• Ik moet binnen kort een presentatie houden over de Schuttersgalerij + schilderskunst Gouden Eeuw, alleen nu moet ik er een soort mini PO (praktische opdracht/werkstuk) bij maken. Nu moet ik dus een leuke hoofd- en een aantal deelvragen bedenken. Alleen weet ik zo 1 2 3 geen hoofdvraag.

    Iemand een leuk idee? Ik vind kunstgeschiedenis wel erg leuk, maar weet dus simpelweg geen goede hoofdvraag die ik dan ook kan onderverdelen in deelvragen.

    (Het is btw voor het vak geschiedenis)

    Ideeën voor hoofd- of deelvragen:
    - Wat is de invloed van de Gouden Eeuw op de verdere loop van de Nederlandse geschiedenis ?
    - Wat maakt de Gouden Eeuw zo interessant?
    - Welke rol speelde de overheid tijdens de Gouden Eeuw?
    - Met welke invloeden van andere landen had de Republiek te maken?
    - Waardoor liep de Gouden Eeuw ten einde?
    - Wat zijn de oorzaken die hebben bijgedragen aan deze bloeiperiode?
    - Wat voor onderwerpen worden afgebeeld op schilderijen uit de Gouden Eeuw en welke betekenis kan er gegeven worden aan de afbeeldingen?
    - Wat heeft ons VOC verleden voor invloed gehad op de kunst uit de gouden eeuw?

    [ bericht aangepast op 13 juni 2013 - 16:39 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Wat maakt de Schuttersgalerij en kunst uit de Gouden Eeuw bijzonder?

    Ik opper maar wat er als eerste in me opkomt :Y)


    Stenenlikker

    Dan zou het meer een betoog worden, al kan ik er dan wel alle kanten mee op, met de deelvragen ;p ik vind het echt een lastig onderwerp om een goede hoofdvraag bij te bedenken zeg, pfft.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Wat heeft ons VOC verleden voor invloed gehad op de kunst uit de gouden eeuw?
    Zijn er buitenlandse invloeden geweest op de kunst uit de gouden eeuw?


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Sinistre schreef:
    Wat heeft ons VOC verleden voor invloed gehad op de kunst uit de gouden eeuw?
    Zijn er buitenlandse invloeden geweest op de kunst uit de gouden eeuw?


    Die eerste is ook wel goed ja (: Nu moet ik nog kijken hoe ik uit al die vragen één goede deelvraag kan maken. Misschien iets van; Wat voor betekenis had kunst in de Gouden Eeuw? Of: "Wat houdt de Gouden Eeuw in en wat heeft de Schuttersgalerij daarmee te maken?"


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Sinistre schreef:
    Wat heeft ons VOC verleden voor invloed gehad op de kunst uit de gouden eeuw?
    Zijn er buitenlandse invloeden geweest op de kunst uit de gouden eeuw?


    Ik zou deze kiezen.

    Guys, het moet ook betrekking hebben op de Schuttersgalerij hè (;


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.