Owlsome schreef:
(...)
Heb je ooit bij de pokémon anime series gehoord 'Ash is nu al 217 dagen onderweg en het is op het moment 14:00'. Nog nooit toch?
En je gaat niet zeggen dat dat een slecht verhaal is. :')
Nou persoonlijk kan ik wel enkele fouten ontdekken ja, vooral in de nieuwe pokemon, dan lijkt het echt alsof pokemon steeds inspiratielozer wordt. Alleen ik weet wel dat in pokemon een logische nacht en dag zit en het weer in logisch ritme verloopt. Tijd is namelijk niet alleen alles wat met cijfers of met de klok wordt aangegeven; het is veel meer dan dat. Een goed verhaal heeft tijd en de schrijvers van pokemon, tenminste in de eerste delen hadden natuurlijk in hun hoofd wat voor tijd het is om dingen logisch te laten verlopen. En buiten dat is het een kinderverhaal.
Tijd is niet alleen wat je kunt aflezen, maar zijn ook de dingen als het weer, dag en nacht en dat soort dingen en dat heb ik wel bij pokemon gezien. Alleen als je het precies genoteerd hebt, dan heb je voor jezelf tenminste een idee wat er nu kan gebeuren. Het vak van het bedenken van een groot verhaal speelt zich voor het grootste gedeelte achter de schermen van de lezer voort, hoewel je het altijd subtiel naar voren probeert te brengen. Je bent in dit geval namelijk niet degene wie pokemon kijkt/leest, maar degene wie het verhaal schrijft/maakt en daar zit een enorm verschil in.
"There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.