• Ik weet niet wat het is maar ik ben altijd al geïnteresseerd geweest in het fenomeen anorexia.
    Nou was ik op internet aan het rond snuffelen naar wat informatie er over om het beter te begrijpen ect en toen kwam ik iets tegen wat ik niet helemaal begreep en ik denk dat hier wel mensen zijn die er ervaring mee hebben en/of het antwoord weten.

    De meeste mensen die niet dunner maar wel lichter worden, merken helemaal niets op. Ze gaan door met niet eten en kúnnen meestal niet meer eten doordat hun lichaam het ontwend is geraakt.

    Ik vroeg me dus af hoe het kan dat een mens lichter word maar niet dunner? Als je lichter word word je toch automatisch dunner?


    You were born original, don't die as a copy.

    Nee, dat is niet zo. Het ligt er maar net aan waar je lichaam vet op slaat. Heel veel mensen slaan vet namelijk op tussen en rondom hun organen. Als je dit kwijt raakt zal je er natuurlijk niets van merken.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Nee, dat is niet zo. Het ligt er maar net aan waar je lichaam vet op slaat. Heel veel mensen slaan vet namelijk op tussen en rondom hun organen. Als je dit kwijt raakt zal je er natuurlijk niets van merken.


    Is dat zo? Ik heb maar een halfjaar biologie gehad dus daar weet ik niks van.


    You were born original, don't die as a copy.

    Assassin schreef:
    Nee, dat is niet zo. Het ligt er maar net aan waar je lichaam vet op slaat. Heel veel mensen slaan vet namelijk op tussen en rondom hun organen. Als je dit kwijt raakt zal je er natuurlijk niets van merken.


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Dat kan met meerdere dingen te maken hebben, zoals spieren en het vocht dat je lichaam vast houdt.


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    SPECS schreef:
    (...)

    Is dat zo? Ik heb maar een halfjaar biologie gehad dus daar weet ik niks van.


    Ja, ik zag het bij een aflevering van 'genante lijven'. Ze maten daar het vetpercentage bij verschillende mensen en lieten daarna MRI's maken waarop je kon zien waar dat vet zat. Zo zag je bij iemand die er niet dik uitzag maar wel een hoog vetpercentage had dat alles dus echt ín het lichaam zat.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Ja, ik zag het bij een aflevering van 'genante lijven'. Ze maten daar het vetpercentage bij verschillende mensen en lieten daarna MRI's maken waarop je kon zien waar dat vet zat. Zo zag je bij iemand die er niet dik uitzag maar wel een hoog vetpercentage had dat alles dus echt ín het lichaam zat.


    Wauw dat heb ik nooit geweten, dat is echt interessant om te weten.
    Zo kunnen mensen met anorexia en andere eetstoornissen dus lang rondlopen met de ziekte zonder dat het opgemerkt word.


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik sluit me bij xMythology aan. Gewichtsverlies slaat niet alleen op vet.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    SPECS schreef:
    (...)

    Is dat zo? Ik heb maar een halfjaar biologie gehad dus daar weet ik niks van.


    Ikzelf sport veel, en rijd elke dag heen 14 kilometer en weer terug, ik merk dat ik wel wat afval, maar ik word ook niet dunner. Dus dat je lichter word betekent het niet dat je dunner word.


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    xMythology schreef:
    Dat kan met meerdere dingen te maken hebben, zoals spieren en het vocht dat je lichaam vast houdt.


    Bedoel je daarmee omdat spieren langzamer afbreken enzo?


    You were born original, don't die as a copy.

    xMythology schreef:
    Dat kan met meerdere dingen te maken hebben, zoals spieren en het vocht dat je lichaam vast houdt.


    26 - 02 - '16

    SPECS schreef:
    (...)

    Wauw dat heb ik nooit geweten, dat is echt interessant om te weten.
    Zo kunnen mensen met anorexia en andere eetstoornissen dus lang rondlopen met de ziekte zonder dat het opgemerkt word.


    Yup, maar niet alleen daardoor. Een eetstoornis zit in je hoofd, niet in je lichaam. Ook mensen met overgewicht kunnen anorexia hebben.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Yup, maar niet alleen daardoor. Een eetstoornis zit in je hoofd, niet in je lichaam. Ook mensen met overgewicht kunnen anorexia hebben.


    Dat weet ik, maar ik kwam dat stukje tegen en de vraagtekens kwamen opzetten bij die ene zin.


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Dat weet ik, maar ik kwam dat stukje tegen en de vraagtekens kwamen opzetten bij die ene zin.


    Haha okay.
    Als je meer wilt weten of erover wilt praten of zo kan je altijd een pb sturen. Ik vind het ook interessant!


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Haha okay.
    Als je meer wilt weten of erover wilt praten of zo kan je altijd een pb sturen. Ik vind het ook interessant!


    Zal ik onthouden.:)


    You were born original, don't die as a copy.

    Haha, ik heb het juist andersom. Mensen zeggen dat ik afgevallen ben terwijl de weegschaal zegt dat ik alleen maar aangekomen ben. :')