Ik zit nu in 4VWO en ik weet bijna zeker dat ik overga naar 5VWO, want het gaat gewoon goed. Maar nu zit ik er al een tijdje aan te denken of ik volgend schooljaar een jaar naar het buitenland wil om daar naar school te gaan. Ik zit dan te denken aan Engeland, Ierland, Amerika of Canada.
Eigenlijk vanaf deze week ben ik begonnen met echt zoeken naar organisaties die dit soort reizen organiseren en heb al een aantal goede gevonden. Maar ik zit heel erg met één vraag, die ik ook al aan mijn decaan heb voorgelegd, alleen hij kon deze niet echt beantwoorden. Nu hoop ik dat één van jullie het weet. Daarbij heb ik ook nog wat andere vraagjes en ik hoop dat jullie die willen beantwoorden.
1. Als ik volgend jaar naar het buitenland ga en daarna weer terugkeer, kan ik dan gelijk beginnen aan 6VWO of zal ik dan in 5VWO moeten beginnen?
2. En hoe zit dit als ik ervoor kies om maar één semester te gaan (5 maanden, 1/2 schooljaar)?
3. Zouden jullie dit overwege? Of zeg je juist eerder "Waarom zou ik, hier in Nederland (of België) is het toch goed genoeg?"
4. Welk land zou je het meest aanraden, Engeland, Ierland, Amerika of Canada?
5. Waarom?
6. Heb je dit misschien zelf gedaan? Zou je dat dan willen aangeven en kan ik je dan uithoren over je ervaringen
Dat waren mijn vragen voor nu. Dankjewel!
"Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa