• Pff, in het begin vond ik rekenen best leuk maar nu dus niet meer. Ik heb 4 jaar geen rekenen meer gedaan en nu moet het ineens weer. Alle regeltjes opfrissen lukt wel. Maar mijn probleem x sommen. Ik heb altijd al moeite gehad met de tafeltjes die ik nog steeds niet ken. Ik ben nu al twee keer 21 minuten bezig geweest, de eerste keer had ik er 3 goed en de keer daarna 5.

    Ik probeer de tafeltjes wel te leren enzo maar het lukt me gewoon niet. Heeft iemand voor mij tips ofzo want ik heb volgende week een nulmeting en naja dan weet ik mijn niveau


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Spreekwoord, uitdrukking, figuurlijk.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Quatorze schreef:
    Spreekwoord, uitdrukking, figuurlijk.


    Haha dacht het al. :'D


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Father schreef:
    Je bent 16 en weet de tafels niet? Dat vind ik toch best erg. Zelfs ik weet ze nog en ik zuig in wiskundige shit


    Bij mij in de klas zijn mensen van in de 20 en die weten de tafels ook niet. En geven de docent daar de schuld van, terwijl zij zelf niets eraan doen om het te verbeteren. Dat vind ik nog iets erger. En IrishNialler vraagt een manier zodat ze ze wel kan leren, en dan vind ik het toch iets minder erg...


    Stop holding me under and let me breathe.

    Daniellaaa schreef:
    (...)

    Bij mij in de klas zijn mensen van in de 20 en die weten de tafels ook niet. En geven de docent daar de schuld van, terwijl zij zelf niets eraan doen om het te verbeteren. Dat vind ik nog iets erger. En IrishNialler vraagt een manier zodat ze ze wel kan leren, en dan vind ik het toch iets minder erg...
    misshien was t beter dak t eerder gedaan had maar ja. En een docent de schuld geven hmn deels als ze bij ons gewoon weer voor de klas tpt je het kan deden had ik het ook geweten maar aan de andere kant ik had er beter voor moeten lwren maarja


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Je kunt ook op internet spelletjes uitzoeken waar je keer sommen uit moet rekenen.
    Dat gebeurt heel veel op de basisschool tegenwoordig.. (:


    It's never gonna happen, Guys.

    Quatorze schreef:
    No offence, maar wij worden vierkant, in ons gezicht, uitgelachen door iedereen in onze omgeving als we onze tafels niet zouden beheersen. Jullie schoolsysteem is shit. Als je je tafels nu nog niet kent, is het shit.


    The universal language of art.

    Niet om stom te doen, maar op je 16de is het behoorlijk raar dat je de tafels niet kent. Als wij ze niet kennen, krijgen we een preek van een half lesuur, en ik ben 13...
    Gewoon blokken (:

    [ bericht aangepast op 27 sep 2013 - 23:17 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Quatorze schreef:
    No offence, maar wij worden vierkant, in ons gezicht, uitgelachen door iedereen in onze omgeving als we onze tafels niet zouden beheersen. Jullie schoolsysteem is shit. Als je je tafels nu nog niet kent, is het shit.


    26 - 02 - '16

    Quatorze schreef:
    Spreekwoord, uitdrukking, figuurlijk.


    Well, ik ken iemand die eens 11 op 10 of 40,5 op 40 gehad heeft :P


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Quatorze schreef:
    No offence, maar wij worden vierkant, in ons gezicht, uitgelachen door iedereen in onze omgeving als we onze tafels niet zouden beheersen. Jullie schoolsysteem is shit. Als je je tafels nu nog niet kent, is het shit.


    † Love? I want to sleep.

    Ik kan enkel net zoals andere zeggen dat het bizar is dat je ze nog niet kan, maar ik begrijp dat dat met jouw schoolsysteem niet aan je verstand ligt.
    Net daarom is het ook perfect mogelijk ze gewoon te leren. Ik heb ze geleerd toen ik een jaar of 6 was, altijd met mama in de auto en als ik goed meewerkte p het einde een snoepje, maar aan dat type methode heb je niets.
    Ik zou ze dus gewoon echt zelfstandig leren. Ik leer wiskunde door te oefenen, tussenstappen uitschrijven, maar de tafels zijn zo elementair dat ik niet weet of het daarbij mogelijk is.

    Daarom, echt elke dag oefenen. Je bent 16, je concentratie zou goed genoeg moeten zijn om je er elke avond 2x 20 minuten aan te zetten. Na een weekje moet je ze proberen elke moment echt op te sommen in je hoofd (ik bedoel in de douche, op de fiets,...)
    En je kan vast ook online testen vinden.

    Om eerlijk te zijn lijkt het me wel echt belangrijk dat je ze nog echt leert kennen, als is het maar voor jezelf, dus zelf al moet je ze niet meer leren voor school, ik zou ze blijven herhalen voor de rest van dit jaar, daarna zal je ze wel nooit meer vergeten :]


    effort never betrays you

    reecemastin schreef:
    Ik kan enkel net zoals andere zeggen dat het bizar is dat je ze nog niet kan, maar ik begrijp dat dat met jouw schoolsysteem niet aan je verstand ligt.
    Net daarom is het ook perfect mogelijk ze gewoon te leren. Ik heb ze geleerd toen ik een jaar of 6 was, altijd met mama in de auto en als ik goed meewerkte p het einde een snoepje, maar aan dat type methode heb je niets.
    Ik zou ze dus gewoon echt zelfstandig leren. Ik leer wiskunde door te oefenen, tussenstappen uitschrijven, maar de tafels zijn zo elementair dat ik niet weet of het daarbij mogelijk is.

    Daarom, echt elke dag oefenen. Je bent 16, je concentratie zou goed genoeg moeten zijn om je er elke avond 2x 20 minuten aan te zetten. Na een weekje moet je ze proberen elke moment echt op te sommen in je hoofd (ik bedoel in de douche, op de fiets,...)
    En je kan vast ook online testen vinden.

    Om eerlijk te zijn lijkt het me wel echt belangrijk dat je ze nog echt leert kennen, als is het maar voor jezelf, dus zelf al moet je ze niet meer leren voor school, ik zou ze blijven herhalen voor de rest van dit jaar, daarna zal je ze wel nooit meer vergeten :]
    ik weet dat het slecht is en blablabla. Maar doordat het op het begin niet goed erin is gegaan bleef het niet zitten. Nu heb ik altijd al rekenen met dit gejad en bij nagels knippen deden we ze oefenen maar dat faalde vaak. Toen op het middelbaar had ik het niet nodig het gaat nu al ietsjesbeter


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    What the fuck :')
    Anyway, gewoon leren.. herhalen.. opdrachten maken.


    I live for the applause, you will die for it.