• Pff, in het begin vond ik rekenen best leuk maar nu dus niet meer. Ik heb 4 jaar geen rekenen meer gedaan en nu moet het ineens weer. Alle regeltjes opfrissen lukt wel. Maar mijn probleem x sommen. Ik heb altijd al moeite gehad met de tafeltjes die ik nog steeds niet ken. Ik ben nu al twee keer 21 minuten bezig geweest, de eerste keer had ik er 3 goed en de keer daarna 5.

    Ik probeer de tafeltjes wel te leren enzo maar het lukt me gewoon niet. Heeft iemand voor mij tips ofzo want ik heb volgende week een nulmeting en naja dan weet ik mijn niveau


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Dat is voor mij gewoon zoiets vanzelfsprekends, net als fietsen, ik denk er niet echt bij na
    Geen idee hoe je dat beter kan leren, gewoon heel vaak doen denk ik.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Hoe ik het in groep 3 heb geleerd:
    Elke week een rijtje tafels leren (je mag ze hierbij gewoon van 1 tot 10 leren en hoeft ze vaak niet eens te husselen). Aan het eind van de week laat je je door iemand overhoren en na tien/twaalf weken laat je je overhoren van allemaal.
    Maar gebruik je je tafels dan verder niet heel vaak bij wiskunde ofzo?


    From these ashes, I will rise

    Maak een groot plakkaat, met daarop alle tafeltjes, en hang deze op de WC / Badkamer / boven je bed. Ook wil het wel eens helpen oefenkaartjes te maken, waarop je aan de ene kant de som schrijft en op de andere kant de uitkomst. Dit is een goede manier jezelf te overhoren. Wanneer je dan een som goed hebt, leg je hem op het 'goed' stapeltje; wanneer je er eentje fout hebt, leg je hem op het 'fout' stapeltje. Dit blijf je doen tot je geen kaartjes meer op het 'fout-stapeltje' hebt liggen. Herhaal dit een paar keer in de week.
    En dan, mijn derde tip: heel veel overschrijven. Hoe vaker je iets opschrijft, hoe beter je het onthoud. Serieus, het werkt echt.

    Succes (:


    We need a bigger boat.

    Leonhardt schreef:
    Hoe ik het in groep 3 heb geleerd:
    Elke week een rijtje tafels leren (je mag ze hierbij gewoon van 1 tot 10 leren en hoeft ze vaak niet eens te husselen). Aan het eind van de week laat je je door iemand overhoren en na tien/twaalf weken laat je je overhoren van allemaal.
    Maar gebruik je je tafels dan verder niet heel vaak bij wiskunde ofzo?
    Wij mochten bij alles rekenmachine en omdat ik op de basisschool meestal een 4- stond tsja dan heb je er geen zin in net als dat het pas na 3 keer de sommen maken dus eigenlijk anderhalf uur dat het dan ps lukt, dat geeft je niet echt van oh ja nog een keer. Ik probeer het wel maar ja bij dit heb ik zoiets van Dit heb ik later neit nodig wat eigenlijk wel is


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Je bent 16 en weet de tafels niet? Dat vind ik toch best erg. Zelfs ik weet ze nog en ik zuig in wiskundige shit


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Father schreef:
    Je bent 16 en weet de tafels niet? Dat vind ik toch best erg. Zelfs ik weet ze nog en ik zuig in wiskundige shit


    Some people are art and do art at the same time

    No offence, maar wij worden vierkant, in ons gezicht, uitgelachen door iedereen in onze omgeving als we onze tafels niet zouden beheersen. Jullie schoolsysteem is shit. Als je je tafels nu nog niet kent, is het shit.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Quatorze schreef:
    No offence, maar wij worden vierkant, in ons gezicht, uitgelachen door iedereen in onze omgeving als we onze tafels niet zouden beheersen. Jullie schoolsysteem is shit. Als je je tafels nu nog niet kent, is het shit.
    Mijn basisschool was shit. Als je de tafels niet kende toen je voor de klas moest werd en niet dat je opnieuw moest of oefeningen moet maken. Ik wil niet erg veel zeggen maar in onze hele klas is minstens 2/ 3 die de tafeltjes niet kent en ik durf te zeggen dat ik echt niet de enigste ben hier die ze niet ken. Ik ken grotendeels wel maar niet alles.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Heb jij dan ook helemaal geen wiskunde ofzo?
    Het is toch veel makkelijker om bv som product uit je hoofd te doen dan met een rekenmachine?


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Father schreef:
    Je bent 16 en weet de tafels niet? Dat vind ik toch best erg.


    Ik ben veertien en we worden geacht onze tafels zonder problemen te kunnen, bij een onverwachte toets op 10 moeten we minsten 9 hebben.


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Father schreef:
    Je bent 16 en weet de tafels niet? Dat vind ik toch best erg. Zelfs ik weet ze nog en ik zuig in wiskundige shit


    Wij leerde ze in group 3 met zo'n sticker-systeem. Een sticker voor elke tafel die je leerde. Maar goed... Tips heb ik niet echt. Het is toch gewoon logisch nadenken? Bij de tafel van vier tel je er elke keer vier bij op, bij de tafel van vijf tel je er elke keer vijf bij op....


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Allunga schreef:
    Heb jij dan ook helemaal geen wiskunde ofzo?
    Het is toch veel makkelijker om bv som product uit je hoofd te doen dan met een rekenmachine?
    Nogmaals om het duidelijker te maken. In groep 4 leerde we de tafels en shit, Van de eerste tot vierde leerjaar had ik wiskunde waar we alles met rekenmachine deden en nu na 4 jaar moet ik weer met rekenen verder. Ik kan er niet echt veel aan doen dat mijn basisschool het niet zo erg vond als je de tafeltjes niet goed kende. De meeste tafeltjes ken ik wel maar de tafel 6, 7 en 8 ken ik amper tot helemaal niet. Ik ken het tot ongeveer de 5 en dat was het dan ook wel. MIsscien had ik vroeger meer moeten oefenen maar aangezien ik ook erg slecht ben in delen, procenten, breuken en die shit is het waarschijnlijk niet goed opgevallen.
    Ik vraag geen commentaar over mijn leeftijd en of ik ze wel of niet had moeten kennen ik vraag of iemand weet hoe ik ze er makkelijk in kan stampen..


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Dooddoenervo schreef:
    (...)

    Ik ben veertien en we worden geacht onze tafels zonder problemen te kunnen, bij een onverwachte toets op 10 moeten we minsten 9 hebben.


    Van ons wordt er verwacht dat we 11/10 hebben. Je hebt dat gewoon voor echt alles nodig. Machten, breuken, vergelijkingen, noem maar op.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    KLIK

    Het ziet er meschien kinderachtig uit, maar hiermee leerde ik wel de tafels in jaar drie. :)


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Quatorze schreef:
    (...)

    Van ons wordt er verwacht dat we 11/10 hebben. Je hebt dat gewoon voor echt alles nodig. Machten, breuken, vergelijkingen, noem maar op.


    11/10? Dus je moet een extra punt krijgen?


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!