Hallo,
Ik heb het vak NLT. Nu moet ik voor morgen een aantal opdrachten maken uit de module Rijden onder invloed van VWO. Ik snap er alleen niet zo heel veel van en de jongens met wie ik het samen doen zijn ook niet heel erg behulpzaam. Dus misschien dat er hier mensen zijn die zelf ook NLT hebben en me kunnen helpen. Of anders heel veel verstand hebben van natuurkunde, want het is een natuurkunde-onderwerp.
Het gaat over een wiskundig verband tussen de snelheid en de remafstand (opdracht 7). Je moet daar een proef van doen en met die gegevens de verdere opdrachten maken. Bij 7.4 is de vraag wat het wiskundige verband tussen deze grootheden is. Ik heb eigenlijk geen idee, maar ik denk lineair. Maar dan zou de volgende vraag niet kloppen, waar het juist de bedoeling is om de grafiek om te bouwen naar een rechte lijn. Ik heb gezegd dat onze gegevens niet kloppen en daardoor niet mogelijk is om een normale grafiek te maken en om te bouwen.
Bij opdracht 7.6 vragen ze echter naar de fysische betekenis van de steilheid van de grafiek. Heeft iemand enig idee wat hier mee bedoelt wordt en wat het betekent? Want ik heb werkelijk geen enkel idee.
Help?!
"Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa