• Sorry voor de titel, maar dat is nog "netjes" uitgedrukt voor mij.. Wist het even niet anders te verwoorden.

    Maar ik zal het even duidelijk proberen uitteleggen;
    mijn ouders zijn gescheiden. Mijn oudere broer en jongere zusje zijn beide probleemkinderen. Beide hebben ze begeleid gewoond. (mijn broer is erger in de problemen geraakt als mijn zusje) Maar dit gebeuren gaat over mijn zusje. Ze woonde eerder altijd bij mijn moeder in, net als mij. Ik ben al eerder richting mijn vader verhuisd, omdat ik niet goed met mijn moeder en haar problemen overweg kan. Mijn zusje bleef echter daar wonen. Omdat mijn moeder instabiel is en niet streng kan zijn, raakte mijn zusje op het verkeerde pad en werd door jeugdzorg uit huis geplaatst. Ze moest begeleid wonen bij Jarabee.
    Toen ze bij Jarabee woonde, ging het weer de goede kant op met haar. Mijn moeder, vader, ik en mijn zusje zelf kregen weer rust.
    Maar na een paar maand bij Jarabee, begon mijn zusje zich ongelukkig te voelen.. Jarabee was toch niet geschikt voor haar en ze wilde daar niet de hele dagen alleen zijn en alsmaar aan hun regels moeten houden.
    Dus besloot pap om haar een kans te geven en haar in huis te nemen, áls zijn vriendin en ik het ermee eens waren..
    Ik heb eerlijk gezegd dat het me dom leek, omdat ze dan zo weer de verkeerde kant op zouden gaan. (ze heeft al eerder bij ons ingewoond en is toen naar tweemaanden ook weer weggelopen), máár omdat ze al zoveel veranderingen heeft geboekt, kreeg ze toch een kans. Een soort "proefverlof".
    Ze mocht, samen met haar kleine chihuahua Quincy, bij ons inwonen.
    Pap heeft samen met haar een hele kamer klaargemaakt, spulletjes gekocht en er alles voor gedaan om het haar fijn te maken bij ons in huis. Ik was blij dat ik mijn zusje weer terug had, omdat ik dácht dat wij dan weer dingen samen zouden kunnen doen.
    (ter info: mijn zusje is echt een modetutje, een "arrogant" meisje en ik ben echt een dierenliefhebber en geef niks om uiterlijk, enz).

    Maar nu. De sfeer thuis is al weken naar de klote. Het is niet meer gezellig, iedereen is geirriteerd en overal zitten spanningen. Vooral mijn vader en zusje hebben veel ruzie. Vorig weekend is mijn zusje 's avonds niet thuis gekomen en heeft ze mijn vader enkel een appje gestuurd met: "ik blijf hier." pap vertelde haar dat hij liever had dat ze dit al eerder deed, als hij nog wakker is. Maar dit weekend deed ze precies hetzelfde. Ook belde ze mij rond 1 en 4 uur wakker, terwijl ik om 8 uur al werken moest. Dus was ik boos.
    Pap ook. Omdat ze doet alsof ons huis een hotel is. Ze loopt in en uit wanneer ze wilt en is er eigenlijk alleen met het eten. Als ze er is, klaagt ze en is ze chagrijnig.. En ze helpt niet mee met de verzorging van ónze honden..
    Nu kreeg ik vandaag een appje van mijn moeder, dat het er thuis hard aan toe ging; oorlog. Ik was pas om half zes thuis, toen leek er niks aan de hand te zijn. Maar mijn zusje was boven haar koffers aan het inppakken. Ze had voor de zoveelste keer ruzie met pap. En die vertelde haar dat ze een keuze had: of opflikkeren en niet meer weer komen, of gewoon thuisblijven en aanpassen.
    ze koos voor de eerste optie.

    En nu is ze weg.
    Ik hoorde pap net nog naar haar schreeuwen dat ze een domme keuze maakte, dat hij zoveel voor haar gedaan had en dat ze een mes in zijn rug steekt door opnieuw te vertrekken en de verkeerde kant op te gaan. Ze heeft haar sleutels ingeleverd en zei dat hij een ongelovelijke rotvent was, die niet voor zijn kinderen zorgen kon.
    Ik typ dit nu huilend. En toen huilde ik ook. Want ik hou van mijn zusje, hoe erg we ook verschillen en soms kan ik haar wel vermoorden, maar ze is en blijft mijn kleine, domme zusje.. En ik hou van mijn vader, hoe vaak hij ook schreeuwt en hoe ongeinteresseerd na mij hij ook is..
    En ik wil niet dat ze ruzie hebben. Ik wil dat alles is zoals vroeger, gezellig, samen.. Zonder gezeur.

    Mijn band met mijn vader is ook achteruit gegaan door al hun ruzies. Hij doet niet meer geinteresseerd in mij en mijn hobbies en klaagt altijd. Het voelt alsof ik niks goed doe. En als ik hem dat vertel, zegt hij me dat hij wél trots op me is.
    En ik wéét dat dat komt door het hele gebeuren thuis. En misschien is het ook wel goeddat mijn zusje weer vertrekt.. Misschien verbetert de sfeer binnenkort dan weer.. Maar ik vind het zo erg dat ze weg is.

    Het is zo'n dubbelgevoel. En ik voel me weer zo kut, omdat ik zo emotioneel ben. Ik heb een hekel aan mensen en geef niks om hun of hun gevoelens, maar mijn familie is mijn alles. En ik wil niet dat die uiteen valt of gekwetst raakt..

    Sorry, ik moest dit écht kwijt. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Behalve huilen en mijn hond knuffelen..
    Bedankt voor het lezen.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Hee, dapper dat je dit verhaal deelt. Het lijkt me inderdaad zoals je titel zegt, klote. Wat ik je wil aanraden is veel praten. Met mensen die je vertrouwd. Houd die gevoelens niet allemaal binnen. Verder kan ik alleen maar voor je hopen dat je je weer goed gaat voelen thuis, dat de sfeer verbeterd en dat je zusje misschien eens professionele hulp krijgt. Ik heb een vriendin die ook een hele vervelende thuissituatie heeft gehad, maar ik kan me niet voorstellen hoe het moet zijn.
    Heel veel sterkte!


    You are beautiful, you are love.

    Och jeetje, wat erg!
    Ik denk dat het het beste is als je zusje weer naar dat Jarambee gaat, in ieder geval niet bij jou en je vader of bij je moeder thuis, want dat maakt alles alleen maar erger.
    En over de band tussen jou en je vader: ga eens met hem ergens op een terrasje wat eten -dan zijn jullie beiden ook gelijk eventjes het huis uit, en dat lijkt me wel eventjes goed voor jullie denk ik- en vertel hem dan (nogmaals) wat je vind en dat je wilt dat jullie band weer sterk wordt als voorheen en bepraat met hem wat jullie daarvoor het beste doen kunnen.

    Heel veel sterkte, en ondanks dat ik niet goed weet hoe het is om in zo'n situatie te zijn; je mag me altijd pb'en als je dat wilt. (;


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Gibbs schreef:
    Och jeetje, wat erg!
    Ik denk dat het het beste is als je zusje weer naar dat Jarambee gaat, in ieder geval niet bij jou en je vader of bij je moeder thuis, want dat maakt alles alleen maar erger.
    En over de band tussen jou en je vader: ga eens met hem ergens op een terrasje wat eten -dan zijn jullie beiden ook gelijk eventjes het huis uit, en dat lijkt me wel eventjes goed voor jullie denk ik- en vertel hem dan (nogmaals) wat je vind en dat je wilt dat jullie band weer sterk wordt als voorheen en bepraat met hem wat jullie daarvoor het beste doen kunnen.

    Heel veel sterkte, en ondanks dat ik niet goed weet hoe het is om in zo'n situatie te zijn; je mag me altijd pb'en als je dat wilt. (;


    Some people are art and do art at the same time

    heel veel succes in deze tijd!
    als je wilt praten, mijn gb en pb staan alltijd open ^^
    X


    'The best way to predict the future is to create it'.

    die titel is helemaal terecht als ik het zo lees ;|

    mijn zusje is echt een modetutje, een "arrogant" meisje en ik ben echt een dierenliefhebber
    Het is niet meer gezellig, iedereen is geirriteerd en overal zitten spanningen
    ik hou van mijn zusje, hoe erg we ook verschillen en soms kan ik haar wel vermoorden, maar ze is en blijft mijn kleine, domme zusje..

    Wauw... ik zat echt even te kijken van, heb ik dit niet getypt?

    Maar heel dapper dat je dit durft te delen, ik zelf heb een punt bereikt dat ik erover denk dat zo snel ik een kans krijg naar het buitenland vlucht.

    Heel veel sterkte, en het klinkt raar maar misschien veranderd alles als ze volwassen is. (ik weet niet hoe oud ze is)


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Peculiaris schreef:
    heel veel succes in deze tijd!
    als je wilt praten, mijn gb en pb staan alltijd open ^^
    X


    Can't control my second personality

    Oh, ik herken dit eigenlijk best wel erg, dus ik snap wel hoe je, je voelt.

    Waar gaat je zusje nu wonen dan? Ik vind het 't beste als zij weer terug gaat naar Jarambee. Zoals je al zei in dit topic; alles verging goed. Kan ze niet nog een kans krijgen om terug te gaan daar naartoe?
    Hoe oud is je zusje eigenlijk?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Praten helpt altijd en leuke dingen ter afleiding. Verder mijn gb en pb staan altijd open :)


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.

    Mijn zusje is net 17 geworden, trouwens.

    Bedankt voor jullie reacties! Echt lief.
    Ik ben absoluut geen prater.. Mijn hele leven lang heb ik eigenlijk al allerlei soorten problemen thuis enz. Maar ik leer wel steeds meer om er over te praten.. Ik werk nu bijna 5 jaar op een boerderij, waar ik soms dingen kwijt kan (aan mensen!), en ook op school heb ik nu een hele fijne coach.

    Ik heb al een paar keer geprobeerd leuke dingen te doen met mijn vader.. Maar omdat ook wij zo verschillen qua interesses is dit erg moeilijk. Wel ging hij met me mee naar Amersfoort, voor mijn intakegesprek. We zijn met de motor gegaan (hier houd hij van) en daarna nog even in de dierentuin geweest (mijn hobby), dat was echt een superleuke dag! Alleen leek mijn vader maar wat graag naar huis te willen..
    Maar zoals al gezegd; ik hoop dat alles beter word..

    Mijn zusje zegt dat ze bij een vriendin verblijft.
    Gek genoeg maak ik me meer zorgen om de hond die ze mee heeft, als om haar..


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    sprakeloos.. ik kan me het heel slecht voorstellen,, omdat ik er geen ervaring mee heb..
    Maar ik wil je wel heel veel sterkte en liefde toewensen... dapper dat je het durft te vertellen!!


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Ik kan mezelf natuurlijk niet in je schoenen plaatsen... maar ik zou praten, doe eens iets leuks met je vader alleen (cinema ofzo of laat hem een van je hobby's zien) dat kan je band weer wat versterken en je zusje zit nu waarschijnlijk in een fase, ze gaat zich zeker niet eeuwig zo gedragen ! Dus je moet je gewoon sterk houden ! (dit klinkt misschien simpel en zoals ik al zei kan ik mezelf niet in je schoenen plaatsen maar goed) anyway, je mag me altijd pb'en als je er met een vreemde over wilt praten :)


    “We all are living in a dream, but life ain’t what it seems Oh everything’s a mess.”

    Ik sta niet in jouw schoenen dus ik kan me niet voorstellen hoe het precies is maar wel dat het klote is.. Echt advies weet ik zo eerlijk gezegd niet behalve het gebruikelijke als afleiding zoeken, proberen contact te zoeken en je band te verbeteren. Als je de behoefte hebt om te praten mijn gastenboek/pb staat altijd open ^^


    When your path is clear, follow it all the way and go for it.

    Noujaa.. Het probleem is gewoon dat ik het gevoel heb dat mijn vader zich niet in me interesseert..
    Als ik hem vertel hoe goed het ging op school, luistert hij met een half oor.
    Als ik hem zeg hoe leuk het was op de kinderboerderij, praat hij er vaak overheen tegen zijn vriendin.
    Als ik hem een nieuwe tekening laat zien, is het vaak van "o. Ja, die is mooi." (maar dan echt kortaf).
    Als ik vertel wat ik die dag gedaan heb, gaat het vaak: "kon je dan niet even.." (noem een taak?)
    ..
    Bij alles wat ik hem vertel, voelt het alsof ik hem lastig val.. Alsof hij het vervelend vind dat hij weer moet luisteren naar mijn schooldag, weer moet luisteren naar ál dié dierenverhalen.. Kijken naar opniéuw een nieuwe tekening of foto..
    En als ik bijv. huiswerk maak, gaat het van: "alweer een bewijsstuk? Kun je niet wat anders doen?"
    En als ik veel boven zit (hou van lekker op mn kamer bezig zijn), is het van: "waarom ga je niet wat vaker weg, met vrienden enzo?"
    Als ik dan de hele avond bij een vriendin ben is het van: "waarom ben je zo vaak weg?"

    Ik heb mn vader dat al ns vertelt. En hij zou erop letten.. Maar het lijkt niet veranderd te zijn..
    Maar ja, even afwachten. Hij voelt zich nu natuurlijk ook hartstikke.. Klote!


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Gibbs schreef:
    Och jeetje, wat erg!
    Ik denk dat het het beste is als je zusje weer naar dat Jarambee gaat, in ieder geval niet bij jou en je vader of bij je moeder thuis, want dat maakt alles alleen maar erger.
    En over de band tussen jou en je vader: ga eens met hem ergens op een terrasje wat eten -dan zijn jullie beiden ook gelijk eventjes het huis uit, en dat lijkt me wel eventjes goed voor jullie denk ik- en vertel hem dan (nogmaals) wat je vind en dat je wilt dat jullie band weer sterk wordt als voorheen en bepraat met hem wat jullie daarvoor het beste doen kunnen.

    Heel veel sterkte, en ondanks dat ik niet goed weet hoe het is om in zo'n situatie te zijn; je mag me altijd pb'en als je dat wilt. (;


    -