Vipire schreef:
(...)
Ik zag op Twitter deze foto:
''Miley Cyrus over Wrecking Ball.
[afbeelding]
Dus je zit wel aardig in de buurt.
Hm. Ik snap wel waar ze heen wilde met de betekenis van het nummer, maar het probleem is dat veel mensen het nou eenmaal niet zo interpreteren. Het is ongelofelijk deprimerend dit te moeten zeggen en in een perfecte wereld zou het allemaal heel anders zijn, maar het viel in onze allesbehalve utopische maatschappij te verwachten dat een clipje als dit niet zou worden opgevat op de manier die ze zelf blijkbaar bedoelde. Vrouwen lopen te vaak halfnaakt rond in muziekclipjes waarin hun naaktheid wel bedoeld is puur als sexy achtergrond, waardoor de betekenis hier wordt overschaduwd door andere associaties.
Mensen zien haar naaktheid als iets wat met seks en 'sletterigheid' te maken heeft, omdat dat is wat hen altijd verteld wordt. Als dat anders zou zijn geweest zou haar clip misschien wel op de juiste manier zijn overgekomen, maar het is helaas niet zo. Ik snap waar ze heen wilde en het is een mooie boodschap, maar in de huidige muziekindustrie had ze toch iets anders moeten doen als ze het duidelijk over had willen brengen.
"Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan