Van alles. Als ze acht zijn gaat het inderdaad om de eerste communie. Ik heb het ook gedaan en ik kreeg eigenlijk gewoon dingen die je ook op een verjaardag zou kunnen krijgen; heel veel boeken, wat knutselspullen, een grote doos nagellak van mijn tante en twee cavia's. :'D
Ik weet niet of er strikte regels voor bestaan, maar voor zover ik weet niet. Kies gewoon iets wat leuk is voor kinderen van die leeftijd, dan is het hoogstwaarschijnlijk wel goed.
Edit: Ik heb het ook nog even aan mijn moeder gevraagd, en je kunt in principe gewoon op dezelfde manier cadeaus kiezen als je dat zou doen voor een verjaardag. De peter of meter van het kind of een ander familielid geeft vaak een bijbel, mooi horloge of kettinkje met een kruisje of de tekens van hoop, liefde en geluk, maar ik denk dat jij dat niet bent, dus hoef je waarschijnlijk niet zoiets te zoeken. Als je echt geen idee hebt wat je kunt geven, kun je het natuurlijk ook gewoon aan de ouders vragen, lijkt me.
[ bericht aangepast op 9 april 2013 - 19:49 ]
"Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan