• Is er iemand met filosofie die me misschien kan helpen? Ik moet een betoog maken met de volgende stelling:

    "Het is van belang dat de mens zich realiseert dat hij over andere kernwijzen beschikt dan alleen rationeel empirische kernwijzen."

    Weet iemand wat er hiermee bedoeld wordt? Ik kan me namelijk herinneren dat het rationalisme en het empirisme tegenstanders van elkaar zijn, dus snap ik niet wat rationeel empirische kernwijzen moeten betekenen..

    Ik zou degene die voor wat verheldering zou zorgen heeel dankbaar zijn!

    [ bericht aangepast op 14 feb 2013 - 13:56 ]

    Ik weet het niet zeker, maar is het niet dat naast het rationalisme en het empirisme ook scepticisme bestaat. Een mens moet dus realiseren dat hij niet alleen over rationalistische en empiristische kernwijzen beschikt maar ook over scepticistische? Scepticisme is dat aan alles moet worden getwijfeld. Bijvoorbeeld: Je kunt niet met zekerheid zeggen dat je dood gaat, want je bent zelf nog nooit dood gegaan. Zoiets heb ik op dit moment met filosofie gehad.

    [ bericht aangepast op 14 feb 2013 - 14:12 ]


    Even a white rose has a black shadow.

    Aerys schreef:
    Ik weet het niet zeker, maar is het niet dat naast het rationalisme en het empirisme ook scepticisme bestaat. Een mens moet dus realiseren dat hij niet alleen over rationalistische en empiristische kernwijzen beschikt maar ook over scepticistische? Scepticisme is dat aan alles moet worden getwijfeld. Bijvoorbeeld: Je kunt niet met zekerheid zeggen dat je dood gaat, want je bent zelf nog nooit dood gegaan. Zoiets heb ik op dit moment met filosofie gehad.


    •*• Lululu •*•

    Ik sta best goed voor filosofie, maar hier snap ik vrij weinig van x'D. Ik weet alleen dat rationele denkwijze gebaseerd is op kennis oid en empirisch op waarnemingen, maar wat ze met kernwijzen bedoelen...


    i put the fun in funeral

    Ik zou willen dat ik je kon helpen, maar hier ben ik gewoon niet slim genoeg voor. (krul)


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Aerys schreef:
    Ik weet het niet zeker, maar is het niet dat naast het rationalisme en het empirisme ook scepticisme bestaat. Een mens moet dus realiseren dat hij niet alleen over rationalistische en empiristische kernwijzen beschikt maar ook over scepticistische? Scepticisme is dat aan alles moet worden getwijfeld. Bijvoorbeeld: Je kunt niet met zekerheid zeggen dat je dood gaat, want je bent zelf nog nooit dood gegaan. Zoiets heb ik op dit moment met filosofie gehad.


    Ah, top idee! Ik heb even nagezocht wat dat scepticisme inhoudt en het past inderdaad heel goed in mijn betoog! Bedankt! :'D

    Maximus schreef:
    (...)

    Ah, top idee! Ik heb even nagezocht wat dat scepticisme inhoudt en het past inderdaad heel goed in mijn betoog! Bedankt! :'D


    Graag gedaan! (:


    Even a white rose has a black shadow.