Ik loop voor mijn idee een beetje vast in alles. In de vakantie ging alles prima. Ik had geen vervelende therapieën bij de psycholoog (ik kan het niet zo goed vinden met m'n psycholoog aangezien ze alles nogal zwart/wit ziet en beweerd dat ik 24/7 depressief ben, terwijl dit niet zo is) en op wat ruzie na ging mijn vakantie erg goed. Vandaag ben ik weer naar school geweest. We hadden een introductiedag. We gingen allerlei activiteiten doen die ik alles behalve leuk vond, maar goed ik hield me in. Ik heb geen verkeerd woord gezegd. Alleen heb ik tegen de docenten gezegd dat ik niet zo lekker in m'n vel zat.
Nu heb ik vandaag te horen gekregen dat ik Aardrijkskunde, een vak dat ik gekozen heb in mijn profiel, in ivio krijg. Dat wil zeggen: via de computer en dan heb je geen docent, maar een coach op afstand. Nu heb ik nogal moeite met Aardrijkskunde, dus ik ben nu helemaal in paniek. Het liefst wil ik gewoon dat ik een docent voor de klas heb die ik om hulp kan vragen, anders mag ik straks urenlang bezig met mailtjes vol vragen van dingen die ik niet snap. Bovendien is de methode veel te moeilijk voor mijn niveau, dit hebben leerkrachten bevestigd. De methode is überhaupt te moeilijk voor Havo.
Ik heb ook het idee dat ik in een soort gat gevallen ben. Ik heb het idee dat ik heel veel moet doen, maar niet moet weten waar te beginnen. Ik lig ook wakker vanwege school. Ik zie dit jaar ook helemaal niet zitten en het liefst zou ik naar TL gaan, maar aangezien m'n ouders dat niet willen moet ik Havo blijven doen. Mijn ouders luisteren in dit opzicht helemaal niet naar mij. Het voelt ook net alsof ik weer volledig terug ben bij af, wat betreft mijn depressie. Ik heb voor mijn idee nu een emotioneel dieptepunt bereikt, opnieuw (ik had er in de vakantie ook een) en nu weet ik gewoon even niet meer wat ik moet.
Kan iemand mij advies geven? Alsjeblieft?
26 - 02 - '16