• ‘Om de bewoners van Panem eraan te herinneren dat de macht van het Capitool oneindig is, zullen er dit jaar opnieuw vier tributen per district de Arena ingaan.’
    De meningen over de vierde Kwartskwelling zijn verdeeld, vooral in de armere districten. Het is vijftig jaar geleden al gedaan en dus saai, onorigineel. De één is verontwaardigd dat er opnieuw dubbel zoveel gezinnen worden verscheurd, de ander is alleen maar blij dat het Capitool geen ergere martelingen heeft bedacht. In de beroepsdistricten ontstaan kleine opstootjes uit protest tegen het gebrek aan spektakel, maar dat maakt allemaal niets uit. De Spelen draaien immers om het vermaak van het Capitool… en dat vindt het prachtig.
    De inwoners van het Capitool weten namelijk wat de mensen uit de districten niet weten: vijftig procent van de tributen van de honderdste Hongerspelen is niet menselijk.


    Twee van de tributen van elk district zijn mutilanten, gecreëerd door de Spelmakers om de 100e Hongerspelen onvergetelijk te maken. Dit wordt pas aan het publiek in de districten bekend gemaakt wanneer de tributen de Arena ingaan, om te voorkomen dat die te weten komen dat ze omringd zijn door monsters. Het is de bedoeling dat je een tribuut, een mentor of een stylist aanmaakt. De mutilanten worden ook gewoon gespeeld, aangezien die zelfstandig denken. Verder in de beginpost wordt alles duidelijker uitgelegd.



    Jane en John Doe
    Er zijn achtenveertig tributen, maar ik wil niet dat die allemaal gespeeld worden. Dat wordt namelijk alleen maar chaotisch en bovendien krijg je dan het probleem dat niemand al tijdens het bloedbad dood wil, enzovoorts. Hierom zijn er een aantal tributen al ingevuld: Jane en John Doe. In de story kun je oppervlakkige informatie over ze vinden. Jane Doe is de naam die in Amerika (voor de Panem-tijd dus) wordt gegeven aan vrouwelijke lijken die niet geïdentificeerd kunnen worden, de dode mannen worden John genoemd. Hier heb ik het dus van afgeleid.
    Je mag de Doe’s namelijk in principe doden wanneer je wil. Ze zijn naamloze doden, vrij onbelangrijk, en vooral tijdens gevechten waarbij veel mensen betrokken zijn – zoals bijvoorbeeld het bloedbad – mogen die gewoon sterven. Hou het wel realistisch: jouw tengere, schuwe twaalfjarige kan geen gespierde, oudere John Doe uit een beroepsdistrict aan.
    Als jij een leuk idee hebt voor een rol van een bepaald district, maar deze al bezet is door een Doe, moet je dat gewoon zeggen. De kans is heel groot dat je de rol dan toch krijgt, de Doe's zijn namelijk min of meer willekeurig ingedeeld.


    Mutilanten
    Van elk district zijn twee tributen, een jongen en een meisje, in werkelijkheid mutilanten. Ze zijn fysiek gelijk aan mensen en verschillen dus per district – iemand uit district twee is lichamelijk gezien heel anders dan iemand van dezelfde leeftijd uit een arm district. De districtinwoners kennen de mutilanten niet, maar hun gezichten zijn zo gemaakt dat ze iedereen vaag bekend voorkomen. Hierdoor vermoeden ze niets. Fysiek gezien verschillen de mutilanten dus weinig van de echte tributen, maar mentaal zijn er wel degelijk dingen anders.
    Ten eerste hebben de mutilanten sterkere instincten en denken ze minder rationeel na. Eén van de sterkste instincten is het zwijgen over hun mutilant-zijn: ze zullen dit dus niemand vertellen. Bovendien hebben ze last van stemmingswisselingen. Ze hebben redelijk normale gevoelens, waardoor ze ook vriendschap of haat kunnen voelen, maar hun humeur kan snel omslaan.
    De meest opvallende eigenschap is echter toch wel hun speciale kracht. Iedere mutilant heeft een unieke gave om de Spelen wat meer actie te geven. Sommige van de wezens zijn door de Spelmakers gedoemd om niet ver te komen – de Doe’s – en deze hebben dan ook nutteloze gaves zoals onverstaanbaar snel praten of uitzonderlijk goed rekenen.
    Je personage kan niet vliegen en nee, hij of zij wordt ook niet onzichtbaar op commando. De krachten zijn dingen die mensen ook kunnen, maar dan beter. Denk bijvoorbeeld aan een feilloos richtingsgevoel of een talent voor een bepaald wapen. Hou er ook rekening mee dat de mutilanten zo ontworpen zijn dat ze niet onoverwinnelijk zijn: als je personage bijna altijd raak schiet met pijl en boog, is hij of zij hoogstwaarschijnlijk waardeloos met andere wapens. Vul bij de kracht van je personage dus ook in hoe die gecompenseerd wordt.
    Zowel de stemmingswisselingen als de kracht worden onderdrukt door speciale medicatie zo lang de tributen in het Trainingscentrum zijn. Eenmaal in de Arena raken die na een paar uur uitgewerkt, waardoor de Spelen dan pas écht kunnen beginnen.

    Dit klinkt misschien goed uitgedacht, maar in werkelijkheid is dit op de valreep in elkaar gezet door de Spelmakers. De oorspronkelijke Kwartskwelling bleek technisch gezien niet mogelijk en de deadline was erg krap. Hierdoor zijn een aantal langetermijnexperimenten niet uitgevoerd. Het is niet de bedoeling dat de mutilanten de Spelen ook echt winnen, omdat de toeschouwers zich minder met hen kunnen identificeren. Toch hebben ze overlevingsinstincten, behoefte aan vrijheid. Er kunnen vriendschappen ontstaan en wie wil er zijn vrienden nu niet beschermen? Zeker als ze hun eigen doodvonnis ontdekken is de kans groot dat de mutilanten in opstand komen, en dit is waar de grote fout zit.
    De Spelmakers zijn namelijk één belangrijk punt vergeten: sommige mutilanten zijn, zeker wanneer ze samenwerken, misschien niet onder controle te houden.

    Let op! Ik wil niet dat je onmiddellijk ontdekt dat er mutilanten zijn, dat die mutilanten zullen sterven. Het zal in het topic worden gemeld wanneer de tributen erachter mogen komen.


    Arena
    De tributen worden zoals ieder jaar in een cirkel rond de Hoorn de Arena binnengebracht. Als ze om zich heen kijken, zullen ze een woestijn zien, hier en daar begroeid met dor gras, maar grotendeels alleen leeg zand. Tenminste, op het eerste gezicht. Onder de grond bevind zich een grottenstelsel. Hier doorheen loopt een ondergrondse rivier. Het water is drinkbaar, maar er is geen voedsel in te vinden. Ook leven er giftige slangen en spinnen in sommige grotten en gangen. Er zijn drie ingangen. In de grotten is het donker, tenzij je tribuut één van de weinige nachtkijkers te pakken heeft, of een andere, minder sterke lichtbron. Over de woestijn zwerft een roedel coyotes, maar deze komen alleen ’s nachts tevoorschijn en zullen de grotten niet binnengaan. De coyotes luisteren naar commando’s van de Spelmakers, maar kunnen ook zelfstandig werken en hebben geen extra krachten.
    Overdag hebben de tributen bovengronds het druk genoeg met de brandende zon en het gebrek aan drinkwater, want er zijn maar twee oases en die zijn ideaal voor hinderlagen. Wel staan er in beide oases fruitbomen. De woestijn is niet al te groot, je kan hem in een dag doorkruisen. Aan de rand vindt je een heuvelrug, in principe niet al te hoog, maar er zijn zeker nadelen aan dit gebied. ’s Nachts daalt de temperatuur op de pas flink, je vindt bijna om de twee bomen wel een nest Bloedzoekers en bovendien hebben de Spelmakers een aantal onplezierige diersoorten gemaakt die je liever niet tegenkomt. Het kost je ongeveer drie uur om de heuvels over te steken, maar als je tribuut al hongerig, uitgedroogd of gewond is, zal je er langer over doen. Er is geen water te vinden, maar wel een aantal bessenstruiken – zowel eetbare als giftige – en je kan er jagen. Vanzelfsprekend zijn er ook dieren die op jóú jagen.
    Aan de andere kant van de heuvels ligt een spookstad, al is het een kleintje. Het bestaat uit één straat, die eindigt in een rond plein. De natuur lijkt de stad te hebben ingenomen, een deel van de hoofdstraat wordt zelfs volledig gevuld door grote bomen. De huizen zijn vervallen, soms missen er hele muren of delen van de vloeren en het dak, en ze zijn bovendien begroeid met klimplanten en ander onkruid. Er is één waterput met schoon, helder drinkwater in het midden van het plein, verder is er geen zoet water te vinden. Sommige huizen hebben een kleine voorraad met blikken eten, maar die zijn verborgen of moeilijk bereikbaar. De gebouwen hebben meestal vier verdiepingen en de straat is vrij smal, waardoor het makkelijk is om een hinderlaag voor te bereiden.

    De Arena is groter dan normaal omdat er meer tributen zijn. Sommige plekken klinken misschien vrij ideaal, maar besef wel dat de Spelmakers ingrijpen als er echt teveel mensen hun kamp opslaan en er te weinig actie is. Voor alle plekken zijn al plannen uitgewerkt om de tributen op te jagen als ze te weinig doen. Ik heb bewust niet alle boobytraps in de beschrijving gezet, omdat het niet de bedoeling is dat je tribuut altijd uit de problemen blijft.


    Spelmakers
    Om te zorgen dat alles een beetje goed verloopt, hebben we een aantal Spelmakers. Ikzelf ben de Hoofdspelmaker en ik benoem de andere Spelmakers.
    Spelmakers kijken of de regels worden gevolgd, maar zorgen ook dat er iets gebeurt als de RPG dreigt in te zakken, net zoals ‘echte’ Spelmakers dat doen als de Spelen saai beginnen te worden. Ook zijn de Spelmakers in principe de enigen die nieuwe topics mogen openen. Dingen die effect hebben op andere en/of meerdere personages overleg je eerst met een Spelmaker.
    De Spelmakers zijn Essylt, xMockingjayz, Polzer en Mirare, voorlopig houden we het even bij deze vier.

    Lijstje
    Rol: [Tribuut, mentor en stylist zijn opties. Vul voor een tribuut ook in of hij/zij menselijk is of een mutilant.]
    Naam: [Zet je roepnaam en eventuele bijnamen er ook bij.]
    Geslacht: [Die lijkt me wel duidelijk.]
    Leeftijd: [Voor tributen tussen de twaalf en de achttien, stylisten zijn minstens achttien jaar. Hou er rekening mee dat de kans dat een twaalfjarige wordt getrokken kleiner is dan de kans op een oudere tribuut, en dat de jongere kinderen dus in de minderheid zijn. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat we allemaal zestien zijn, maar het grootste deel is ouder.]
    District: [De tributen uit één, twee en vier zijn sowieso beroeps. Drie is een twijfelgeval en eventueel kan er ook iemand uit de andere districten bijkomen als die eruit springt bij de training, maar dit is een uitzondering. Maximaal twee ‘extra ’mensen, en dan reken ik de tributen uit drie niet mee.]
    Uiterlijk: [Foto en beschrijving, goed uitgebreid.]
    Innerlijk: [Ook goed uitgebreid.]
    Vaardigheden: [Met welke wapens kan je personage omgaan? Kan hij/zij goed zwemmen, hard rennen of snel klimmen? Vul hier ook in waar hij of zij niet goed in is, en ook dingen die niet in de Arena van pas komen – tekenen, dansen of iets dergelijks – zet je erbij.]
    Kracht: [Alleen voor mutilanten, de regels hiervoor staan in de story.]
    Houding: [Hoe je tegenover de Spelen staat. Ben je vastberaden om te winnen of volledig in shocktoestand sinds je getrokken bent, en ga je meedoen aan het bloedbad bij de Hoorn? De mutilanten weten al dat ze worden uitgeloot, maar dat betekent niet dat ze ermee om kunnen gaan, ook daar zitten bange kuikens tussen. Voor mentoren gaat het hier om hoe ze hun tributen coachen. Laat je ze grotendeels aan hun lot over of push je ze tot het uiterste? Hoe hebben ze hun eigen Spelen verwerkt? Stylisten zijn Capitoolinwoners, als die tegen de Hongerspelen waren geweest, waren ze geen stylist geworden. Ze kunnen de tributen zielig vinden, maar het is niet realistisch als ze de Spelen haten. Hou daar dus rekening mee.]
    Districtaandenken: [Iedere tribuut mag één object meenemen van thuis. Dingen die handig zijn in de Arena worden niet toegestaan.]
    Extra: [Alles dat je verder kwijt wil.]


    Regels
    • Maximaal twee tributen per persoon, dit is dan een jongen en een meisje of een mens en een mutilant. Je mag dan wel nog een mentor of stylist aanmaken.
    • Ik wil geen perfecte personages en om die te voorkomen, wil ik graag dat
    je het lijstje voor je rol uitgebreid invult en niet steeds twee kenmerken noemt.
    • Reserveringen blijven twee dagen staan. Onvolledige rollen tellen ook als reservering.
    • Ik wil posts van minstens vier regels. Inspiratiegebrek hebben we allemaal wel eens, meld dat dan in het topic, dan proberen we je te helpen. Ook met writersblok blijft het minimum trouwens gelden. Je wordt natuurlijk niet meteen uit de RPG gegooid als je een keer wat woorden te weinig hebt, maar we spreken je er wel op aan.
    • Off-topic tussen [haakjes.]
    • 16+ is toegestaan, maar hou er wel rekening mee dat er overal camera’s hangen. Dit is vooral zo in de Arena maar ook al in het Trainingscentrum.
    • Ruzie tussen personages is natuurlijk prima, maar als er problemen tussen users zijn, vecht het dan niet in het topic uit.
    • Wanneer je langer dan een week niet reageert, kan je personage gedood worden door tributen en Spelmakers, tenzij je dit gemeld hebt.
    • Als een Spelmaker commentaar geeft op iets dat jij doet – dat kan een one-liner zijn of een onrealistische zet van je personage – dan luister je daarnaar. Als je het niet eens bent mag je natuurlijk best reageren, maar de Spelmakers hebben in principe het laatste woord.
    • We beginnen bij 12 ingevulde tributen/mutilanten. Daarna kan je nog inspringen tot ze de Arena ingaan. Rollen die dan nog vrij zijn, worden Doe’s.
    • De tributen komen pas achter het bestaan van de mutilanten wanneer de Spelmakers aangeven dat dit mag. Tot die tijd heb je het niet door, geen uitzonderingen.
    • Als je jouw personage iets wil laten doen dat effect heeft op andere spelers, overleg je dat eerst met de Spelmakers.
    • Alleen de Spelmakers openen nieuwe topics. Als er geen Spelmaker online is, opent degene die het laatst gepost heeft.
    • Wees een beetje realistisch. Er zit geen volautomatisch geweer in de Hoorn en je personage kan niet eeuwig zonder slaap.



    District een – Luxeartikelen
    Mentor:
    Stylist:

    Tributen:
    - John Doe (mens)
    - Dwigt Bradwick - xAnneS (mutilant)
    - Elouisiana ‘Louise’ Stayfield - xAquamaris (mens)
    - Kelcy Clarcke - DxSalvatore (mutilant)

    District twee – Wapens en mijnbouw
    Mentor:
    Stylist: Mirna Delissa Growenfields - Nyan

    Tributen:
    - Josh Matthew Sky - ZiamStorason (mens)
    - John Doe (mutilant)
    - Ella Grace Swinton - Somesley (mens)
    - Valerie McRyan - Mirare (mutilant)

    District drie – Elektronica
    Mentor:
    Stylist:

    Tributen:
    - John Doe (mens)
    -
    - Maria-Louise Elisabeth Clavier - Nyan (mens)
    - Jane Doe (mutilant)

    District vier – Visserij
    Mentor: Lily-Rose Major - xAquamaris
    Stylist:

    Tributen:
    - Orlando Dan Howland - WindySky (mens)
    - John Doe (mutilant)
    - Samantha Jade Carter - xVitae (mens)
    - Lyadan Scarlett Fainne Donovan - Deceiver(mutilant)

    District vijf – Medisch onderzoek (ook genetica valt hieronder)
    Mentor:
    Stylist:

    Tributen:
    - John Doe (mens)
    - Ethan Canaway - aquafresh (mutilant)
    -
    -

    District zes – Transport
    Mentor:
    Stylist:

    Tributen:
    -
    - John Doe (mutilant)
    - Gereserveer door Kwijt (mens, tot 25 maart)
    - Jane Doe (mutilant)

    District zeven – Hout en papier
    Mentor:
    Stylist:

    Tributen:
    - Ian Camden Woods Essylt (mens)
    - Levi Thomas Authum - Nyan (mutilant)
    - Mirany Erin Archer - Mirare (mens)
    -

    District acht – Textiel en kleding
    Mentor:
    Stylist:

    Tributen:
    - John Doe (mens)
    -
    - Gereserveerd door CatieX (mens, tot 25 maart)
    - Jane Doe (mutilant)

    District negen – Graan
    Mentor:
    Stylist:

    Tributen:
    - John Doe (mens)
    - John Doe (mutilant)
    - Amélie 'Am' Brooks - Talpa (mens)
    -

    District tien – Vee
    Mentor:
    Stylist:

    Tributen:
    -
    - John Doe (mutilant)
    - Clarissa Fain Jonesy - Essylt (mens)
    - Jane Doe (mutilant)


    District elf – Landbouw
    Mentor:
    Stylist:

    Tributen:
    -
    -
    - Clare Lanea Beleforth - JustMeanXx (mens)
    - Jane Doe (mutilant)

    District twaalf – Steenkool
    Mentor:
    Stylist:

    Tributen:
    -
    -
    - May-Belle Delaine - xAnneS(mens)
    -

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 29 maart 2013 - 15:59 ]


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Rol: Tribuut (mens)
    Naam: Mirany Erin Archer. Ze wordt soms Mir of Miri genoemd, maar aangezien ze Mirany veel mooier vindt is dat haar echte roepnaam.
    Geslacht: Vrouwelijk.
    Leeftijd: Veertien jaar. Ze is jarig op vijftien mei.
    District: 7
    Uiterlijk:


    Mirany heeft veel weg van een vuurelf. Haar lange krullen hebben de oranjerode kleur van vlammen, en door haar tengere lichaamsbouw maakt ze een elfachtige indruk. Ze heeft lichtblauwe ogen en een bleke huid, met sproeten rond haar neus en wangen. Ze heeft een kleine, rechte neus en hoge jukbeenderen.
    Met haar 1,64 is Mirany niet erg lang, maar voor haar leeftijd ook zeker niet klein. Omdat ze uit een redelijk rijk gezin komt heeft ze genoeg te eten gehad, waardoor ook haar gewicht gemiddeld is. Ze heeft een lelijk litteken op haar bovenbeen, dit komt omdat ze toen ze klein was een keer per ongeluk hete thee over zich heen kreeg.
    Innerlijk: Mirany heeft een onschuldige uitstraling, omdat ze zich vaak enigszins kinderlijk gedraagt. Ze is erg nieuwsgierig en ziet niet altijd het gevaar van dingen in. Op zich is ze best dapper, maar niet op de manier die haar ver zal helpen in de Arena: ze durft best een grote mond op te zetten of in een hoge boom te klimmen, maar met zwaarden vechten is iets te hoog gegrepen. Gelukkig is ze niet bang om haar handen vies te maken, want anders maakte ze al helemaal geen kans.
    Mirany is erg sociaal en veel mensen vinden haar al snel aardig, maar haar spontaniteit kan ook juist mensen ergeren. Ze is een beetje naïef, omdat ze altijd van het goede in mensen uitgaat en daarbij nog al eens een inschattingsfout maakt. Ook trekt ze niet snel iets in twijfel dat haar wordt verteld, ook al is ze vrij nieuwsgierig. Ze vraagt vaak naar meer informatie, maar over het algemeen gelooft ze de meeste dingen wel.
    Vaardigheden: Mirany heeft het vreemde talent om bijna overal vuur mee te maken. Door haar afkomst weet ze veel van hout, waardoor ze niet alleen weet wat het best brandt, maar ook wat het minst rookt en dus het minst opvalt. Wapens zijn niet bepaald haar sterkste punt: knuppels of bijlen kan ze amper optillen, met pijl en boog kan ze niet richten en met zwaarden kan ze gewoon niet omgaan. In het Trainingscentrum probeert ze zichzelf de basisbeginselen van mesgevechten aan te leren, zodat ze een kleine kans maakt, maar waarschijnlijk zal ze daar ook niet heel veel van bakken.
    Mirany kan erg goed in bomen klimmen. Bovendien is ze een goede sprinter, hoewel ze het op lange afstanden toch op moet geven – haar uithoudingsvermogen is niet ideaal voor een tribuut.
    Houding: Voor Mirany zijn de Spelen altijd iets onwerkelijks geweest, iets dat alleen anderen overkwam. Zelf komt ze uit een relatief rijke familie, waardoor ze zich ook nooit voor bonnen heeft moeten inschrijven. Nu ze toch gekozen is, is ze bang. Ze wil proberen te winnen, maar ze heeft geen idee hoe dat moet.
    Districtaandenken: Als aandenken heeft Mirany een zakje van donkerblauwe stof meegenomen, dat gevuld is met gedroogde dennennaalden en dus naar thuis ruikt.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Rol: Tribuut (mutilant)
    Naam: Valerie McRyan. Zelf vindt ze Val beter klinken, maar veel mensen blijven haar toch bij haar hele voornaam noemen.
    Geslacht: Vrouwelijk
    Leeftijd: Zeventien jaar. Ze is gecreëerd op 24 november.
    District: 2 – Wapens en mijnbouw
    Uiterlijk:


    Valerie is een echte ijskoningin en dat is aan haar gezicht te zien. Ze heeft stijl, ravenzwart haar dat tot halverwege haar rug valt. Meestal draagt ze het in een vlecht, zodat het niet in de weg zit of in haar gezicht hangt. Haar huid is effen en bijna zo wit als sneeuw, en haar ogen hebben een lichtgrijze kleur. Ook haar lippen zijn erg bleek. Valerie heeft dunne, maar opvallende wenkbrauwen en een spits gezicht.
    Val is vrij lang voor een vrouw van haar leeftijd, maar de meeste mannen steken toch nog een stuk boven haar uit. Ze heeft redelijke rondingen, maar niets speciaals en ook haar gewicht is vrij gemiddeld.
    Innerlijk: Valerie’s meest uitgesproken karaktertrek is haar koppigheid. Ze houdt vast aan haar mening en laat niet over zich heenlopen, soms zelfs als ze eigenlijk beter weet. Omdat ze ook erg trots is, vindt ze het moeilijk om haar ongelijk toe te geven. Haar sociale vaardigheden laten ook te wensen over, door haar botte houding en sarcastische opmerkingen maakt ze moeilijk vrienden. Ze is altijd eerlijk, ook wanneer dat onbeleefd is, en veel mensen kunnen dat niet waarderen. Gelukkig voor Val kan ze goed alleen zijn.
    Op een bepaalde manier is Valerie gemaakt voor de Spelen – niet alleen letterlijk, maar ook figuurlijk gezien. Ze hecht zich niet snel aan mensen en zal zichzelf altijd op de eerste plaats zetten, dus moorden om haar eigen leven veilig te stellen vindt ze geen probleem. Daar komt nog bij dat ze vindt dat zij als mutilant beter is dan de menselijke tributen.
    De Spelmakers hebben haar echter wel een paar clichés meegegeven. Hoewel ze in het dagelijks leven echt een kreng is, is ze wél aardig tegen de weinige mensen die ze als vrienden beschouwd. Het is vrij moeilijk om haar respect te verdienen, maar als je dat eenmaal hebt, ben je verzekerd van haar steun – tenzij dat haarzelf in levensgevaar brengt, want ook haar vrienden zijn niet belangrijker dan zij.
    Vaardigheden: Dankzij haar kracht weet Valerie precies welke planten ze wel en niet kan eten. Ze kan goed vechten, zeker met een mes, maar messenwerpen kan ze niet en ook de meeste andere wapens zijn niet aan haar besteed. Ook in vallen zetten en spoorzoeken is ze slecht.
    Haar sterke punten liggen vooral in het gevecht. Val vecht gemeen, met trappen in het kruis en nagels in de ogen, en zelf is ze behendig genoeg om de meeste aanvallen te ontwijken. Over korte afstanden is ze niet erg snel, maar ze heeft wel een goed uithoudingsvermogen. Niet alleen kan ze lang doorrennen, ze kan ook redelijke tijd doorgaan als ze gewond is. Helaas zorgt dit er meestal wel voor dat de verwonding erger wordt.
    Kracht: Val is in staat om gif te herkennen. Niet alleen weet ze wanneer eten vergiftigd is, ze kan ook eetbare planten feilloos scheiden van hun dodelijke varianten. Ze weet dat ze die kennis zeker in haar voordeel kan gebruiken, niet alleen doordat ze zelf geen gif kan ontwijken, maar ook omdat ze anderen juist wel in de val kan lokken.
    Omdat Valerie dankzij haar gave heel goed is in het vinden van eetbare planten, hebben de Spelmakers ervoor gezorgd dat ze een vreselijke jager is: haar vallen zijn waardeloos en ze kan absoluut niet spoorzoeken.
    Houding: De Spelmakers hebben Valerie gecreëerd om deel te nemen aan de Spelen. Ze heeft dus altijd geweten dat ze mee zou doen en is vastbesloten om te winnen, en daarvoor gaat ze zonder aarzelen over lijken.
    Districtsaandenken: Hoewel Val doet alsof ze uit district twee komt, is ze daar voor de boete nog niet echt geweest. Haar districtaandenken, een robijn aan een kettinkje, is dan ook puur voor de geloofwaardigheid.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Mijn topics:Y)


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    mag ik een meisjestribuut (mens) uit district 4?
    ben weer toe aan een nieuwe THG rpg(:


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    xVitae schreef:
    mag ik een meisjestribuut (mens) uit district 4?
    ben weer toe aan een nieuwe THG rpg(:

    Ja hoor, ik zet je erbij ^^


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Ik reserveer de jongen uit 7 en het meisje uit 10! :D
    *tonguitsteek*


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Essylt schreef:
    Ik reserveer de jongen uit 7 en het meisje uit 10! :D
    *tonguitsteek*

    Je staat erbij, en als Spelmaker dus (:


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Thankuuu!


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Zet me er trouwens maar sowieso bij als spelmaker -daar heb ik vast wel tijd voor-
    Ik kijk wel of ik nog een tribuut/mentor/stylist maak :3


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Polzer schreef:
    Zet me er trouwens maar sowieso bij als spelmaker -daar heb ik vast wel tijd voor-
    Ik kijk wel of ik nog een tribuut/mentor/stylist maak :3

    Super ^^


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    kan ik een meisje uit district twee reserveren?


    To love is to destroy.

    Polzer schreef:
    Zet me er trouwens maar sowieso bij als spelmaker -daar heb ik vast wel tijd voor-
    Ik kijk wel of ik nog een tribuut/mentor/stylist maak :3



    OMG POLZER IK MAG JOUW, WHOOO knolraap en lof schorseneren en prei!!!


    Je croix a toi

    Somesley schreef:
    kan ik een meisje uit district twee reserveren?

    Ja hoor, dat is een mens dan, aangezien de mutilant al bezet is.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Mirare schreef:
    (...)
    Ja hoor, dat is een mens dan, aangezien de mutilant al bezet is.


    ja, dat wilde ik ook. c:


    To love is to destroy.

    Rol: Menselijke Tribuut
    Naam: Ella ''Ell, of Ells'' Grace Swinton
    Geslacht: Vrouwelijk
    Leeftijd: 16
    District: 2 – Wapens en mijnbouw
    Uiterlijk:



    KLIK KLIK
    Ella heeft bruine haren wat redelijk krult, wat ze voor speciale gelegenheden meestal opsteekt, anders draagt ze het in een vlecht of in een staart. Ze houdt namelijk niet van het feit dat haar haren voor haar ogen hangen. Haar ogen zijn smaragd kleurig en lijken altijd dwars door je ziel te staren. Ze heeft een kinderlijke en vrolijke lach die dan ook vaak om haar lippen speelt. Ze heeft vrij smalle lippen en ook een smal gezicht. Ze is niet erg groot, zo rond de 1,68 meter. Daarom onderschatten mensen haar vaak en zien haar als een kwetsbaar meisje. Ze heeft een slank postuur.
    Innerlijk: Ella is een heel gevoelig meisje, die de pijn van anderen altijd als haar eigen aanneemt. Ze helpt dan ook iedereen zo goed als mogelijk. Haar thuissituatie is niet erg goed, omdat ze weinig geld hebben. Ella helpt met kleine beetjes, zoals schilderijen verkopen of er buiten het District op uit te gaan en dieren te doden met behulp van haar pijl en boog. Ook plukt ze bessen, ze weet precies op welke plekken ze liggen en welke niet giftig zijn. Daar verdienen ze wat extra geld mee. Haar vader werkt in de mijnbouw, hij maakt lange dagen en is dan vaak ook niet erg gehumeurd. Hij vindt het geweldig dat Ella mee gaat doen met de Hongerspelen, en dat ze al lange tijd getraind wordt. Hij wilt dat zijn dochter iets belangrijks in de maatschappij gaat betekenen en vindt het een hele eer dat zijn dochter is uitgekozen. Haar moeder en broertje Thomas denken er heel anders over, ze vinden het verschrikkelijk dat ze Ella misschien nooit meer gaan zien. Ella heeft besloten haar ''gevoelens'' uit te zetten, haar volle verstand op het winnen van de spelen zetten. Ze weet dat het bijna een onmogelijke opgave voor haar gaat worden, omdat Ella absoluut geen moordenaar is. Ze probeert dan ook geen vriendschappen te sluiten met andere Tributen, omdat het dan nog moeilijker wordt om afscheid te nemen. Ella is een slim meisje, iemand die nadenkt voor ze iets zegt. Ella is erg koppig, moeilijk van haar gedachten af te brengen. Als ze eenmaal iets voor ogen heeft is het dan ook moeilijk het te veranderen. Ella is zeker van haar zaak en vertrouwt op haar intuïtie. De mensen uit het Capitool zien Ella als ''ieders vriend'', maar vergeten dat zelfs in de puurste harten duisternis verscholen zit. Ella is niet bang om te zeggen wat ze denkt, omdat ze niet een alledaags meisje is en ook niet zo gezien wilt worden. Ze heeft dan ook zo haar eigen ideeën over de wereld, die volgens haar verknipt is. Ella is echter wel klaar voor de Spelen, al zou ze dat zelf niet denken. Ze spreekt het wel hardop uit, doordat ze niet wilt dat andere Tributen haar overschatten. Ze is een echte doorzetter en geeft dan ook niet zomaar op.
    Vaardigheden: Ella kan erg goed boogschieten, iets wat ze van het Capitool geleerd heeft. Ze weet dan ook precies hoe ze er mee om moet gaan. Ella is erg snel, wat tevens door haar lengte komt waardoor ze overal makkelijk tussendoor kan glippen, haar reflectievermogen is dan ook erg goed. Haar mindere kanten zijn dat ze snel afgeleid is, waardoor het boogschieten bijvoorbeeld wel eens fout kan gaan. Ook is ze niet erg sterk. Ze moet het van haar snelheid hebben. Ella's passie is tekenen, waarin ze vaak mooie, sprookjesachtige dingen in afbeeld. Ze is een echte dromer, die ooit hoopt op een beter leven.
    Houding: Ella is zeker geen voorstander van de Spelen, al zijn de meeste inwoners van District 2 dat wel. Vooral jonge kinderen die net oud genoeg zijn om te mogen deelnemen vindt ze een verschrikkelijk iets. Ella was altijd een beetje bang om getrokken te worden, deels doordat ze erg onzeker over haarzelf is, niet zeker van haar voordelen die ze daar zou kunnen hebben. Toen Ella werd getrokken was ze eerst een beetje in shock, iets wat niet lang duurde. Ze dacht aan haar arme ouders en jongere broertje, hun thuissituatie was alleen maar verslechterd. Haar broertje Thomas heeft dringend medicijnen nodig, het probleem is geld. Ze lenen nu wat geld van andere inwoners van het District die het een stuk beter hebben, met het geweten dat het niet langer zo door kan gaan. De schuld moet ooit afbetaald worden. Ella is vastbesloten om te winnen, met geld terug te keren om haar ouders en broertje van hun eeuwige leiden te verlossen.
    Districtaandenken: Ella heeft een medaillon wat hetzelfde kleurt als haar ijsblauwe ogen. In het medaillon is het symbool van District 2 afgebeeld. Ze heeft het van haar vader gekregen toen ze de leeftijd van 12 jaar bekwam en de kans bestond dat ze getrokken zou worden.

    [ bericht aangepast op 23 maart 2013 - 11:47 ]


    To love is to destroy.