• Voor een story die ik binnenkort wil starten, over een paar maand zat ik aan te denken. Het gaat als volgt:

    De vijfentwintig jarige Emily krijgt op een dag het verzoek van haar leven. Ze wordt ten huwelijk gevraagd. Haar ouders reageren enthousiast en willen het maar wat graag regelen. Totdat haar schoonmoeder langskomt, zij vindt het maar niks. Ze vindt het een kwade speling van het lot en besluit dat de bruiloft verdoemd is. Emily wil dit niet geloven tot er rare dingen gebeuren. De jurk die ze wil kopen verdwijnt en er gebeuren nog veel meer vreemde dingen. Dan hoort ze over de legende van Lady Mary. Ze besluit naar Ierland te gaan om een muntje in de put van Lady Mary te gooien. Daar komt Emily achter iets waar haar toekomstige man haar nog nooit over had verteld. Zal de bruiloft nog wel doorgaan of zal de bruiloft verdoemd zijn, zoals de schoonmoeder van haar zei?


    26 - 02 - '16

    Ik heb geen idee voor een titel maar waarschuw me alsjeblieft :Y)

    Lady mary?

    Waarschuw me!


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Lady Mary is slechts een klein stuk uit het verhaal en ik wil een titel die het hele verhaal omvat.


    26 - 02 - '16

    Verdoemenis? Ik heb geen idee, maar wil je me waarschuwen als je begint?


    Take risks and conquer your fears.

    Alecia schreef:
    Lady Mary is slechts een klein stuk uit het verhaal en ik wil een titel die het hele verhaal omvat.


    Ow, uhh... Wil je een engelse of nederlandse titel?


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik weet niet precies of je engelse of nederlandse titels wilt, dus ik heb een paar in beide talen voor je bedacht.

    NL
    Vervloekt huwelijk
    Huwelijksgeheim
    Munt van het lot
    Het slechte lot

    EN
    Cursed Marriage
    Lady Mary
    Strange things happens
    Flipping a coin
    Cursed destiny

    Tip: Het beste wat je met je titel kunt doen, is proberen een titel te vinden wie je thema van het verhaal het best beschrijft. Denk bij jezelf naar wat je met dit verhaal wilt vertellen, waar je over schrijft en waarom. Als je dat weet, probeer dat samen te vatten in zo min mogelijk woorden.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    JJHamblett schreef:
    (...)

    Ow, uhh... Wil je een engelse of nederlandse titel?


    Engels het liefst


    26 - 02 - '16

    Destined schreef:
    Ik weet niet precies of je engelse of nederlandse titels wilt, dus ik heb een paar in beide talen voor je bedacht.

    NL
    Vervloekt huwelijk
    Huwelijksgeheim
    Munt van het lot
    Het slechte lot

    EN
    Cursed Marriage
    Lady Mary
    Strange things happens
    Flipping a coin
    Cursed destiny

    Tip: Het beste wat je met je titel kunt doen, is proberen een titel te vinden wie je thema van het verhaal het best beschrijft. Denk bij jezelf naar wat je met dit verhaal wilt vertellen, waar je over schrijft en waarom. Als je dat weet, probeer dat samen te vatten in zo min mogelijk woorden.


    Dat zijn best wel goede titels.


    26 - 02 - '16

    Hmm, ik heb geen idee, soms heb ik ook moeite met het verzinnen van een titel. Nog succes met zoeken en kan je me waarschuwen als je start met dit verhaal? Alvast bedankt!


    16 - 09 - '17

    Bedachte titels:
    - Doomed Marriage / Verdoemde bruiloft
    - Approval Rejected / Goedkeuring afgewezen
    - Life Change / Levensverandering
    - De weg naar de bruiloft

    Het klinkt echt als een heel leuk idee zeg. Ook erg origineel! (:
    Zou je het me willen melden als dit verhaal online komt te staan? Ik kan niet beloven dat ik het ook daadwerkelijk ga volgen, maar ik neem sowieso een kijkje!


    Chaos is a ladder.

    Alecia schreef:
    (...)

    Dat zijn best wel goede titels.


    Ahh bedankt, want meestal ben ik vrij slecht in titels.
    Ik schrijf meestal en kom tijdens het schrijven op een titel, ben blij dat je deze best goed vindt :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Arryn schreef:
    Bedachte titels:
    - Doomed Marriage / Verdoemde bruiloft
    - Approval Rejected / Goedkeuring afgewezen
    - Life Change / Levensverandering
    - De weg naar de bruiloft

    Het klinkt echt als een heel leuk idee zeg. Ook erg origineel! (:
    Zou je het me willen melden als dit verhaal online komt te staan? Ik kan niet beloven dat ik het ook daadwerkelijk ga volgen, maar ik neem sowieso een kijkje!


    De weg naar de bruiloft vind ik erg goed, zoiets zoek ik ook een beetje. Maar dan het liefst in het Engels.


    26 - 02 - '16

    Ik weet geen titel, maar je mag me wel waarschuwen :')


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Maniae schreef:
    Ik weet geen titel, maar je mag me wel waarschuwen :')


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Wedding's path zou ik dan denken maar dag klinkt niet las goed Engels. Verder vind ik flipping à coin van Destined wel mooi klinken
    Ik heb geen idee, maar waarschuw me alsjeblieft (:


    We've lived in the shadows for far too long.