volledige naam: Rowan James Adams
geboorte datum+leeftijd: 19 jaar, geboortedatum is 20 augustus
district: 4
geslacht: Man
waarom denk je dat je bent gekozen: Hij wil graag de dood van zijn neef (Dennis Cobus Adams (uit de TRG)) wreken. Tevens komt het doordat Jennifer, Rowans vriendinnetje is en ze dacht dat ze samen een goed team zouden vormen om de Spelen te winnen.
Uiterlijk:
Zijn ogen zijn zeegroen, zoals bijna alle ogen in District 4. Zijn haar is kort en bruin. Hij is gespierd door de vele trainingen en hij meet 1.78 m. Dat is niet heel lang, maar korter kan altijd.
Innerlijk: Rowan lijkt enigzins op zijn neef Dennis, met als grootste verschil dat hij veel aanweziger is. Hij trekt vaak alle aandacht naar zich toe, is heel druk, houd van feesten en heeft altijd wel zijn mening klaarliggen. Toch is hij een echte gentleman, aardig, zorgzaam voor zijn dierbaren. Jennifer is zijn alles voor hem, dus hij zal alles voor haar doen.
Verder staat zijn leven vooral in teken van de Spelen en traint hij iedere dag in en uit. Net zoals vele andere in District 4 is zijn specialiteit de drietand, maar hij kan ook goed overweg met een zwaard, een speer en grote dolken. Hij kan ook zwemmen en doet dit ook erg graag. De vele trainingen hebben er wel voor gezorgd dat Rowan erg hard is, hij zal niet gauw medelijden vertonen voor iemand. Ook is hij erg impulsief en doet iets zonder er echt goed over na te denken. Toch kan hij ook best aardige strijdplannen verzinnen en tot uitvoer brengen. Je wil geen ruzie met Rowan, want je kunt er op rekenen dat hij je kapot maakt, zowel fysiek als mentaal. Zijn ego is dus groot, maar zijn hart ook, maar dan vooral voor dierbaren. Buitenstaanders hoeven niet te rekenen op genade.
Wat neem jij mee bij de wapen hoorn: Een zwaard, hij gunt de drietand aan Jennifer zijn vriendin.
Wat neem je mee bij de voedsel hoorn: Een fles water
District aandenken: Het gevlochten zeewierenbandje van Dennis, die het zusje van Dennis gemaakt had. Rowan's nichtje dus.
Extra: Hij heeft altijd willen meedoen met de Spelen, maar toen vorig jaar zijn neef eerder was met zich aangeven als vrijwilliger voor de Spelen, gunde hij hem deze kans. Toen Dennis echter stierf, wilde Rowan er alles aan doen om zijn dood te wreken en had dus geluk toen bleek dat in de 100ste spelen de kandidaten tot 20 waren.
Hij heeft Jennifer leren kennen in de trainingszaal van District 4, waar ze al gelijk een klik hadden. Nu zijn ze sinds enige jaren een stel.
Privé sessie:
'Rowan James Adams!' Met een grote grijns sta ik op en buig me nog even naar Jennifer.
'Veel succes straks, schat.' Ik druk een grote kus op haar wang en loop dan achter de Capitoolmedewerker aan. In de trainingsruimte steek ik mijn hand op naar de Spelmakers en grijns. Sommige grinniken en steken ook hun hand op. Mooi, inpalmen heeft alvast gewerkt. Dan loop ik naar de rekken met wapens, naar mijn geliefde drietand toe. Als ik hem pak, glij ik er eerst even liefkozend over heen. Het metaal is nog helemaal nieuw, er zitten weinig beschadigingen aan, alleen diegene die ik samen met Jennifer op heb gebracht de afgelopen dagen tijdens de trainingen. Mijn eigen drietand thuis was veel meer ingedeukt en beschadigd. Vervolgens loop ik met de drietand naar de dummy's en begin hier en daar te steken. In harten, halsen, hoofden. Niks is veilig voor de drie punten. Dan bedenk ik nog iets anders leuks. Ik loop naar de Spelmakers toe en kijk omhoog. De meeste kijken me vragend aan. 'Heeft een van jullie een doek of iets voor me?' Er word ergens een stropdas afgedaan en naar me toe gegooid. Ik loop terug naar de dummy's, zorg dat deze gaan bewegen, pak mijn drietand weer en bind dan de das voor mijn ogen. Ik ga klaar staan en luister naar de ritselingen die de poppen maken. Weer steek ik links, rechts, achter en voor me. Telkens raak ik een pop en ik durf te wedden dat het op tal van kritieke plekken is. Na een paar minuten is het wel weer goed en stop ik. Ik knoop de das los, maak een buiging voor de Spelmakers die me goedkeurend aankijken en loop weg. Nu wachten op Jennifer en daarna op de cijfers.
Voorkeur voor teamgenoot: Niet echt
volledige naam: Savannah Diana Proman
geboorte datum+leeftijd: 14 jaar, haar geboortedag is 11 mei
district: 10
geslacht: meisje
waarom heb jij de andere tribuut gekozen: Komt nog
Uiterlijk:
Savannah is een klein meisje, 1.66 m. Ze heeft blauwgrijze ogen en donkere blonde krullen die door de lengte iets zijn uitgezakt. Ze is erg tenger gebouwd en heeft dan ook haast geen vrouwelijke vormen en is ook niet echt dik. Dit komt echter ook door grote ondervoeding af en toe.
Innerlijk: Savannah is alles wat je niet wilt zijn in de Games. Onschuldig, kwetsbaar, bangig en naïef. Wel wekt ze meestal erg snel vertrouwen bij anderen, maar tevens vertrouwt ze zelf ook snel mensen en dat is ook niet erg handig. Haar dagelijkse taken waren naar school gaan en 's middags op de schapen letten. Deze zachte wollige beesten benadrukken Savannah's persoon nog eens. Ze is heel erg zacht, lief, doet nog geen vlieg kwaad, ziet altijd het goede in mensen, zelfs de Beroeps. Ze zal niet kunnen doden, zonder zichzelf te verachtten.
Ze is al snel vatbaar voor groepsdruk en loopt eigenlijk altijd een beetje achter iedereen en alles aan. Toch heeft ze wel degelijk een eigen mening, maar deze laat ze niet zo snel horen. Alleen als ze op knappen staat en echt heel boos word. Je moet haar niet dwingen tot iets, wat ze echt niet wil, al zal ze veel dingen toch tegen haar zin in doen.
Wat neem jij mee bij de wapen hoorn: Een klein mes
Wat neem je mee bij de voedsel hoorn: Bakje druiven
District aandenken: Een enkelbandje gevlochten van schapenwol.
Extra: In de selectie games heeft ze zoveel geluk gehad, dat ze nog steeds niet precies weet hoe ze het heeft overleefd. Iedereen in District 10 had ook al voorspeld dat zij de eerste zou zijn die het niet zou overleven, haar familie was zelfs al in grote rouw.
Privé sessie: Wat kan ik nou? Gewoon helemaal niks. Ik zal dit toch niet overleven, dus waarom zou ik nog mijn best doen? Niet zo denken Sav! Je moet alles geven! Ik sta op als ik mijn naam hoor, maar wat ik moet gaan laten zien weet ik nog steeds niet. Wat heb ik de afgelopen dagen gedaan? Geprobeerd in een nagemaakte boom te klimmen en een paar simpele vallen geleerd.
Eenmaal binnen loop ik eerst richting de Spelmakers en stel mezelf voor, maar zie dat ze toch niet echt opletten. Ik kom uit District 10, ze zullen wel alleen opletten bij de eerste Districten en dan vooral 1, 2 en 4. Ik loop naar de boom toe en klem mijn armen er om heen. Even neem ik een momentje rust en adem diep in. Dan trek ik mezelf omhoog om langzaam en voorzichtig omhoog te klimmen. Echter gaat het halverwege mis. Ik kijk naar beneden, wat ik beter niet had kunnen doen. Plots komt de vloer wel heel dichtbij en beland ik met een harde plof op de matten rond de boom. Er schiet een pijnlijke scheut door heel mijn lijf. Au. Kermend van de pijn blijf ik liggen, tot een van de Spelmakers het door krijgt en zorgt dat er een medisch team komt om me uit de ruimte te verwijderen.
Voorkeur voor teamgenoot: Niet echt
[ bericht aangepast op 12 maart 2013 - 19:20 ]
"Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa