een ventilator onderzoeken (windsnelheid en frequentie/invalshoek/oppervlakte)
    -Spullen van het schoolgebouw afgooien (massa en valversnelling/snelheid waarmee het voorwerp valt -conclussie: alles valt even snel)
    -Iets in verschillende soorten vloeistof droppen en kijken hoe snel het zinkt. (Snelheid waarmee het zinkt / ik ben de naam even kwijt, maar het gaat om de dikte van de vloeistof)

    Dus, zijn er mensen met briljante ideeën voor onze PO?


    Happy Birthday my Potter!

    Eerste optie is heel lastig te onderzoeken.
    Die tweede optie kan je alleen doen als je een hoge snelheidscamera hebt. Deze is wel het makkelijkst om te doen en je hoeft niet perse van het schoolgebouw af te gooien. Hoe langer de afstand waarover het voorwerk valt hoe meer wijvingskrachten erbij komen en die verstoren je onderzoek. Je hoeft een voorwerp maar een meter naar beneden te laten vallen om het te onderzoeken.
    En die derde optie, dat is de dichtheid van de vloeistof.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Junns schreef:
    Eerste optie is heel lastig te onderzoeken.
    Die tweede optie kan je alleen doen als je een hoge snelheidscamera hebt. Deze is wel het makkelijkst om te doen en je hoeft niet perse van het schoolgebouw af te gooien. Hoe langer de afstand waarover het voorwerk valt hoe meer wijvingskrachten erbij komen en die verstoren je onderzoek. Je hoeft een voorwerp maar een meter naar beneden te laten vallen om het te onderzoeken.
    En die derde optie, dat is de dichtheid van de vloeistof.


    Volgens onze toa is het mogelijk de eerste optie met behulp van de windtunnel te doen. Hij is één keer eerder uitgevoerd op school. We hebben een hoge snelheidscamera op school en bij het derde is densiteit het woord dat ik zocht. Daarbij waren dat dus geen antwoorden op mijn vraag, maar alsnog bedankt voor de moeite :')


    Happy Birthday my Potter!

    Sorry, ik heb geen ideeën.


    #WWED - What Would Emma Do?