En dan heb ik het wel over mijn oma.
Ik weet niet wat wij ooit verkeerd hebben gedaan in haar ogen, maar ze doet vrijwel altijd erg neerbuigend tegenover onze kant van de familie. Zo noemt ze mijn vader "de baron", mijn moeder kan ze niet uitstaan en ze beledigd mij en mijn zus altijd waar we bij staan. Vorige keer was het zelfs zo erg dat ze gewoon stond te liegen over dingen die ik zogezegd had gedaan, waar dus niets van aan was.
Nu zit het mij ook enorm dwars dat ze mijn nicht zit op te hemelen alsof ze het genie van de eeuw is. Telkens als mijn nicht bijvoorbeeld iets post op facebook, is mijn oma de eerste die het liked en er op reageert. Maar als ik dan eens iets post dat voor mij belangrijk is, zoals dingen van school, word ik compleet genegeerd en ik stoor me hier enorm hard aan.
Mijn nicht is een beetje aan de simpele kant, dus het lijkt me logisch dat ze wat meer aandacht krijgt van anderen. Maar vertel me dan eens waarom dat ze mij en mijn familie vrijwel altijd negeert? Als we langs willen gaan, heeft ze nooit tijd maar voor mijn nicht maakt ze altijd tijd. Dit heeft niets met jaloezie te maken, maar ik kan mijn nicht al niet uitstaan en nu ik zo behandeld word door mijn oma, ga ik haar zelfs nog meer haten dan ik al deed.
Ook zie ik mijn oma alleen als er iets te vieren is, denk aan Nieuwjaar en verjaardagen en ze zal nooit uit eigen wil naar hier komen. Het ergste van al is dan ook nog dat ze wel elk weekend in Nederland zit bij mijn oom. Daar heeft ze dus wel tijd voor, maar niet voor haar andere kleinkinderen hier in België...
Het is misschien wat kinderachtig, maar ik voel me echt zo verstoten. Het lijkt echt alsof ze niets met ons te maken wil hebben en ik vrees zo'n beetje dat ik het één van de dagen vlak op haar neus zal geven omdat ik het meer dan beu begin te worden. De vraag is alleen hoe ik het moet aanpakken wil ik geen ruzie krijgen met mijn ouders. Iemand tips?
Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.