• hey medequizletters

    Ik ben dus van plan een nieuw verhaal te starten en dus moet ik een titel hebben. Maar aangezien ik geen goede weet vraag ik jullie expertise.

    Het verhaal speelt zich ofwel af in het nu of in de toekomst (dat valt nog te bekijken) en gaat over dat de machines de wereld overnemen (terminator-stijl). Ze hebben dus een eigen wil. hier een kleine blik in de proloog:
    We made our own death.
    Machines.
    To protect ourselves.
    Make sure we would be save.
    When war would start, to fight back.
    And the war started. the war to our own protection.
    The war against the machines.
    The war against our death.


    ik dacht ook de spreuk there is no fate but what we make ourselves te gebruiken die orgineel uit de terminator films komt.

    Dus kom maar op met die titels alle inzendingen zijn welkom en er zijn geen slechte ideeën


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Ik vind The war against our death eigenlijk wel een goeie.


    Physics is awesome

    Rybak schreef:
    Ik vind The war against our death eigenlijk wel een goeie.
    bedankt voor de ingeving omdat op dit moment de enige is zal ik die als voorlopig nemen en de story al activeren


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Om je te kunnen helpen bij een goede titel, moet ik eerst wel meer informatie hebben over je verhaal, want een titel moet perfect passen met wat je schrijft. Je schrijft namelijk een stuk niet om de titel heen, nee, je schrijft een stuk en daar bedenk je een goede titel bij. Het is heel belangrijk dat je titel goed bij je stuk past en soms kan de titel ook een meervoudige boodschap hebben, maar als je wilt dat ik je verder help met de titel heb ik denk ik een korte samenvatting nodig waar het verhaal overgaat.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Destined schreef:
    Om je te kunnen helpen bij een goede titel, moet ik eerst wel meer informatie hebben over je verhaal, want een titel moet perfect passen met wat je schrijft. Je schrijft namelijk een stuk niet om de titel heen, nee, je schrijft een stuk en daar bedenk je een goede titel bij. Het is heel belangrijk dat je titel goed bij je stuk past en soms kan de titel ook een meervoudige boodschap hebben, maar als je wilt dat ik je verder help met de titel heb ik denk ik een korte samenvatting nodig waar het verhaal overgaat.
    euhm ja, ik kan geen samenvatting geven van iets dat ik nog niet geschreven heb, maar zoals ik al meldde machines die de wereld overnemen. Die het menselijk ras als vijand zien en denken op zichzelf uitvinden en verbeteren. Je hebt dan ook het menselijk verzet wat in het begin maar 1 robot en 1 mens zal zijn (denk ik)


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Chaos and destruction


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Rybak schreef:
    Ik vind The war against our death eigenlijk wel een goeie.


    Ik vind dat ook echt een geslaagde titel (:


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    IanOshea schreef:
    (...) euhm ja, ik kan geen samenvatting geven van iets dat ik nog niet geschreven heb, maar zoals ik al meldde machines die de wereld overnemen. Die het menselijk ras als vijand zien en denken op zichzelf uitvinden en verbeteren. Je hebt dan ook het menselijk verzet wat in het begin maar 1 robot en 1 mens zal zijn (denk ik)


    Jaa, maar ik kan moeilijk een titel geven zonder te weten waar het over gaat en of het al geschreven is. Een goede titel verzint gaande weg het schrijven en soms heb je het geluk dat de perfecte titel gelijk in je opkomt, maar dan zelfs daarvoor moet je wel goed je verhaal kennen. De titel hoeft namelijk niet alleen te functioneren als de benaming van je verhaal, er kan namelijk ook nog een diepere boodschap achter zitten qua thematiek of het kan een beeldspraak of personificatie zijn. Het is net wat je er precies mee wilt. De titel is namelijk iets waar goed over nagedacht moet worden, vind ik.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Too late now


    Tonight is the night.. (Dexter)