• Zucht.
    Ouders. Wat een schatjes zijn het toch.
    Ik heb de afgelopen maanden bijna niks voor school gedaan, stom, ik weet het, en daar zijn mijn ouders nu achter gekomen en ik word van scouting gehaald. Dit klinkt niet zo erg enzo, maar scouting is alles voor mij. Mijn vrienden zitten er op, ik geef leiding aan twee groepen en die kinderen zijn, hoe cheesy ook, net mijn eigen. Het is maar een kleine groep, en iedereen is heel close met elkaar. En ik weet echt niet hoe ik hier over heen moet gaan komen.
    Oh ja, waarom dat van school? Ik zit in Havo 4 en ben al een keer blijven zitten in de 3e. Bij ons thuis is niet veel geld, en mijn moeder heeft me aangeraden om na de havo eerst het mbo te gaan doen, omdat dat minder kost. Ik ben het hier wel mee eens, want de studiefinanciering gaat weg, en alles wat je leent voor school moet je uiteindelijk terug betalen en ik heb geen zin om met een enorme studieschuld straks de wereld in te stappen. Maar aan de andere kant wil ik helemaal niet naar het mbo, want bij ons op school hamert de decaan erop dat je na de havo het hbo 'hoort' te doen. En omdat het allemaal toch al niet zo lekker liep thuis heb ik een aantal maanden gedacht: "Ik kan net zo goed niets meer gaan doen, want op het mbo terecht komen doe ik toch wel."
    Maar nu ga ik nog even keihard mijn best doen voor de havo de laatste maanden en redden wat er te redden valt, en dan hopen toch over te gaan. Maar ik baal. Van alles. Van scouting. Van mezelf. Van mijn gedrag. En ik moest dit even kwijt.
    ZUCHT.

In my life I had so many setbacks, but oh darling, recovery is so much better.

Ik kan er niet heel veel aan doen, alleen maar zeggen dat je heel hard je best moet gaan doen en dan hopen dat alles uiteindelijk mee zal vallen. Misschien dat je met je ouders kan praten over de scouting, als jij goede cijfers haalt zij je er op laten? In ieder geval veel sterkte ermee!

Bad decisions make good stories.

Awh, das wel harsh.
    Ik zit ook op scouting en ik vind het gewoon zo freakingleuk. Ik kan me voorstellen hoe erg je ervan baalt.
    Mss kan je je cijfers ophalen en dan met je ouders erover praten, wie weet koelen ze na een tijdje af?
    In ieder geval heel veel succes.

-

Misschien kun je dat beter VMBO gaan doen? Dan is het wat rustiger voor je qua school en kun je ook naar het mbo ;) Als je toch mbo gaat doen en je wilt het minder zwaar hebben, kun je het net zo goed een niveau lager doen. Daar is niets mis mee. Ik heb ook mijn VMBO diploma, ben daarna wel doorgestroomd naar Havo, omdat ik wel hbo wil doen, maar dan kun je het beter anders oplossen? :)

If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

Anarose schreef:
    Ik kan er niet heel veel aan doen, alleen maar zeggen dat je heel hard je best moet gaan doen en dan hopen dat alles uiteindelijk mee zal vallen. Misschien dat je met je ouders kan praten over de scouting, als jij goede cijfers haalt zij je er op laten? In ieder geval veel sterkte ermee!

•*• Lululu •*•

Hopelijk kun je een compromis sluiten met je ouders of zijn ze bereidt je een tweede kans te geven. Beloof ze dat je gaat knokken voor school en misschien willen ze dan nog eens een keer nadenken voordat ze je van scouting afhalen.
    Verder wil ik me er niet mee bemoeien, maar ik moet echt even zeggen dat je hbo moet doen als je dat kan. Je hebt met een hbo-opleiding zeker in tijden als deze gewoon veel meer kans op een goede baan en een fatsoenlijk salaris. Het is dan misschien wel zo dat je straks een lening terug moet betalen omdat je ouders niet voldoende geld hebben, maar jij verdient na die opleiding met een beetje geluk in ieder geval voldoende om later een goed leven te leiden met minder financiële zorgen dan je ouders. Sorry als dit kwetsend overkomt, maar ik vind het zonde als iemand met een goed stel hersens zijn toekomst vergooit. Onder je niveau werken is nergens voor nodig. Als je er echt voor wilt vechten, komt het uiteindelijk wel goed met die studieschuld.

[ bericht aangepast op 9 maart 2013 - 13:41 ]

If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

Anarose schreef:

To love is to destroy.

Persoonlijk vind ik dat ze eerst gewoon een waarschuwing moeten geven. Dat wanneer je het niet redt, dat je dan van scouting af moet. Zoals je zei, heb je eigenlijk niet voor school gedaan en als je inzet toont kan dit dus wel, ook zonder dat je van je sport af moet. Ik denk dat als je het echt wil je - je ouders moet laten zien dat je school naast scouting kunt doen en hier gewoon een goed gesprek met zo over moet hebben.

Bovendien met ik het eens met capricious. Als jij gewoon echt hbo wil doen, kun je dat. Ook met schulden is dit dan gewoon mogelijk.

I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

Anarose schreef:

Do what people say you can't.

Heb die periode ook gehad. In 3 havo was ik overgestapt naar 4 vmbo, vanwege persoonlijke problemen thuis. Vervolgens heb ik mijn diploma gehad en ben ik daarna weer 4 havo gaan doen. Na een paar maanden wist ik dat dit gewoon niet is wat ik wil doen, dus ben naar MBO gegaan.. Ondanks dat ik WEET dat ik havo makkelijk kan doen, heb ik totaal geen spijt van mijn MBO niveau 4 jaar opleiding.
    Wat ik dus wil zeggen: er is niks mis met MBO. Iemand waarmee ik toen in havo mee in de klas zat, heeft d'r havo diploma gehaald en is daarna gewoon MBO niveau 4 gaan doen. MBO heeft een prettigere sfeer - vind ik persoonlijk. En het kost - zoals je zelf aangaf - ook veel minder.

Maar ik zou wel de laatste paar maanden echt proberen om je cijfers weer omhoog te halen! Dan heb je tenminste wel een havo diploma, of je er nou wat mee wil doen of niet.

To infinity and beyond •

Ik heb ook gehad dat ik maar een beetje met de pet naar school gooide. Dit is bij mij ook een kwestie van zelfdiscipine. Ik weet nu wat voor doel ik voor ogen heb en met die spirit ga ik er ook voor. Als jij kan bewijzen dat je echt je best kan doen, weet ik zeker dat je ouders je niet zomaar van de scouting af zullen halen. Heel veel succes! I'll cross my fingers for you!

26 - 02 - '16

Ah ja, die periodes heb ik ook maar al te vaak gehad. Ik kan makkelijk VWO aan, maar ik ben een beetje lui en ik hou van niks doen. Uiteindelijk ben ik gezakt voor VWO, maar ik ben nu weer hard op weg om op de VAVO alsnog mijn diploma te halen. Daarna ga ik gewoon universiteit doen, aangezien ik anders te verveeld raak. Ik weet het, het is een beetje apart. :W

"Well, well. Look who we've got here!"