Hoe oud ben je? 24 jaar (al word ik maandag 25 maart wel 25 )
Hoe oud zijn je ouders? Moeder = 48 ; vader = 49
Wat vind je van de leeftijd van je ouders? Ideaal
Wat vind jij de ideale leeftijd om aan kinderen te beginnen? Er bestaat niet zoiets als een ideale leeftijd, aangezien iedereen anders is. De ene is er al begin twintig aan toe om met kinderen te beginnen, een ander pas eind dertig.
Persoonlijk hebben ik en m'n vriend wel gekozen om vroeg met kinderen te beginnen (hebben dan ook een zoontje van 4), ook om verschillende redenen. Ten eerste, we wilden allebei kinderen en door een ernstig auto-ongeluk zagen we in dat het leven maar beperkt is, dat het eigenlijk maar zo voorbij is. Daarbij denken wij van: Je begint vroeg met kinderen, dus je bent er ook vroeg uit. Met andere woorden, je bent niet bejaard en wordt niet direct in een bejaardentehuis gepropt wanneer je kinderen het huis uit gaan. Je bent nog fit genoeg om echt iets met je leven te doen en om zelfs actieve dingen te ondernemen met je kleinkinderen (mochten die er komen). Iets wat ik nu zie met mijn ouders en schoonouders.
Maar zoals ik al zei, er is niet echt een ideale leeftijd en anders is dat voor mij dan toch tussen de 20-30 om een getal te zeggen
Vind je 40+ te oud om aan kinderen te beginnen? Voor mezelf, absoluut. Na m'n dertigste geen kinderen meer voor mij
In het algemeen... Ik bedenk het maar zo... wanneer je kind 20 is ben je als ouder zijnde 60 of 60+... Het lijkt me nu niet bepaald ideaal, maar goed, als mensen daar zelf voor kiezen... Neemt niet weg dat ik het zelf dus te oud vind, maar goed, dat bepaald ieder voor zich :'D
Ben je gelovig? Euhm... wat noem je gelovig... Ik geloof zeker wel dat er meer is, maar niet zozeer op de manier zoals de kerk het voorstelt. Ik geloof op m'n eigen manier Het heeft niet bepaald invloed op wanneer je kinderen krijgt.
[ bericht aangepast op 21 maart 2013 - 13:46 ]
“If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”