• Ik moet een paper maken over een technisch aspect van de audiovisuele kunst. Ik vind het moeilijk om iets origineels of leuks te vinden. Voorbeelden: Green Screen, 3D, Blu-ray (deze zijn al gekozen en kan ik dus niet nemen). Dus als iemand nog dergelijke termen weet, post ze dan aub hier!

    Thanks!

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    If we had not a soul, music would have created it.

    Dat gedoetje wat je wel eens ziet in een clip... een scene eindigd met dat je inzoomt op iets en dan op een totaal ander plek uitzoomt...
    Kan het slecht uitleggen maar heb wel een voorbeeldje. Dat was het projectje wat ik met nog 3 anderen moest maken vlak voor de kerstvakantie xd


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Gasai schreef:
    Dat gedoetje wat je wel eens ziet in een clip... een scene eindigd met dat je inzoomt op iets en dan op een totaal ander plek uitzoomt...
    Kan het slecht uitleggen maar heb wel een voorbeeldje. Dat was het projectje wat ik met nog 3 anderen moest maken vlak voor de kerstvakantie xd


    Ik snap wat je bedoelt! Maar ik vrees enkel dat ik daar geen paper van 8000 woorden over kan schrijven. Maar toch bedankt! ^^


    If we had not a soul, music would have created it.

    Cloudburst schreef:
    (...)

    Ik snap wat je bedoelt! Maar ik vrees enkel dat ik daar geen paper van 8000 woorden over kan schrijven. Maar toch bedankt! ^^

    8000 o-o Succes !


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Je zou het kunnen hebben over mastering, daar valt redelijk wat over te schrijven. Het mist echter wel het '"visuele" gedeelte.

    Er is een oude techniek om spoken te maken, iets met een spiegel? Maar ik ben de naam wel even kwijt


    Home is now behind you. The world is ahead!

    Verdomme, nou ben ik de term hiervan vergeten, en ik heb er pas nog les in gehad.. Anyway, het is een techniek waarin een beeld plots in de beweging op freeze gaat en de kijker als het waren om de personages heen draait. Wordt veel in actiefilms gebruikt. Die techniek werkt doormiddel van talloze cameras en greenscreen en is erg interessant (vind ik).

    Voorbeeldje op 0:42



    Of anders is het Schüfftan Process misschien interessant om over te schrijven?

    [ bericht aangepast op 22 feb 2013 - 19:46 ]


    ars moriendi

    Script/scenario, cuelist/shotlist, adapter, pan, tilt, dolly, keying (after effects), compositing, editing, keylight en backlight.


    No growth of the heart is ever a waste

    Hashirama schreef:
    Script/scenario, cuelist/shotlist

    Dat zijn geen technische aspecten. Het tegenovergestelde daarvan zelf. Dat is conceptueel en pre.

    [ bericht aangepast op 22 feb 2013 - 20:42 ]


    ars moriendi

    Apocalyptic schreef:
    (...)
    Dat zijn geen technische aspecten. Het tegenovergestelde daarvan zelf. Dat is conceptueel en pre.

    Ach, maakt mij 't ook uit. Ik schreef op wat me te binnen schoot bij 'audiovisuele termen' en de topicstarter haalt 'r het nuttige wel uit als het erin zit.


    No growth of the heart is ever a waste

    Hashirama schreef:
    Script/scenario, cuelist/shotlist, adapter, pan, tilt, dolly, keying (after effects), compositing, editing, keylight en backlight.


    The puppet tool ;D


    Daar moest ik opeens aan denken, hoort bij after effects ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Sid schreef:
    Er is een oude techniek om spoken te maken, iets met een spiegel? Maar ik ben de naam wel even kwijt

    Ik heb het gegoogled, het heet Pepper's Ghost.


    Home is now behind you. The world is ahead!

    Dankjewel allemaal! Door de dingen die jullie aanhaalden, heb ik een onderwerp gekozen, namelijk beeldmanipulatie. Hier kan ik nog verschillende richtingen mee uit en meerdere technieken mee bespreken.


    If we had not a soul, music would have created it.

    Succes ermee.^^


    •*• Lululu •*•

    Succes met het maken van een verslag c:


    26 - 02 - '16

    Goodluck! (:


    ars moriendi