• Ik had echt bij god geen idee waar ik 'm moest plaatsen. Dus wijzig maar, als je het wilt.

Ja, ik ben het dan nog niet, maar ik weet wel dat ik allerlei dingen nog moet regelen. Ik weet toevallig dat hier meer dan zat 18+'ers zitten, dus ik vraag het hier maar even.
    Ik heb pas een DigiD aangevraagd, omdat ik me wilde aanmelden bij CZ (mijn zorgverzekeraar). Alleen ik kan nog niks wijzigen, omdat ik nog geen achttien ben, maar ik moet voor mijn achttiende wel een zorgverzekering afsluiten. Hoe moet ik dit dan gaan regelen? (Geldt het zelfde voor zorgtoeslag, opvolger van kinderbijslag, etc.)

Note: ik wordt in januari 18, ik ben het alleen nu al aan het uitzoeken en eventueel regelen.

Deep inside, I've never felt alive

Je neemt automatisch de verzekering over die je ouders voor je hebben, geloof ik. Anders moeten je ouders ervoor zorgen dat die stopgezet word voor jij een nieuwe kan afsluiten op je 18de.
    Zorgtoeslag kan je gewoon al aanvragen en dat kan hier. Als je 18 word in januari moet je het aanvragen over 2014.
    Je moet trouwens ook studiefinanciering aanvragen. Dat kan namelijk ook als je op de middelbare school zit, al weet niet ik wat jij doet of gaat doen. (al noemen ze het dan een tegemoetkoming) Een studentenkaart OV krijg je echter niet dan.

Your make-up is terrible

Hatsumomo schreef:
    Je neemt automatisch de verzekering over die je ouders voor je hebben, geloof ik. Anders moeten je ouders ervoor zorgen dat die stopgezet word voor jij een nieuwe kan afsluiten op je 18de.
    Zorgtoeslag kan je gewoon al aanvragen en dat kan hier. Als je 18 word in januari moet je het aanvragen over 2014.
    Je moet trouwens ook studiefinanciering aanvragen. Dat kan namelijk ook als je op de middelbare school zit, al weet niet ik wat jij doet of gaat doen. (al noemen ze het dan een tegemoetkoming) Een studentenkaart OV krijg je echter niet dan.

Ik zit nu nog op de middelbare school, ik had gehoord dat je die tegemoetkoming via DUO moet regelen?
    Maar dankjewel, hier kan ik al wel heel wat mee verder ^^

ABBA schreef:
    (...)
    Ik zit nu nog op de middelbare school, ik had gehoord dat je die tegemoetkoming via DUO moet regelen?
    Maar dankjewel, hier kan ik al wel heel wat mee verder ^^

Ja, inderdaad. Daarvoor heb je ook je DigiD nodig, maar wel met smsfunctie.

Your make-up is terrible

Hatsumomo schreef:
    (...)

Ja, inderdaad. Daarvoor heb je ook je DigiD nodig, maar wel met smsfunctie.

Okido, thanks.