• Ik heb zo'n zin om een verhaal te schrijven, maar ik weet niet precies wat jullie als lezers trekt in een verhaal, wat jullie graag willen zien....
    Als je een idee hebt vul dit lijstje even in:

    Wat moet er sowieso in een story voorkomen:
    Welke genre's vind je het leukst:
    Engels of nederlandse verhalen:
    Kortom, wat wil jij van mij zien:

    Wat moet er sowieso in een story voorkomen: Goed beschreven details en dergelijke.
    Welke genre's vind je het leukst: Fantasy, actie, onbekende personen, romantiek, thriller, horror.
    Engels of nederlandse verhalen: Beiden (but I prefer English).
    Kortom, wat wil jij van mij zien: Je moet iets schrijven wat jij zelf leuk vind, natuurlijk kun je inspiratie opdoen van wat mensen zeggen maar uiteindelijk moet jij het leuk vinden om dat verhaal te schrijven.

    Wat moet er sowieso in een story voorkomen: Géén beroemdheden, maar personages die jij zelf bedenkt. Een originele verhaallijn, die echt helemaal van jezelf is. Goed beschreven details, zodat je goed kan meeleven met de personages. Geen Mary Sue's (oftewel Bella Swan idee personages, mensen die perfect zijn zeg maar of Gary Stu's, het tegenovergestelde van Mary Sue)
    Welke genre's vind je het leukst: Romantiek, fantasy, misdaad, horror, onbekende personen
    Engels of nederlandse verhalen: Nederlands, want mijn Engels is gewoon crap.
    Kortom, wat wil jij van mij zien: Een verhaal dat je zelf leuk vind, redelijk origineel is, geen beroemdheden bevat en een verhaal waar vooral jij veel plezier aan beleefd.


    26 - 02 - '16

    Wat moet er sowieso in een story voorkomen: Ik zelf ben een grote fan van fanfiction. One Direction is iets wat héél veel gebruikt wordt, dus daar zit ik eigenlijk niet zo op te wachten. Maar fanfictions rondom series vind ik altijd wel heel leuk.
    Welke genre's vind je het leukst: Romantiek, fantasy en drama. Misdaad, thriller, horror of een ander genre houdt mijn aandacht meestal niet zo vast.
    Engels of nederlandse verhalen: Nederlands.
    Kortom, wat wil jij van mij zien: Een verhaal waar je zelf compleet achter staat en wat je zelf ook leuk vind om te lezen en waar je echt onwijs enthousiast over bent, anders houd je het niet vol of heb je kans dat je je inspiratie kwijt raakt ervoor. Originele verhalen zijn leuk, maar je moet echt een idee nemen wat jou leuk lijkt... Als het dan toevallig niet origineel is, dan is dat jammer maar je schrijft er dan in ieder geval met plezier aan waardoor het nog steeds succesvol kan worden. Iets wat ik zelf héél erg graag ik lees in verhalen, zijn details. Hoe meer details over de personages of over de omgeving, hoe beter.


    Chaos is a ladder.

    Wat moet er sowieso in een story voorkomen:
    Onbekende personen, dus geen bekende mensen oftewel beroemdheden. Ook een goede schrijfstijl die alles uitlegt etc.
    Welke genre's vind je het leukst:
    Fantasy, drama, actie. Ik ben niet zo van romantiek.
    Engels of nederlandse verhalen:
    Nederlands geschreven en gesproken verhalen.
    Kortom, wat wil jij van mij zien:
    Een goed geschreven verhaal, die je in de verleden tijd schrijft en in de ik-perspectief schrijft. Een story die je meer voor jezelf schrijft, dus niet begint met een aantal abonnees, of een nieuw stukje schrijft bij een aantal kudo's of reacties. Het is altijd goed om details te verwerken in je story. Schrijf ook stukken die je zelf ook hebt meegemaakt en verwerk die in je story. Of je schrijft een story aan de hand van een liedje of quote, zolang er onbekende personen zijn is het goed. Het is altijd beter als je zelf ook meeleeft met de hoofdpersonage van de story. Veel schrijfplezier en veel succes. :'D


    Some people are art and do art at the same time

    Wat moet er sowieso in een story voorkomen:
    Onbekende personen, drama. Géén vijf hoofdstukken waarin helemaal niets gebeurd. Leuke, originele ideeën. Goedbeschreven en gedetailleerd. Ook goed ABN.
    Welke genre's vind je het leukst:
    Romantiek, horror, thriller, actie, onbekende personen en fantasy.
    Engels of nederlandse verhalen:
    Het liefst één taal. Dus niet Nederlands geschreven en Engels gesproken, dat is heel erg afwisselend en irritant. Ik zou het eerst Nederlands doen en als je wilt kan je -je story daarna nog vertalen.
    Kortom, wat wil jij van mij zien:
    Onbekende personen, goede genre, gedetailleerd. Een verhaal dat je zelf ook leuk vind en niet dat je het alleen maar schrijft voor de abo’s/lezers. Ohja en origineel.

    [ bericht aangepast op 13 juli 2013 - 15:25 ]

    Dank jullie wel! Hier heb ik erg veel aan, en ik ga een plan uitdenken. Iemand een idee hoe ik aan inspiratie kom en blijf komen?

    Liefs,

    Etoiles schreef:
    Dank jullie wel! Hier heb ik erg veel aan, en ik ga een plan uitdenken. Iemand een idee hoe ik aan inspiratie kom en blijf komen?

    Liefs,

    Meestal als ik de eerste paar hoofdstukken heb gehad, dan blijft de inspiratie wel komen. Verder komt inspiratie vaak bij mij heel onverwachts [bijvoorbeeld als ik in het bos loop of zit te eten]


    Chaos is a ladder.

    Etoiles schreef:
    Dank jullie wel! Hier heb ik erg veel aan, en ik ga een plan uitdenken. Iemand een idee hoe ik aan inspiratie kom en blijf komen?

    Liefs,

    Ga wandelen, neem een random object en schrijf er een story over. Het liefst waar niet vaak over is geschreven.


    Some people are art and do art at the same time

    Dankjewel, het helpt ;d