• Ik ben al mijn hele leven ontzettend verlegen (sociale angst?) en daar heb ik best veel last van. Dit laat ik alleen amper merken.
    Mijn ouders waren het afgelopen vakantie zat en zijn op zoek gegaan naar een psycholoog. Nou moet ik aanstaande woensdag voor een kennismakingsgesprek naar deze psycholoog toe, maar ik ben echt heel erg bang.

    Heeft iemand ervaring en kan me vertellen wat ik kan verwachten?


    Cause there'll be no sunlight if I lose you, baby.

    Het is vaak minder eng, omdat je tegen iemand praat die je niet kent. Tenminste, dat zegt m'n broertje altijd.


    To infinity and beyond •

    Ik had precies hetzelfde hoor, en mijn moeder dreigde ook met een psycholoog maar ik heb het 'gelukkig' kunnen ontwijken.
    Maar in feite kan het echt behulpzaam zijn! Dus denk maar zo; dit gaat je heel erg helpen!

    Ik ben ondertussen bij 3 psychologen geweest dus ik heb wel wat ervaring ja :')
    Het is eigenlijk gewoon een simpel gesprekje, waarin je gaat praten over waarom je daar bent, en waarschijnlijk ook nog wat over jou, je school, je vrienden, je hobbies, sport, etc. etc.
    Ik heb van alle drie het verslag terug van het eerste gesprek en ze schrijven meestal een beetje op hoe je eruit ziet [verzorgd, normaal, alternatief, slordig, etc.] en ze kijken of er een positieve klik is. Is die er niet dan word je doorgestuurd naar een andere psycholoog, zodat het voor jou prettiger word om te praten.
    Er is niets om bang voor te zijn, dat beloof ik je.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk niet dat je ergens bang voor moet zijn. Het is, zoals je zelf zegt, een kennismakingsgesprek, dus die man/vrouw zal je niet meteen al een stempel op het hoofd plakken. En misschien is het wel nergens voor nodig en ben je gewoon verlegen (ik zeg niet dat dat niet vervelend kan zijn) en kom je er bij wijze van spreken met een paar tips en oefeningen vanaf. Dat kan je alleen maar verder helpen. Niet geschoten is altijd mis.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Draculea schreef:
    Ik had precies hetzelfde hoor, en mijn moeder dreigde ook met een psycholoog maar ik heb het 'gelukkig' kunnen ontwijken.
    Maar in feite kan het echt behulpzaam zijn! Dus denk maar zo; dit gaat je heel erg helpen!

    Ik wil graag niet meer zo verlegen zijn, dus ik hoop inderdaad dat het zal helpen c:


    Cause there'll be no sunlight if I lose you, baby.

    Ja, dat gevoel ken ik. Gewoon gaan! Je voelt je echt super zenuwachtig van te voren maar het helpt zo goed.
    Ik heb er toen echt veel baat bij gehad.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Dankjulliewel c:


    Cause there'll be no sunlight if I lose you, baby.

    Ik zal gaan als ik jou was.


    -

    Je moet een groot deel ook zelf doen, maar hulp, tips en een beetje begeleiding kunnen echt helpen ;)


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Mijn moeder heeft me ook jaren naar psychologen gestuurd :l
    Mij heeft het echter niks geholpen.. ben nogsteeds tering Verlegen & Onzeker.. x'd
    Maar als je het echt wil moet je het proberen.
    Psychologen praten gewoon met je over je 'problemen', het is wel vaak zo dat als je iets niet wil zeggen dat ze gaan drammen.. dan blijven ze vragen 'wat zit je dwars?' en als je dan niks zegt of zo zeggen ze steeds 'je kan het vertellen'
    En dat is het geen wat mij irriteert aan dat soort mensen.. ze blijven maar door drammen tot je iets verteld -.-

    Maar als ze blijven drammen moet je gewoon zeggen dat ze op moeten houden want je wil het niet zeggen, en als ze dan blijven drammen dan moet je er mee stoppen want dan helpt het geen fuck om er heen te gaan..

    Maar ik denk dat mijn advies niet zo geweldig is dus ja :'D


    Little do you know

    Als je "alleen" daarvoor naar een psych moet, valt het reuze mee.
    Geloof me.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Britsanity schreef:
    Als je "alleen" daarvoor naar een psych moet, valt het reuze mee.
    Geloof me.

    Mijn ouders weten alleen dit. Ik heb meerdere problemen met mezelf, die ik niet aan mijn ouders durf te vertellen. Daarom moet ik nu ook 'alleen' daarvoor heen.


    Cause there'll be no sunlight if I lose you, baby.

    Met een psycholoog heb ik geen ervaring, maar wel met psychiaters. Ik ga er heen sinds mei ofzo. Elke week. Ik ben ook elke week weer stik zenuwachtig. Maar ze kunnen je wel helpen. Ze hebben mij ook al een heel stuk geholpen. Heel veel sterkte! xx


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik heb hetzelfde, maar wees niet bang, psychologen zijn er om je te helpen. Daarvoor hoef je echt niet bang te zijn, geloof me!


    Echte vriendschap gaat samen met de vrijheid om te vragen, te zeggen, te doen en te zijn.

    Aw, ik heb geen ervaring maar wil je wel succes wensen en ik hoop voor je dat het gaat helpen. (:


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind