• Trekt het onderwerp 'vampieren' nog veel lezers? Ik ben hier wel benieuwd naar. Want ik ben twee jaar geleden begonnen met een vampierverhaal (OP) en deze heeft nu nog steeds 149 abo's (hij staat op inactief + ik ga er denk ik niet mee verder). Was dit een hype, of is dit onderwerp gewoon gewild? En dan nog een vraag; wat voor soort vampier-verhaal wordt dan graag gelezen. Er zijn verschillende soorten vampieren. Degene die nog redelijk menselijk zijn en zo nog verliefd kunnen worden op mensen en dergelijk maar wel moorden voor bloed. En er zijn ook vampieren die simpelweg monsters zijn; aka bloedzuigers zonder emoties voor mensen die denken dat ze superieur zijn.

    Om het overzichtelijk te houden, hier is een poll:
    - Trekt het onderwerp 'vampier' nog steeds veel lezers?
    - Welk soort vampierverhaal zou je leuker vinden?

    Valinor schreef:
    Vampieren zijn gewoon awesome. Punt :Y)


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Sinistre schreef:
    Hangt er van af wát voor vampieren, net als met weerwolven en zombies. Gewone zombie zoals die in TWD zijn geweldig, net als de weerwolven in HP maar zoals die in Twilight en Warm bodies liever niet.

    Nee maar dat zijn ook geen echte zombies en vampieren. I would call them wannabes.

    Ik hou van vampieren. Ze zijn mijn favoriete onderwerp qua films én boeken. Mijn favoriete serie is dan ook The Vampire Diaries en ik wil snel gaan beginnen aan True Blood. Vampieren die dierenbloed drinken is de laatste jaren een populair onderwerp, ik vind het maar niks. Ik wil dat de vampier gewoon zijn bloeddorstige kenmerken van vroeger behoud en dat hij nog steeds een gevreesd figuur is. Ik geef toe, ik vind Twilight géweldig, maar ik had graag gezien dat ze wat meer op de traditionelere vampieren leken.


    Chaos is a ladder.

    Sorry voor reclame maar Ik heb een verhaal over vampiers dus als je wilt, kijk maar op mijn profiel :Y)


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Wollywell schreef:
    Ik hou van vampieren. Ze zijn mijn favoriete onderwerp qua films én boeken. Mijn favoriete serie is dan ook The Vampire Diaries en ik wil snel gaan beginnen aan True Blood. Vampieren die dierenbloed drinken is de laatste jaren een populair onderwerp, ik vind het maar niks. Ik wil dat de vampier gewoon zijn bloeddorstige kenmerken van vroeger behoud en dat hij nog steeds een gevreesd figuur is. Ik geef toe, ik vind Twilight géweldig, maar ik had graag gezien dat ze wat meer op de traditionelere vampieren leken.

    Er zijn genoeg films waar ze nog bloeddorstig zijn, bijvoorbeeld van Helsing en underworld. Daar drinken ze geen dierenbloed :'D


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    QueenOfHell schreef:
    Er zijn genoeg films waar ze nog bloeddorstig zijn, bijvoorbeeld van Helsing en underworld. Daar drinken ze geen dierenbloed :'D

    Ja, dat weet ik, maar ik heb het idee dat tegenwoordig er wel steeds meer films zullen komen waarbij de vampier zijn vroegere "imago" verliest als bloeddorstige mythe. Twilight was daar het begin van, denk ik. Zoals ik al zei vind ik Twilight geweldig, maar dat de enge vampiers zijn toch net wat leuker, vind ik dan. (:


    Chaos is a ladder.

    QueenOfHell schreef:
    (...)
    Er zijn genoeg films waar ze nog bloeddorstig zijn, bijvoorbeeld van Helsing en underworld. Daar drinken ze geen dierenbloed :'D


    Twee films die ik heel erg leuk vind. Vooral Underworld.


    Physics is awesome

    Blutbad schreef:
    Twee films die ik heel erg leuk vind. Vooral Underworld.

    Ik vind Interview with the Vampire heel leuk. :Y)


    Chaos is a ladder.

    Dit lees ik zelf erg graag.
    Heb op het moment dan zelf ook een vampierenverhaal dat is geïnspireerd op de vampire diaries, maar daar toch wel sterk van af wijkt.
    Ook niet zoveel lezers als vroeger. Vroeg dit me dus eigenlijk ook wel af. haha.


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    Wollywell schreef:
    Ik hou van vampieren. Ze zijn mijn favoriete onderwerp qua films én boeken. Mijn favoriete serie is dan ook The Vampire Diaries en ik wil snel gaan beginnen aan True Blood. Vampieren die dierenbloed drinken is de laatste jaren een populair onderwerp, ik vind het maar niks. Ik wil dat de vampier gewoon zijn bloeddorstige kenmerken van vroeger behoud en dat hij nog steeds een gevreesd figuur is. Ik geef toe, ik vind Twilight géweldig, maar ik had graag gezien dat ze wat meer op de traditionelere vampieren leken.


    Ken je het boek 'Violet'? Want als je Twilight leuk vind, maar vampiers liever wat bloeddorstiger ziet, dan vind je dat misschien wel leuk haha. Het gaat over een meisje dat wordt ontvoerd door vampiers c:

    Ik was vroeger altijd heel erg bang voor vampiers - ik vond ze de engste soort griezels. Ik weet niet precies wanneer dat over is gegaan, maar ik vermoed dat Twilight een belangrijke rol heeft gespeeld. Sindsdien houd ik van alle soorten vampiers, zowel de Twilight-soort als de echt bloeddorstige ^.^


    There is freedom in the dark.

    LeaFlammae schreef:
    Ken je het boek 'Violet'? Want als je Twilight leuk vind, maar vampiers liever wat bloeddorstiger ziet, dan vind je dat misschien wel leuk haha. Het gaat over een meisje dat wordt ontvoerd door vampiers c:

    Ik was vroeger altijd heel erg bang voor vampiers - ik vond ze de engste soort griezels. Ik weet niet precies wanneer dat over is gegaan, maar ik vermoed dat Twilight een belangrijke rol heeft gespeeld. Sindsdien houd ik van alle soorten vampiers, zowel de Twilight-soort als de echt bloeddorstige ^.^

    Bedankt voor de tip! Ik zal de titel van het boek onthouden. (:


    Chaos is a ladder.

    Ik vind het altijd leuk om over vampiers te lezen/schrijven c:
    Ik vind het vooral interessant als ze worstelen met het vampier-zijn (zoals Louis in Anne Rice's boeken), anders zijn ze al snel zo 2D :l


    Caution first, always.

    LeaFlammae schreef:
    (...)

    Ken je het boek 'Violet'? Want als je Twilight leuk vind, maar vampiers liever wat bloeddorstiger ziet, dan vind je dat misschien wel leuk haha. Het gaat over een meisje dat wordt ontvoerd door vampiers c:

    Ik was vroeger altijd heel erg bang voor vampiers - ik vond ze de engste soort griezels. Ik weet niet precies wanneer dat over is gegaan, maar ik vermoed dat Twilight een belangrijke rol heeft gespeeld. Sindsdien houd ik van alle soorten vampiers, zowel de Twilight-soort als de echt bloeddorstige ^.^

    Kan je me de naam van de schrijfster/schrijver geven van dat boek? Ik kan 'm niet vinden. :'D

    Newton schreef:
    Ik vind het altijd leuk om over vampiers te lezen/schrijven c:
    Ik vind het vooral interessant als ze worstelen met het vampier-zijn (zoals Louis in Anne Rice's boeken), anders zijn ze al snel zo 2D :l

    Jaa klopt! De Anne Rice serie van vampieren is echt geweldig! (:

    Draculea schreef:
    (...)
    Kan je me de naam van de schrijfster/schrijver geven van dat boek? Ik kan 'm niet vinden. :'D


    Oh ja natuurlijk, sorry XD Het is van Abigail Gibbs c:


    There is freedom in the dark.